Jump to content

Oxford handvatverwarming gaat niet uit


 Share

Recommended Posts

Vrijdag een set oxford handvatverwarming gekocht. Bij de proefmontage voordat je de handvatten gaat lijmen werkte alles prima.

 

Voor het lijmen alles weer los en toen schoten enkele draden uit de connectoren (waardeloze kwaliteit). Hele spul weer gemonteerd maar ergens een draad verkeerd blijkbaar want de zekering vloog eruit.

 

Uiteindelijk alles goed gemonteerd (dacht ik), beide handvatten werden warm, maar blijven ook warm. Als de ledjes op het kastje uit staan warmen de handvatten nog op. Iemand enig idee waar dit in kan zitten?

Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk een draadje verkeerd want verwarmen zonder signaal betekent iets als een relais wat aan verkeerd doorverbonden is waardoor die actief blijft.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, RoelNL zei:

Waarschijnlijk een draadje verkeerd want verwarmen zonder signaal betekent iets als een relais wat aan verkeerd doorverbonden is waardoor die actief blijft.

Ik zal nog eens kijken waar iets verwisseld kan zijn. Als de controller kapot is zoals @Smuiger aangeeft kan er niets

meer fout gaan dan de zekering die doorslaat. Als de controller stuk is vind ik het overigens wel vreemd dat alle leds werken en de handvatten ook gewoon warm worden.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Aanhangend aan deze topic (leerzaam overigens) . Kan je bij de rc36-1 de bedrading wegwerken of blijft dat bij het stuur bungelen ?

Link to comment
Share on other sites

En er is altijd wel een schoefje dat niet mee werkt 🤬 kreeg het linker handvat er niet af en heb deze doorgesneden....overvloedig wd40 erin geprobeerd te spuiten en zelfs een pons met grote bit erop gehad..

 

Tips?

Link to comment
Share on other sites

Je bedoelt de kruiskop waarmee het stuurgewicht vastzit?

Link to comment
Share on other sites

38 minuten geleden, voodoo zei:

Je bedoelt de kruiskop waarmee het stuurgewicht vastzit?

Yes👍

Link to comment
Share on other sites

Sterkte! Die biedt vaak dapper weerstand!

 

Heb het ook aan de hand gehad, volgens mij heb ik de kop eraf geboord en daarna met gepast geweld de rubberen (?) insert eruit getrokken. Viel niet mee in ieder geval.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35 minuten geleden, Smuiger zei:

Is toch een metalen insert, origineel  ken me vergissen

Stalen parkerlijkende schroef . Morgen maar eens kijken wat de wd40 heeft bewerkstelligd en anders heb ik nog wel tegendraadse tappen en boortjes.

1 uur terug, voodoo zei:

Sterkte! Die biedt vaak dapper weerstand!

 

Heb het ook aan de hand gehad, volgens mij heb ik de kop eraf geboord en daarna met gepast geweld de rubberen (?) insert eruit getrokken. Viel niet mee in ieder geval.

De kop van de schroef??

Link to comment
Share on other sites

26 minuten geleden, Smuiger zei:

is echt geen parker.  Zo ja dan is er mee geklooid en wens ik je sterkte

Het is een philips kopje met gewoon schroefdraad . Darn ding niet los te krijgen

Edited by Ron-vfr
Link to comment
Share on other sites

Geen philips! Honda gebruikt JIS!

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...