Jump to content

VFR1200X 2013 voorrem revisieset


 Share

Recommended Posts

Beste mede VFR liefhebbers,

 

Voor mijn 1200X van 2013 ben ik opzoek naar een revisieset voor de voorremklauwen. Voordat ik mijzelf blauw ga betalen bij de Honda dealer wilde ik op het net kijken of er een aftermarket set te vinden is. Maar tot nu toe vis ik achter het net. Heeft iemand hier een adres waar ik deze set kan bestellen?

 

Ik hoor het graag,

Yor 

Link to comment
Share on other sites

Smuiger ,

 

Dank je wel. Maar het is niet duidelijk of deze set voor de voorrem of achterrem is. Ik had reeds een set besteld bij Nr1. Bleek een set te zijn voor de achter remklauw. 2 afdichtringen en 2 stofringen per set. Voor zitten 3 zuigers per klauw.  Of de remzuigers voor en achter moeten dezelfde diameter hebben …? 

Link to comment
Share on other sites

Ja, daar was ik inmiddels achter.

Voor de VFR1200X tot 2017 is er alleen een aftermarket revisiesetje voor de achterrem te krijgen.

Voor de modellen vanaf 2017 is er voor de voorrem en achterem een aftermarket setje te krijgen.

Je zou toch zeggen dat het voor fabrikanten de moeite waard is om voor een pre 2017 model een setje samen te stellen.

Inmiddels heb ik de Honda artikelnummers voor de afdicht en stofringen kunnen achterhalen. Dus bij Honda kan ik ze altijd nog bestellen.

Nu ben ik aan het kijken of ik kan achterhalen welke motor van dezelfde remklauwen gebruik maakt als mijn motor. om te kijken of daat wel een setje van de krijgen is.

Gewoon voor de sport ................. 😉

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dankjewel wel voor deze link. Deze had ik inmiddels ook gevonden. Het is helaas geen set. Alle losse delen bij elkaar sprokkelen. De prijzen zijn nagenoeg gelijk aan de dealer. 

Link to comment
Share on other sites

De zuigers achter hebben een ander nummer dan de zuigers voor. Wil niet zeggen dat ze een andere maat hebben. Nummer kan zijn om de positie te bepalen. Of de ringen zijn dunner of dikker omdat de klauw anders is. Daar ben ik nog niet achter …… 

Link to comment
Share on other sites

Voor wat het waard is.  ik heb vaak een revisie gedaan met behoud vd oude ringen.  uit elkaar en de groeven goed schoon was genoeg.

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp wat je bedoeld. Maar als ze er toch uit zijn dan maar meteen nieuw. Anders ben ik weer snel aan de beurt als de ringen door veroudering slechter worden. Ik heb er geen probleem mee om naar de Honda dealer te stappen. Maar wat mij verbaast dat de aftermarket niet op dit type Honda ingesprongen is …. 

Link to comment
Share on other sites

Begrijp ik Rikus. De Crosstourer was geen verkoopsucces. Zowel de modellen voor en na 2017 niet. Maar er wordt wel verschil gemaakt door de aftermarket. Tja …. 

Link to comment
Share on other sites

In tegendeel, een fabrikant heeft de verplichting om tenminste 10 jaar na het uit productie gaan van een model onderdelen te leveren. Een aftermarkt fabrikant kijkt alleen naar het omzet potentieel.

In sommige gevallen is die aftermarkt fabrikant ook OE leverancier en dan kunnen ze iets gemakkelijker de beslissing nemen om parallel te leveren. Iets wat overigens vaak contractueel een aantal jaren verboden is.

VFRikus

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...