Jump to content

Ervaring na overstap van VFR800 naar VFR1200 Crosstourer

thor
 Share

Recommended Posts

hallo  heb een  vraag . rij al jaren  vfr  800 vtec  en wil wel iets anders ,  heb op een vfr 1200 crosstourer gereden   2013   schakel , nu is mij vraag  moet ik nog ergens specifiek  op letten . 

wat is ongeveer het verbruik   (  de vfr 800   nu 1 : 18 ) 

Kan iemand zijn ervaring met mijn delen die van een vfr 800 naar een 1200  crosstourer gegaan is . 

vriendelijke groeten : Arie 

Edited by Arno71
Reactie afgesplitst van SGie zijn voorsteltopic.
  • Like 1

• Arno71 changed the title to Ervaring na overstap van VFR800 naar VFR1200 Crosstourer

Gaaf, ik maak bijna dezelfde overstap: VFR800FI naar Crosstourer. Ik haal ‘m eind dit jaar op, maar de proefrit was veelbelovend! Wat een heerlijke motor. Spiergeheugen was wel uitdagend. Ik heb de DCT gekocht en vanaf 98 geschakeld (eigenlijk daarvoor ook al op brommertjes) dus heel vreemd. Maar bij terugkomst had ik ‘m meteen mee willen nemen. Wat een comfort en power! Zithouding is ook heel verschillend. Heb 3x m’n spiegels versteld. Ging elke keer weer in ‘sportstand’ zitten om daarna weer rechtop te gaan zitten 😁. Wanneer stap je over?

• Like 3

5 uren geleden, Jorrit zei:

Ik haal ‘m eind dit jaar op, maar de proefrit was veelbelovend! Wat een heerlijke motor.

Wel graag foto's :photoqj9: hoor zodra je hem in huis hebt. En dan nog clublid worden om het meeste eruit te halen tijdens de oergezellige tripjes :crossy:

Veel rijplezier :thumpup:

• Like 2
  • Haha 1

Op 16-12-2023 om 20:21, thor zei:

hallo  heb een  vraag . rij al jaren  vfr  800 vtec  en wil wel iets anders ,  heb op een vfr 1200 crosstourer gereden   2013   schakel , nu is mij vraag  moet ik nog ergens specifiek  op letten . 

wat is ongeveer het verbruik   (  de vfr 800   nu 1 : 18 ) 

Kan iemand zijn ervaring met mijn delen die van een vfr 800 naar een 1200  crosstourer gegaan is . 

vriendelijke groeten : Arie 

Ik kan geen ervaring delen mbt ‘overstap’. Ik rijd al bijna 12jr met veel genoegen de VFR1200X en het gemiddelde gebruik is ook 1:18. Alleen bij veel snelweg gebruik ligt het een stukje lager, 15 a 16

• 1 month later...

Ik was een van de eerste van de club die van een VFR, toen een Vtec, overstapte op een Crosstourer (handgeschakeld).

Echt een motor om gemakkelijk vele kilometers mee te rijden zowel op de snelweg als op kleine binneweggetjes.

Wat zeker voor sommige berijders is dat de motor nogal hoog is en best zwaar, dus kleinere personen hebben soms moeite met manoeuvreren. Ikzelf met 1,85 m nooit moeite mee gehad, maar moet toegeven dat mijn huidige Africa Twin Adventure Sports iets makkelijker manoeuvreert.

Verder een motor met ideale koppekromme en vermogen, je wordt lui met schakelen, ideaal voor met passagier.

Alleen de originele topkoffer is flut, maar de originele zijkoffers ideaal.

Verder zeker doen.

• Like 2

Op 30-12-2023 om 09:05, AFS Motorparts zei:

Maar 1 op 15 a 16 is toch geen lager verbruik maar juist een hoger verbruik dan 1 op 18?

Sorry voor de late reactie, deze kwam opeens weer in beeld. 
maar het klopt wat je zegt, het verbruik is hoger (de cijfers lager 😇

• Like 2

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...