Jump to content

De korte (langzame) slalom...

Ron-vfr
 Share

Recommended Posts

Nog steeds krijg ik deze oefening niet goed voorelkaar. Mijn instructeur is meesterlijk dus daar ligt het niet aan. De laatste twee keer gezakt omdat deze als tweede oefening gereden werd en steeds fout ging en ik eigenlijk de handdoek in de ring gooide waardoor de rest ook desteuctievelijk de mist in ging. Aan doorzettings vermogen geen gebrek overigens want de 20'ste mag ik alweer eens examen doen . Bij aanvang van de cursus ging het overigens best goed πŸ™ˆ .

Β 

Tips??

1 minuut geleden, voodoo zei:

Kweenie, ik heb in1842 mijn rijbewijs gehaald, toen hoefde dat nog niet.Β :crossy:

🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Goed vooruit kijken, appeltje eitje is het dan.

Neem een punt vooruit waar je op focust, die pilonnen zie je zo wie zo wel in je zichtsveld.

Β 

SuccesΒ :thumpup:

• Like 1

13 minuten geleden, White vfr750 zei:

Doe het eens door met achterrem en koppeling te spelen en constante gashendel.

Constant gas is de prΓ© en gaat goed

Spelen met de koppeling is de boosdoener waardoor mijn scheenbeen een paar maanden geleden brak....dus dat is een no-go. Konstant vasthouden in één positie lukt wel

• Thanks 1

1 minuut geleden, White vfr750 zei:

Ja je moet de koppeling slippend houden niet helemaal oplaten komen.Β 
Maar hoe vaak doe je na het halen van je rijbewijs nog een korte slalom.

Vanmiddag sprak ik een andere instructeur...bij toeval belande ik op een oefenparkeerplaats en hij zei "die oefening moeten ze afschaffen" .

6 minuten geleden, White vfr750 zei:

Veel succes bij het afrijden , zie Rotterdam dat is dichtbij mij .

Examen in Naaldwijk

voor mij ook alweer ruim 20 jaar geleden... moest er niet een klein achterremmetje bij de slalom?

en in real life nooit gebruiktΒ :w

15 minuten geleden, Bazz zei:

voor mij ook alweer ruim 20 jaar geleden... moest er niet een klein achterremmetje bij de slalom?

en in real life nooit gebruiktΒ :w

Yuhp

Ook wil het niet helpen als je de eerste pylon al niet lekker pakt, dan kom je bij de laatste meestal belabberd uit.

Mogelijk kan je bij oefenen met de rijschool ze zo dicht mogelijk op elkaar zetten dat het je nog lukt. Dan is de tussenafstand op het examen een eitje. Deed ik samen met lesgenoot ook toen we allebei nog een paar lessen hadden in het pakket terwijl we aan het wachten waren op het examen. Ook 8-tjes draaien. Hokje steeds kleiner maken, gewoon omdat het leuk was om te doen.

3 minuten geleden, RoelH zei:

Ook wil het niet helpen als je de eerste pylon al niet lekker pakt, dan kom je bij de laatste meestal belabberd uit.

Mogelijk kan je bij oefenen met de rijschool ze zo dicht mogelijk op elkaar zetten dat het je nog lukt. Dan is de tussenafstand op het examen een eitje. Deed ik samen met lesgenoot ook toen we allebei nog een paar lessen hadden in het pakket terwijl we aan het wachten waren op het examen. Ook 8-tjes draaien. Hokje steeds kleiner maken, gewoon omdat het leuk was om te doen.

Hebben we ook al geprobeerd.....helaas mocht dat ook niet batenπŸ˜΅β€πŸ’«

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...