Jump to content

motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten

VFRRRRob
 Share

Recommended Posts

Hallo liefhebbers, ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw met een VFR. Een paar maanden geleden een heel mooi exemplaar uit 1994 met maar 35K kilometers op de kop getikt. Heel blij mee tot op heden.  De motor heeft vanuit het niets opeens kuren? Hij start prima, eerste paar honderd meters gaan zonder problemen, maar als de motor warm wordt valt hij uit. In het begin wil hij dan nog wel starten, maar na een kilometer ofzo doet hij helemaal niets meer. eerst dacht ik aan de benzine toevoer, maar dat is het niet. 

Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan kan liggen. Iemand dergelijke ervaringen met de VFR?

Ik dacht ook gelijk aan de spanningsregelaar ....maar als die kaduuk is dan start ie toch ook niet meer en het lijkt dan op een lege accu. Bij de ts start de machine nog wel.  Ik denk ,voorzichtig, ook meer aan een vacuüm probleempje.

• Like 1

5 minuten geleden, Ron-vfr zei:

Ik dacht ook gelijk aan de spanningsregelaar ....maar als die kaduuk is dan start ie toch ook niet meer en het lijkt dan op een lege accu. Bij de ts start de machine nog wel.  Ik denk ,voorzichtig, ook meer aan een vacuüm probleempje.

De spanningsregelaar sterft soms een langzame dood, bij mijn rc36-2 die ik ooit had begon het ook met vage problemen doordat hij het steeds slechter ging doen. En inderdaad onder invloed van temperatuur. Kun je er eentje lenen van iemand om te testen?

2 minuten geleden, Thunderbird zei:

De spanningsregelaar sterft soms een langzame dood, bij mijn rc36-2 die ik ooit had begon het ook met vage problemen doordat hij het steeds slechter ging doen. En inderdaad onder invloed van temperatuur. Kun je er eentje lenen van iemand om te testen?

Inderdaad een andere proberen te lenen @vfrrrrob .

Spanningregelaar kan perfect werken en goede waardes geven tot dat hij heet geworden is en dan opeens raar begint te doen voordat hij echt kapot is.

-          Stekkers controleren van de sr en startrelai.

-          Dynamo en sr doormeten.

-          (Benzine pomp kan ook het probleem zijn.)

Ook even kijken naar de stekker van de cdi of er geen corrosie op zit.

Er ontstaat ook vaak onduidelijkheid over het verschil tussen niet starten en niet aanslaan.

Maar de SR wil nogal eens met horten en stoten het loodje leggen.

VFRikus

ik heb weliswaar een Vtec maar bij mij viel de motor ook uit als die warm werd maar startte vaak wel weer totdat die dat helemaal niet meer deed

dynamo+SR overleden

• Like 1

Allen dank zo ver, ik heb een idee gekregen in welke hoek ik het moet zoeken.  Eerst zal ik de BP en vacuum controleren (misschien ook het relais) en daarna met de spanningsregelaar aan de slag

• Like 1

Nee. Het is absoluut onmogelijk dat het de spanningsregelaar of dynamo is.
Als een van die 2 niet goed werkt, dan wordt de accu leeggetrokken. En ja, dan kan de motor ook afslaan.
Maar het is onmogelijk dat je daarna de startmotor weer rondgedraait krijgt.
En als ik de topicstarter goed begrijp draait die wel degelijk, dus dat is het probleem niet.

Ik weet even niet of jouw motor een benzinepomp heeft, maar als daar het probleem zit kan je inderdaad een klein stukje rijden voordat de carbs te weinig brandstof krijgen. En dan slaat hij inderdaad af, en kan je hem pas weer starten nadat ze weer langzaam volgedruppeld zijn.
Waarom denk je dat het probleem niet in de benzinetoevoer zit?

Heb je ook al gekeken of je nog voldoende vonk krijgt bij een warme motor?

• Like 1

Die suffe benzinepompjes gaan nog wel eens stuk, bij mij 2x.  Eerst ff controleren of die het nog doet en genoeg doet is niet zo moeilijk

• Like 1

Pomp loskoppelen van het systeem en rechtstreeks aansluiten op de accu. Benzineslang loskoppelen van de carburateurs en een potje er onder, dan zie je vanzelf wel of hij werkt. 

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...