RoelNL Posted March 20 Share Posted March 20 Hallo allen, Ik ben zachtjes aan is aan het orienteren voor wat nieuwe banden voor mijn rc24 en ik was benieuwd wat er allemaal op de markt is en ook wat er mogelijk is. Even wat specs. Voorkant heeft bandenmaat: 110/90R16 Achterkant 150/70R18 Nu is er voor achterkant wel wat keuze, maar ik zou graag voor en achter dezelfde band willen, dit is nu niet het geval want achter heb ik Bridgestone en voor Dunlop. Als ik op internet ga zoeken ben ik enigszins beperkt omdat de voorband niet echt beschikbaar is in bijvoorbeeld de roadsmart versies. En andere bekende banden die er wel voor de wat nieuwere motorfietsen zijn. Nu was ik dus benieuwd of het misschien mogelijk is om er een wat bredere voorband op te doen zodat de keuze wat groter wordt en of dat verstandig is, mijn verstand zegt namelijk dat je gewoon de bandenmaat moet gebruiken die voorgeschreven is maar zoals met alles is de voorgeschreven regel niet altijd de juiste en moet je eigenlijk wat mogelijkheden onderzoeken. Een "out of the box" mogelijkheid is andere velgen nemen maar dat zie ik eigenlijk niet zitten. Wie o wie heeft een idee of ervaring hierin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy Posted March 20 Share Posted March 20 Ik heb eens twee pagina's open gedaan bij een online banden website die zowat alle merken verkoopt. Eentje met je voorbandmaat en eentje met je achterbandmaat. En geen exacte overeenkomsten gevonden.. Wel bijna in de buurt. Dunlop Arrowmax streetsmart vooraan (klasse V = 240kph) en Arrowmax GT601 achteraan (klasse H = 210kph). Of iets minder mooi vind ik dan zelf Bridgestone Battlax BT 46 vooraan (V = 240 kph) en battlax bt 016 achteraan ( W = 270kph). Anders veel succes nog! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted March 21 Share Posted March 21 Jouw "probleem" is dat je er de verkeerde achterband op hebt zitten. De voorband heeft de juiste maat, maar de achterband is 2 maten te breed voor de velg. Je moet eigenlijk een 130/80-18 hebben...... En dan kan je dus wel kiezen voor de BT46 of de Streetsmart aan de voor- en aan de achter-kant. Ook kan je nog voor de Avon Roadrider MKII gaan. Een 150-band staat dan wel beter, maar het rijdt minder goed. En met de 130 heb je ook zat grip, hoef je niet bang voor te zijn. Toch is ook de 150 goedgekeurd voor jouw motor. Deze is er (als set) in Avon Roadrider MKII, en als ContiGo. Keuze genoeg dus, je moest alleen iemand vinden die het je kon vertellen. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelNL Posted March 21 Author Share Posted March 21 Oh kijk dat is goed om te horen want dit is de band die erop zat toen ik hem kocht in 2019. Dan is er toen der tijd een verkeerde band opgekomen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts