Sebas Posted March 29 Share Posted March 29 Het volgende probleem heeft zich alweer voorgedaan aan de VFR. Van de week zet ik hem netjes onder de hoes en bleek dat mijn rechter voorpoot zweet/lekt. Nu heb ik via Mp een mooie vork van een rc36/2 weten te bemachtigen voor een kleine upgrade. Volgens de verkopende partij met nieuwe keerringen en olie. Deze netjes binnen gekregen, maar blijkt met binnenkomen dat 1 van de poten nat is van de olie. Kan het zijn dat door het vervoeren (plat, ondersteboven e.d.) de keerring is gaan lekken? Met de mogelijkheid dat ie nu lekvrij is ? Of ben ik de sjaak en heb ik een lekke vork gekocht ? Heb weinig zin als ik m straks heb gemonteerd dat ik weer opnieuw kan beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted March 29 Share Posted March 29 A verkopers liegen B ff een keerring vervangen is de wereld klus niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 29 Share Posted March 29 C vaak zit er pitting op de binnenpoten en word je in korte tijd expert keerringen vervangen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted March 29 Author Share Posted March 29 Er zit gelukkig geen pitting of beschadiging in de binnenpoten. Ik ga maar gewoon de keerringen vervangen en het maar voor verlies nemen. Van de verkopende partij nog wat geld terug gekregen, dus dat is al heel wat. Is er een how to op het forum ? Met de zoekfunctie kan ik niks vinden 😅 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 29 Share Posted March 29 Ik hoop dat je geen fotograaf van beroep bent 😱 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted March 29 Share Posted March 29 HIER kun je het werkplaats handboek downloaden succes met de reparatie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrovski Posted March 29 Share Posted March 29 12 uren geleden, Smuiger zei: A verkopers liegen En ehh, van die stelling klopt helemaal NIETS hoor Hans, zoals jij het schrijft liegen ze allemaal. Misschien vraag jij er om zodat ze tegen jou liegen maar ik ben heel anders gewend. Grtz Peter 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted March 29 Share Posted March 29 Niet allemaal. Maar de term oud vrouwtje etc is van toepasssing 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted March 31 Author Share Posted March 31 Nu bezig met de keerringen te vervangen, maar heb eigenlijk een bonkje oud ijzer gekocht. De keerringen zijn idd vervangen bij de oude eigenaar alleen eruit gehaald met de poten in elkaar, dus dikke krassen in het chroom. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelNL Posted March 31 Share Posted March 31 Nou gewoon je eigen vorkpoten open maken als die nog goed zijn, hier nieuwe keerringen in doen tezamen met hyperpro ben je weer helemaal het mannetje daarna. 2 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts