Jump to content

VFR800 FI 1999

Share

Recommended Posts

Dit is het verhaal...

Door omstandigheden kon ik veel te weinig rijden. Een paar maanden buitenland her en der over de jaren heen en daar ging weer een seizoen... En mijn motor maar braaf in de parkeergarage. Heeft nu zeker 1.5 jaar geen (langere) rit gezien en staat al die tijd braaf op mijn parkeerplaats in de parkeergarage.

Betreft een zwarte VFR800 FI uit begin 1999 (RC46) met 40.905KM op de teller, eerste keer op naam gesteld in 2000. Ik ben de 3e eigenaar, sinds 2017. Altijd binnen gestaan op mijn parkeerplek in de parkeerkelder van de VVE. Begin 2021 nog een kleine beurt gehad bij Frank Lemstra (wat vloeistoffen en nieuwe bougies) en daarna echt amper op gereden.

Nu lijkt het er op dat ik dit jaar vader ga worden. Leuk, echter:

- Vriendinlief vindt motoren maar gevaarlijk, zeker met een kleine op komst

- Er zal een stationwagon moeten komen.... en dat past niet lekker samen met mijn VFR in een parkeervak - en laat de VVE nou niet heel soepel zijn...

De 'catch': Waar het tot een jaar geleden nog 'sleutel om en lopen' was, is dat nu niet meer het geval. Ik heb er vorige week nog een nieuwe gel accu ingezet (bon aanwezig). Startmotor gaat prima, maar loopt verder niet.

Naast de motor zelf (incl. uitlaat), heb ik ook nog de originele uitlaat + geluidsdemper, 2 originele sleutels, gereedschapskitje, een voltmetertje (vorige accu bleek slecht te zijn, hoewel het wel een vrij nieuwe yuasa was) en de passagiers handvatten erbij. Als ik nog even zoek heb ik geloof ik ook nog wat dopjes e.d. voor de fairing en misschien zelfs nog het boekje. De bandjes zijn niet slecht qua profiel, maar wel oud. Overige zaken, zoals remmen en vloeistoffen, zou ik voor de veiligheid zeker nalopen alvorens er weer op te springen zodra hij weer loopt. Gok dat er weinig pret meer zit in de benzine die nog in de tank zit.

Ik kan nu 2 dingen doen, aangezien ik mijn beschikbare tijd moet stoppen in het converteren van salaris naar babyspullen...

1) De motor hopelijk aan een liefhebber verkopen die hem op kan komen halen en die heb goed na kan lopen alvorens er weer plezier van te hebben.

2) De motor 4KM naar Frank Lemstra duwen (Zaanstad), een beurt laten geven en op Marktplaats oid zetten. 

Nu wil ik scenario 2 eigenlijk voorkomen. Zoals gezegd: weinig tijd en slechte ervaringen met Marktplaats kopers (naast dat 4KM lopen niet aanlokkelijk linkt met een motor). Ik zou graag hebben dat iemand met kennis van de fiets, deze overneemt.

Hoewel het bovengenoemde verhaal mij in een slechte onderhandelingspositie zet, heb ik daar niet zo'n probleem mee op dit forum. Liever iemand die echte interesse heeft in een mooie fiets en mij de zorgen weg kan nemen qua vervoer dan geëmmer op MP. Uiteraard neem ik dit mee in de vraagprijs (EUR 1600 - beschaafd tegenvoorstel altijd welkom!). Wil je komen kijken, kunnen we zeker wat afspreken. De koffie staat spreekwoordelijk klaar!

Filmpje(s) / verdere foto's uiteraard mogelijk op aanvraag. Vlekjes die je ziet zijn vaak stof en/of mugjes. Nette fiets voor de leeftijd.

//edit vraagprijs aangepast, maar echt, kom met een voorstel :)

1.jpg

3.jpg

4.jpg

Edited by LuciousPrice
Vraagprijs aangepast
  • Like 2

Succes met de verkoop van de VFR en leuk dat vader worden :thumpup:, gefeliciteerd.

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...