MaartenVFR Posted May 22, 2024 Share Posted May 22, 2024 Goedenavond, Zoals ik in een ander top schreef is mijn VFR800vtec uit 2003 economisch total loss gereden op een camping in Luxemburg door een seizoenarbeider onder invloed van alcohol. De beste man is gelukkig verzekerd. En ik heb een rechtsbijstand. Maar zulke dingen duren altijd wel even. Vermoedelijk vang ik mijn geld pas in september of oktober. De mijne probeer ik nu nog even operationeel te maken met 2e hands onderdelen voor een korte motorvakantie in Sauerland. Nu ben ik op zoek naar zo ongeveer de laatste VFR conform bovengenoemde titel. Het liefst in het zwart. Toch lijkt het er soms op dat er nog wat modificaties zijn gedaan rond 2017. De voorvorken lijken te wisselen van kleur. Onderste gedeelte dan weer zwart, dan weer aluminium. Kan iemand mij daar iets meer over vertellen? En/of een linkje sturen met deze info? De laatste / jongste VFR's lijken in GB te zijn. Maar om de motor daar vandaan te halen, heeft nogal wat voeten in aarde gezien de Brexit en het links rijden. Enige tijd terug nog op een sleuteldag geweest van de club. Daar eigenlijk op slag verliefd geworden op een zwarte VFR800Vtec uit België. Ik geloof uit 2019. De beste man kort gesproken. Ik weet niet meer wie het is. Maar hij had de motor voor erbij. Hij had ook nog een motor om mee op het circuit te rijden. Mocht iemand weten wie dit is, of als hij het zelf leest........wellicht wil je hem verkopen. Groetjes, Maarten Lucassen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted May 22, 2024 Share Posted May 22, 2024 Model 2014-2016 heet rc79, vanaf 2017 is het de rc93. Bij de crossrunner is het de rc80 resp. rc94. Heel veel is er niet veranderd, de kleur van de voorvork had je al gespot. Verder is de uitlaatdemper iets anders van vorm. Kleuren van frame en plestiks zijn ook iets anders. Bij de crossrunner krijg je vanaf 2017 ook nog een verstelbaar windscherm. En uiteraard van euro3 naar euro4 gegaan. Oh, bijna vergeten, de interval van de klepspelingcontrole ging van 24k naar 36k. Geen verschillen die echt de moeite waard zijn. Ten opzichte van de vorige generatie vtec is wel het een en ander verbeterd, de stator, spanningsregelaar en naksen blijven gewoon heel. En vergeet niet, de crossrunner is de beste VFR! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skulldebull Posted May 23, 2024 Share Posted May 23, 2024 https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-honda/m2116961806-honda-vfr-800-vtec-bwj-2018-17600km Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted May 23, 2024 Share Posted May 23, 2024 Als aanvulling op de perfecte beschrijving van Voodoo kan ik nog melden dat de rc93 ten opzichte van de rc79 ook nog een accessoirestekker in de kuip heeft. Zie foto. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted May 23, 2024 Share Posted May 23, 2024 Ja, we worden al echte VFR-nerds 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaartenVFR Posted May 24, 2024 Author Share Posted May 24, 2024 Super bedankt voor de informatie en de link van de VFR die in België te koop staat. Ik kan weer verder! 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted May 25, 2024 Share Posted May 25, 2024 Succes @MaartenVFR. We hopen dat je snel goed nieuws hebt te delen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted July 16, 2024 Share Posted July 16, 2024 Op 24-5-2024 om 09:56, MaartenVFR zei: Super bedankt voor de informatie en de link van de VFR die in België te koop staat. Ik kan weer verder! Beste Maarten, Heb je al nieuws te melden? Ben je inmiddels geslaagd? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaartenVFR Posted October 30, 2024 Author Share Posted October 30, 2024 (edited) Goedemiddag, Enige tijd geleden mijn motor verkocht na reparatie met wat 2e hands onderdelen. Dat kostte mij ongeveer 4 a 500 Euro. Natuurlijk ook vele uren. Verkocht voor € 2050. Het geld van de Poolse verzekeraar van de Pool die hem in Luxemburg heeft omver gereden, heb ik nog steeds niet ontvangen. Dat ligt niet aan Polen, maar aan Luxemburg die erg traag is met het afgeven van het politierapport. Mijn rechtsbijstandsverzekeraar mag dat niet zelf doen, daarvoor moesten ze een Luxemburgse advocaat inschakelen. Nu al sinds april bezig. 2 oktober een brief gehad van Luxemburg.....of ik er een strafzaak of civiele zaak van wilde maken. Dit weer besproken met de rechtsbijstand. Die weer met die advocaat en die heeft officier weer aangeschreven. Ach ja, het zal wel goed komen. Uiteindelijk verwacht ik € 2400 te vangen. Helaas zonder wettelijke rente en/of vervangend vervoer. "Daar doen ze niet aan in Luxemburg". Dan is het toch maar weer goed geregeld in Nederland! Met enige spijt uitgeweken naar een ander motormerk. Nou ja, spijt? Ja, soms wel een beetje. Het is een BMW F900XR geworden. Heerlijke stuureigenschappen, super wendbaar en zeer geschikt voor de langere ritten. Maar het motorblok........Lekker veel koppel, maar het blijft een schraal geluid. Net of de motor niet krijgt waar hij om vraagt. Het is net een slanke lynx die net iets meer mauwt als een huiskat als je het gas open trekt. Tja, de VFR800Vtec.....Ook veel koppel. Een blok met heel veel souplesse. Een leeuw met een krachtige brul als het VTEC-systeem te hulp schiet bij 6800 rpm. Verdorie, wat mis ik dat geluid! Maat het gemak waarmee ik de F900XR elke bocht in stuur......helemaal top! 2 keer mee proef gereden voordat ik hem kocht. Bij de Crossrunner had ik dit gevoel niet meteen. Ook 2 keer mee proef gereden. Snufjes raken gedateerd en een stuk minder wendbaar dan de BMW. Ook de Triumph Tiger 900 gt pro uit 2024 gerden. Deze reed nog fijner dat de BMW, maar net boven mijn budget. Het ziet er dus naar uit dat ik ga stoppen met mijn lidmaatschap van de VFR-club. Bedankt voor alle tips en saamhorigheid binnen de club! Wellicht tot ziens, maar dan wordt een Crossrunner wel mijn 2e motor voor erbij. Groetjes, Maarten Lucassen. Edited October 30, 2024 by MaartenVFR 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrovski Posted October 30, 2024 Share Posted October 30, 2024 Hallo @MaartenVFR je kunt natuurlijk lid blijven van deze mooie club en zelfs de ritten meerijden als het je zo uitkomt. Voor die € 35.00 ontvang je ook nog eens het mooie blad van de club, de V4 je zeker wel bekend. En als je dan ook nog eens een crossrunner erbij gaat nemen ben je al lid, hoe gemakkelijk is dat .... 2025 is weer een jubileumjaar, 30 jaar al de enige echte Honda VFR club van Nederland. Mocht je ons toch gaan verlaten, dan wens ik je het allerbeste, veel veilige kilometers en wellicht tot ziens 👋 en je blijft natuurlijk . Grtz Petrovski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts