blom0344 Posted June 2 Share Posted June 2 In 2017 heb ik volledig uitlaat systeem van mijn grijze VFR vervangen door een ander originele set die ik voor 80 euro op de kop had getikt. Na 7 jaar heb ik opnieuw deze exercitie uit mogen voeren, want ook dit systeem was inmiddels doorgerot. Bij het demonteren aan de achterzijde brak een bout als chocolade af. Door een flens van ruim 1 cm dik te verjongen naar een mm of 4 kon ik op restant van de bout nog net weer een moer monteren. Er moet nogal wat gedemonteerd worden om een beetje redelijk te kunnen werken, waaronder demontage van de middenbok. Met een extra los bokje werkt dat prima. Lessons learned na 2 succesvolle exercities in 7 jaar: * Ruim van te voren bouten/moeren tig keer inspuiten met echte kruipolie * Niks overhaasten, want het is echt heel veel uren werk * Lange pijpsleutels zijn een must * Als het echt moet, dan past de hele unit in gemonteerde staat er net onder * Pakkingen ff vastlijmen met 10 secondenlijm zodat ze op hun plek blijven bij montage 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted June 2 Share Posted June 2 Dat is inderdaad een flinke operatie zeg! Zit de "nieuwe" nu gemonteerd? Is het weer volbracht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blom0344 Posted June 3 Author Share Posted June 3 Ja, uiteindelijk wel. Klinkt ook een stuk gezonder.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazz Posted June 3 Share Posted June 3 dat is een flinke klus, respect! Link to comment Share on other sites More sharing options...
blom0344 Posted June 9 Author Share Posted June 9 Niet helemaal on topic, maar in het project om VFR te blijven rijden heb ik ook de buddy laten bekleden en verhogen door Kommer Motorparts. Dat scheelt een paar centimeter met een veel prettiger vorm van de buddy. Die loopt als het ware iets meer 'rond' met minder druk op de heupen ten gevolg: 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koekum Posted June 10 Share Posted June 10 Ziet er ook weer fris uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts