Jump to content

Uitlaat / Demper / Collector op herhaling


 Share

Recommended Posts

In 2017 heb ik volledig uitlaat systeem van mijn grijze VFR vervangen door een ander originele set die ik voor 80 euro op de kop had getikt.

Na 7 jaar heb ik opnieuw deze exercitie uit mogen voeren, want ook dit systeem was inmiddels doorgerot.

 

Bij het demonteren aan de achterzijde brak een bout als chocolade af.  Door een flens van ruim 1 cm dik te verjongen naar een mm of 4 kon ik op restant van de bout nog net weer een moer monteren.

 

Er moet nogal wat gedemonteerd worden om een beetje redelijk te kunnen werken, waaronder demontage van de middenbok. Met een extra los bokje werkt dat prima.

 

Lessons learned na 2 succesvolle exercities in 7 jaar:

 

* Ruim van te voren bouten/moeren tig keer inspuiten met echte kruipolie

* Niks overhaasten, want het is echt heel veel uren werk

* Lange pijpsleutels zijn een must

* Als het echt moet, dan past de hele unit in gemonteerde staat er net onder

* Pakkingen ff vastlijmen met 10 secondenlijm zodat ze op hun plek blijven bij montage

IMG_0344.jpg

270.JPG

IMG_0345.jpg

IMG_0347.jpg

IMG_0348.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Dat is inderdaad een flinke operatie zeg!

Zit de "nieuwe" nu gemonteerd? Is het weer volbracht? 

Link to comment
Share on other sites

Ja, uiteindelijk wel. Klinkt ook een stuk gezonder..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dat is een flinke klus, respect! :respect:

Link to comment
Share on other sites

Niet helemaal on topic, maar in het project om VFR te blijven rijden heb ik ook de buddy laten bekleden en verhogen door Kommer Motorparts. Dat scheelt een paar centimeter met een veel prettiger vorm van de buddy.

Die loopt als het ware iets meer 'rond' met minder druk op de heupen ten gevolg:

 

 

 

Buddy_VFR.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...