crossrunner Posted July 29 Share Posted July 29 8 uren geleden, KrommeDrijfstang zei: Aangezien ik alleen de montage punten nodig had en een 3D scan erg veel rekenwerk voor de laptop vereist, ben ik gegaan voor een snelle en effectieve scan, in plaats van een volledige en gedetailleerde scan van de motor Hoeveel mb/gb is een 3d scan van een motor? Zal wel heel veel zijn denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelH Posted July 30 Share Posted July 30 (edited) Leuk om te zien zo, zelf doe ik ook af en toe wat met puntenwolken. Alleen een iets ander vakgebied 😉. Edited July 30 by RoelH 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrommeDrijfstang Posted July 30 Author Share Posted July 30 4 minuten geleden, RoelH zei: Leuk om te zien zo, zelf doe ik ook af en toe wat met puntenwolken. Alleen een iets ander vakgebied 😉. Gaaf! Lijkt op een omgevingsscan. Doe je iets met landmetingen of in de bouw? 14 uren geleden, crossrunner zei: Hoeveel mb/gb is een 3d scan van een motor? Zal wel heel veel zijn denk ik. Het zijn ruwe scans, dus niet de hele motor in detail. Maar de scans tezamen zijn ongeveer 1GB groot. De aangepaste STL waar ik mee kan werken in CAD is gelukkig minder groot: 60MB ongeveer. De vele punten in de scan maken het echter lastig om de stl/mesh/scan om te zetten naar een object dat bewerkt kan worden in CAD (andere manier van rekenen in de achtergrond). Dus ik moet even creatief gaan worden met het intekenen van de verbindingspunten. On Topic: De 3D scan van mijn VFR en het CAD model van de NR verschaald met behulp van de wielbasis (1470mm voor de VFR, 1435mm voor de NR). Beide modellen in één assembly file geplaatst en over elkaar heen gelegd met de as van het voorwiel als 0-punt. Zo is goed te zien dat beide motoren een heel andere opzet hebben als het gaat om zithouding, handgreep locatie en meer. To be continued! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted July 30 Share Posted July 30 Natuurlijk zit dat bij een NR heel anders dan bij een VFR, anders zou het te makkelijk voor je worden. 😉 De clip-ons zitten bij de NR onder de bovenste kroonplaat en bij de VFR er ruim boven, dat geeft met het pas maken van de kuip wel uitdagingen. Maar de clip-ons verplaatsen naar onder de kroonplaat ontkom je, denk ik, niet aan. En als je dan toch bezig bent kun je er gelijk een USD-vork inzetten, net als bij de NR. En voor je het weet val je van het ene probleem in het andere en is in no time je portemonnee leeg. 🙃 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrommeDrijfstang Posted July 30 Author Share Posted July 30 Mijn portemonnee wordt al geteisterd door een auto project op het moment 😅 wanneer die klaar is wordt de motor de volgende investering. Tot die tijd kan het af met tekenen en rekenen 😁 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted July 30 Share Posted July 30 Dat van die auto kun je hier kwijt: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted July 31 Share Posted July 31 Ik heb nog wel wielen, voorvork, kroonplaat, achterbrug en remmerij te koop van een CBR1000RR (2001) voor een zacht prijsje. In feite bijna de hele motor, al heeft deze in de gracht gelegen..... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrommeDrijfstang Posted July 31 Author Share Posted July 31 motorfietsen zijn doorgaans geen beste waterfietsen, toch de verkeerde Honda motor voor waterwerk uitgekozen maar het klinkt interessant. Ik zal je ff een berichtje sturen! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts