Jump to content

Honda NR750 kappenset voor de RC36

Recommended Posts

8 uren geleden, KrommeDrijfstang zei:

Aangezien ik alleen de montage punten nodig had en een 3D scan erg veel rekenwerk voor de laptop vereist, ben ik gegaan voor een snelle en effectieve scan, in plaats van een volledige en gedetailleerde scan van de motor

Hoeveel mb/gb is een 3d scan van een motor?

Zal wel heel veel zijn denk ik.

Leuk om te zien zo, zelf doe ik ook af en toe wat met puntenwolken. Alleen een iets ander vakgebied 😉.
image.png.5a8ffb189a554f30f7334821e8a8fb37.png

Edited by RoelH
  • Like 1

4 minuten geleden, RoelH zei:

Leuk om te zien zo, zelf doe ik ook af en toe wat met puntenwolken. Alleen een iets ander vakgebied 😉.
image.png.5a8ffb189a554f30f7334821e8a8fb37.png

Gaaf! Lijkt op een omgevingsscan. Doe je iets met landmetingen of in de bouw?

14 uren geleden, crossrunner zei:

Hoeveel mb/gb is een 3d scan van een motor?

Zal wel heel veel zijn denk ik.

Het zijn ruwe scans, dus niet de hele motor in detail. Maar de scans tezamen zijn ongeveer 1GB groot. De aangepaste STL waar ik mee kan werken in CAD is gelukkig minder groot: 60MB ongeveer.

De vele punten in de scan maken het echter lastig om de stl/mesh/scan om te zetten naar een object dat bewerkt kan worden in CAD (andere manier van rekenen in de achtergrond).

Dus ik moet even creatief gaan worden met het intekenen van de verbindingspunten.

On Topic:

De 3D scan van mijn VFR en het CAD model van de NR verschaald met behulp van de wielbasis (1470mm voor de VFR, 1435mm voor de NR). 
Beide modellen in één assembly file geplaatst en over elkaar heen gelegd met de as van het voorwiel als 0-punt.

Zo is goed te zien dat beide motoren een heel andere opzet hebben als het gaat om zithouding, handgreep locatie en meer.

To be continued!

2024-07-29 13_55_46-Autodesk Fusion.png

2024-07-29 13_56_16-Autodesk Fusion.png

• Like 3

Natuurlijk zit dat bij een NR heel anders dan bij een VFR, anders zou het te makkelijk voor je worden. 😉

De clip-ons zitten bij de NR onder de bovenste kroonplaat en bij de VFR er ruim boven, dat geeft met het pas maken van de kuip wel uitdagingen. Maar de clip-ons verplaatsen naar onder de kroonplaat ontkom je, denk ik, niet aan.

En als je dan toch bezig bent kun je er gelijk een USD-vork inzetten, net als bij de NR.

En voor je het weet val je van het ene probleem in het andere en is in no time je portemonnee leeg. 🙃

• Haha 1

Mijn portemonnee wordt al geteisterd door een auto project op het moment 😅

wanneer die klaar is wordt de motor de volgende investering. Tot die tijd kan het af met tekenen en rekenen 😁

• Like 1
  • Haha 1

Dat van die auto kun je hier kwijt: 

• Like 1

Ik heb nog wel wielen, voorvork, kroonplaat, achterbrug en remmerij te koop van een CBR1000RR (2001) voor een zacht prijsje.
In feite bijna de hele motor, al heeft deze in de gracht gelegen.....

• Like 1

motorfietsen zijn doorgaans geen beste waterfietsen, toch de verkeerde Honda motor voor waterwerk uitgekozen
maar het klinkt interessant. Ik zal je ff een berichtje sturen!

• Like 1

Share

• Create New...