richardx Posted August 29 Share Posted August 29 Na mijn laatste controle van mijn motor miste ik een uitlaatklem en een M10 moer van het deel waar je op zit. Kan zo snel niet op de officiële naam komen. Maar was daar redelijk van onder de indruk, vooral de M10 zette mij aan het denken Zijn er punten op de vfr waar dit soort dingen vaker gebeuren maar niet zo in zicht zijn.het lostrillen van moeren en bouten bedoel ik daarmee. Ik zou het niet fijn vinden als op snelheid de constructie van mijn motor veranderd. Ik ben benieuwd naar tips en ervaringen van jullie. Ruchard 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrovski Posted August 29 Share Posted August 29 Ruim 16 jaar heb ik de VFR 800Vtec en de VFR 800F gereden maar bij mij is er nog nooit iets losgeraakt 🤔. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richardx Posted August 29 Author Share Posted August 29 Goed om te horen . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
V4 Rosso Posted August 29 Share Posted August 29 Ook nog nooit meegemaakt. Mogelijk dat er iemand aan gewerkt heeft zonder momentsleutel/niet heel veel gevoel/het juiste gereedschap. 60Nm met een steek-ringsleutel is best lastig. Ga anders eens langs bij je stads/dorpsgenoot Johan en laat de motor op cruciale punten controleren. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richardx Posted August 29 Author Share Posted August 29 1 of 2 jaar geleden bij johan geweest voor een grote checkup.... De monentsleuteltip is ook welkom Ik koop er een en dan trek ik alles even na volgens het boekje. Bedankt Richard 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted August 30 Share Posted August 30 Met wat ervaring kan je vooraf vrij goed inschatten welke delen wel en welke delen niet lostrillen. En dan doet een beetje losbreekbare Locktite wonderen..... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted August 30 Share Posted August 30 Ahum, bij de fi-versie willen de bouten van de "seatcover" nog wel eens lostrillen. De originele bouten zijn duur en daarpm is er ook een actie geweest van een forumlid die vervangende boutjes heeft gemaakt. Destijds werden de Marlboroboutjes een ware hype op het forum. Zelfs populairder dan de originele duo-bouten. Kijk hier maar eens. Persoonlijk adviseer ik dus een likje loctite...... Verder is mij niets bekend van spontaan verlies van bouten en/of moeren. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richardx Posted August 31 Author Share Posted August 31 Op 30-8-2024 om 09:37, AFS Motorparts zei: Met wat ervaring kan je vooraf vrij goed inschatten welke delen wel en welke delen niet lostrillen. En dan doet een beetje losbreekbare Locktite wonderen..... Okay, Loctite staat ook op de lijst 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted September 6 Share Posted September 6 En koop een beetje een goede momentsleutel van een gerenomeerd merk. Ik lees heel af en toe wel eens dat die voordelige van de Lidl en HBM niet al te nauwkeurig zijn, met afbrekende bouten tot gevolg. Maar misschien was je dat al lang van plan. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts