748cc Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 (edited) Suc6 met passen. Bij mijn Chinese set (nieuw maar voor €75 overgenomen van iemand die zijn SP2 om een boom gevouwen had) was het hier en daar een gat wat ruimer maken. Tank is wel de OEM tank; daar zie je (dichtbij) dat het grijs geen perfecte match is. Edited November 22, 2024 by 748cc 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
748cc Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 En verder is het: Op 2 meter afstand zie ik bij mijn vrouw ook geen rimpels.... 🤣 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 en naarmate de tijd vordert neem je gewoon een grotere afstand 👍😜 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Case Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 En worden je eigen ogen ook niet beter ….. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderbird Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 (edited) Zo heb je lekker de ruimte toch? Handige oplossing hoor! Meer dan in mijn schuurtje (die binnenwerks ca 3.5x3mtr is maar waar ook 3 fietsen staan, een werkbankje en opbergrekken en andere zooi). Vanmiddag ook bezig geweest waarbij de hele voorkuip en topkuip eraf is geweest, dan gaan de fietsen onder het afdak en kan ik hem beetje diagonaal in de schuur zetten zodat ik er rondom bij kan. Jij kunt zelfs een dansje doen nog denk ik 😅 Benieuwd naar hoe je project gaat, ik volg je met belangstelling! Edited November 22, 2024 by Thunderbird 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 Ik zal maar geen foto van mijn schuurtje plaatsen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderbird Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 2 uren geleden, voodoo zei: Ik zal maar geen foto van mijn schuurtje plaatsen Je bedoelt de parkeergarage? 😅 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 Ik ontken alles! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazz Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 Op 22-11-2024 om 19:16, Thunderbird zei: Vanmiddag ook bezig geweest waarbij de hele voorkuip en topkuip eraf is geweest, dan gaan de fietsen onder het afdak en kan ik hem beetje diagonaal in de schuur zetten zodat ik er rondom bij kan dat vraagt ook om een Ron! @Thunderbird Op 22-11-2024 om 10:17, Killer zei: Constructie is niet mijn ding, dus alvast excuses voor de traantrekkende constructie/houtwerk. Het is in iedergeval redelijk dicht en droog. een kleine 12m2 aan werkruimte, wat opklap tafels, en we kunnen eindelijk goed van start! ik vind het nog wel een prima werkplekje zo, nood breekt wet! nog wel een kacheltje erbij hoop ik voor je? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killer Posted November 25, 2024 Author Share Posted November 25, 2024 On 11/23/2024 at 12:40 AM, Bazz said: dat vraagt ook om een Ron! ik vind het nog wel een prima werkplekje zo, nood breekt wet! nog wel een kacheltje erbij hoop ik voor je? Ja, had eerst een klein kacheltje van de action, en dat is nu "opgewaardeerd" naar een 2kW kacheltje van de hornbach. Dit houd het goed te doen (maar het is dit weekend dan ook niet heel koud geweest moet ik bekennen) Voorkant en zijkappen zijn inmiddels eraf. Even kijken of de tellerunit aangepast kan worden voor een geintegreerde voltmeter en gear indicator, ledjes erin, en dan weer de rest monteren. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderbird Posted November 25, 2024 Share Posted November 25, 2024 (edited) Goed bezig al! voor wat betreft een plekje voor de gearindicator en voltmeter: Check dit topic even: Klik Edited November 25, 2024 by Thunderbird 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killer Posted November 25, 2024 Author Share Posted November 25, 2024 17 minutes ago, Thunderbird said: Goed bezig al! voor wat betreft een plekje voor de gearindicator en voltmeter: Check dit topic even: Klik Ik had die brackets inderdaad al eens gezien, ook een hele elegante oplossing! Het leek met echter leuk om te kijken of ik ze in de tellerplaat kan wegwerken. Leek mij een leuke uitdaging haha. 😁 Of het daadwerkelijk gaat lukken is een tweede...😅 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderbird Posted November 25, 2024 Share Posted November 25, 2024 6 uren geleden, Killer zei: Ik had die brackets inderdaad al eens gezien, ook een hele elegante oplossing! Het leek met echter leuk om te kijken of ik ze in de tellerplaat kan wegwerken. Leek mij een leuke uitdaging haha. 😁 Of het daadwerkelijk gaat lukken is een tweede...😅 Cker een mooie uitdaging! Nog een reden om jouw topic te blijven volgen 🤘🏻 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killer Posted November 27, 2024 Author Share Posted November 27, 2024 Vandaag bezig geweest met de tellerunit. Alle ledjes aan het vervangen met een andere kleur, polarisatie filter wisselen en kijken hoe we een gear indicator en voltmeter kunnen integreren. De gearindicator van ome ali zit in een kunststof behuizing, waarbij de achterkant is ingegoten. Een 7 segment display is normaal niet zo groot, dus met wat hak en slijpwerk komen we tot component niveau. Hee...dat is handig...+12v en aarde... Hier zit toevallig een +12v en aarde aan! Dat is handig, want nu kan ik een mini-volt indicator erop solderen. Deze pakt hij van de "Service / Diagnostic plug". Nu hoef ik niet de teller voeding te gaan ontcijferen, dat scheelt! Een klein test opzetje. Snelle test, en ja hoor! we hebben beeld! De mini volt-indicator heeft een potmetertje om te calibreren. Effe aansluiten, calibreren (zo goed als dat kan met een huis-tuin-keuken multimeter), en we zijn klaar om uit te vogelen.....hoe ga ik dit in mijn teller monteren? Ik heb een paar ideeen die ik bijna heb uitgewerkt, foto's zullen hopelijk deze week volgen. Slechte foto, maar de blauwe ledjes zitten erin, met de polarisatie filter gewisselt. De display ledjes zijn gewisselt naar blauw, en teller/wijzerplaat ledjes zijn nu wit. Even als test, want ik ben nog niet helemaal verkocht van het blauw. Wellicht dat ik weer alle moeite neem om ze toch naar wit te krijgen, maar SMD ledjes solderen is nu ook niet mijn favoriete bezigheid. De ledjes onder de "naald" zijn nog niet gewisseld. Ik had hier op het forum wat gelezen over een naald met kleur verloop, en heb daar een paar ideetjes over.... 😏 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killer Posted December 3, 2024 Author Share Posted December 3, 2024 Nou goed en slecht nieuws, Het goede nieuws, het lijkt alsof de gear indicator en voltmeter zouden moeten passen op de plekjes die ik heb uitgekozen. Slechte nieuws is dat ik ergens iets teveel van de gear indicator heb weggefreesd, en hij dus is doorgebrand. OOPS. 🤦♂️ Het "schaaltje" wat het licht difuus maakt heb ik met zilververf ingesausd om een wat betere reflectie te creeeren. Hierdoor is de tellerplaat wat feller, wat zeker bijdraagt gezien het wat dimmer is door de kleurenfilters. (Verdere uitleg hierover, hieronder) Voor nu de aanpassingen van de tellerplaat "houder". Ik ben helaas vergeten een foto te maken voordat ik alles had uitgefreesd. Er is heeeel veel aangepast, waaronder een extra steuntje voor het nu bijna zwevende middendeel. Tellerplaat "houder" aangepast. De HISS indicator moet maar even ergens anders heen.... Nieuwe kleuren voor de tellerplaat. Origineel zijn de "rode" streepjes ietswat roze. Dit is omdat de originele ledjes rood waren, en zo dus beter qua kleur uitkwamen. Nu deze ledjes wit zijn, zouden de streepjes ook roze schijnen. Niet zo mijn ding. Om dit dus aan te passen, heb ik kleurenfilters gekocht, waarbij ik dus individuele segmenten van de teller kan "kleuren" zoals ik ze wil. Zie onderstaande voor een voorbeeldje. Oja, en de "naald" is nu aangepast. Hij is nu doorzichtig, met een felle punt. Nog even kijken hoe ik deze qua kleur aanpas aan de hand van de toeren (Het idee is lichtblauw tegen 6700 toeren en rood bij 1180 toeren) De blauwe LCD schermen vind ik overigens niet mooi. Deze gaan aangepast worden naar wit, en wellicht ga ik hier ook nog een kleurfiltertje achter plaatsen. De kleurentest van de teller. Blauw is toch niet helemaal de kleur die ik wil. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts