Jump to content

Steven's VFR800 VTEC 2006 Project Log


Killer
 Share

Recommended Posts

ik heb ook blauwe ledjes en die ziet er wel een stuk helderder uit dan de jouwe, vind het contrast wel een groot verschil ;)

Johan10.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Bazz said:

ik heb ook blauwe ledjes en die ziet er wel een stuk helderder uit dan de jouwe, vind het contrast wel een groot verschil ;)

Johan10.jpg

 

 

Tja dat resultaat verwachte ik ook, ik denk dat mijn ledjes te "donker blauw" zijn. 

Wel is het zo dat mijn polarisatie filters gewisselt zijn, dus zwart en wit zijn omgedraaid. Heel vervelend om te fotograferen.

 

Ik weet ook niet zeker of er verschil is tussen de teller units met zwarte tellerplaat en mijne met de zilveren rand. Ik had zelf liever de zwarte tellerplaat gehad, maar ik denk dat als ik het ooit beu ben, ik nieuwe tellerplaten custom laat maken met vlakken voor de extra indicators die ik aan het plaatsen ben.

 

Ik ga proberen vanavond de motivatie te vinden om die %#@* ledjes weer los te halen en witte te plaatsen met evt een lichtblauwe kleurenfilter, zodat ze matchen met de (nu) lichtblauwe tellernummers.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nou, even een kleine tellerplaat updatje.

Nog even de achterkant van de tellerplaat, waar ik de kleurfilters op heb geplakt. Zo ziet het "rood" uit als daadwerkelijk rood, en de cijfers als lichtblauw.

De cijfers in rood bij de redzone was uiteindelijk toch niet mooi.

IMG-20241209-WA0000.thumb.jpg.045fb634ccd8415e431d65fcd1aea5f8.jpg

Tellerplaat filters, Zo kan ik in de toekomst nog een ander kleurtje kiezen, mocht ik dat willen.

 

 

En eindelijk de motivatie gevonden om de LCD led's naar wit om te zetten. Het ziet er veel beter uit zo.

 

IMG-20241209-WA0001.thumb.jpg.8c1a6efbe3718f66f8010f1c01ee7029.jpg

Witte ledjes zijn mooier dan blauw. En geven meer licht (ik had wellicht eerst de specificaties moeten lezen haha)

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

(sorry voor de dubbele post, maar er was een limiet aan post grootte. Hopelijk is het geen probleem dat dit project log een halve foto album is😅)

 

 

Ok even genoeg tellerwerk! Ik merkte dat ik er wat gedemotiveerd van raakte. Op naar nog meer bedrading.....🥴

 

 

Switchback LED's! Want meer zichtbaarheid is meer beter toch?

Switchback leds, zoals in een van mijn eerste posts, gaf wat uitdagingen.

De fitting is een 2 polige stekker op mijn VFR. Hiervoor heb ik 7443 lamphouders gekocht, ter vervanging van de standaard 7440.

 spacer.png

De 7440 was standaard op mijn '06 VFR

 

Enig nadeel: Je kan niet zomaar je plug in elk gat rammen. De 7443 heeft bredere lipjes en andere afstanden ten opzichte van de afdichtings-borst.

Met wat dremel werk en een extra O-ring, heb ik het alsnog passend kunnen maken. Helaas geen foto's, want dat vergeet ik nog wel eens in mijn (ADD) enthousiasme😅

 

De bedrading is nu "opgeschoond" en gekrompen in plaats van gesoldeerd.

 

Zwarte plug (SV): Bruin/Blauw (+) met rode kabel naar....

Witte Plug (Knipperlicht): Aangepast naar 3 polige stekker;

-Lichtblauw (Of oranje!) (+) naar Wit (Switchback RAW +) en Blauw (Spiegel RAW +)

-Groen (-) naar Groen Geel (Switchback RAW -) en Bruin (Spiegel RAW -)

-Rood (+) naar Rood (Switchback SV +)

RAW= RichtingAanWijzer, SV=StadsVerlichting

 

 

IMG-20241209-WA0003.thumb.jpg.f3f73587cc1a01f9b8dcdac7a59e34d2.jpg

Naast dat ik een 220v huishoud kabel voor de spiegels gebruik, redelijk netjes nu.

 

image.gif.220e35e4b8f378ba36cdb54aa444f70f.gif

Switchback in volle glorie. Als het niet werkt, even je switchback led 180 draaien in de houder.

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Momenteel nog aan het wachten op onderdelen, dus weinig grote sprongen.

 

Wel is er een impuls aankoopje binnengekomen; Een heuze Sargent zadel (Met de "Atomic Gel") ! Alle lof voor "Kevin"  op marktplaats voor de snelle en uitgebreide verkoop!

 

 

 image.thumb.jpeg.e9bf79c2f0950be6a922750b89f8075c.jpeg

Zadel ziet er uit als nieuw! Ik kan al haast niet wachten op de eerste rit!

 

Intussen ook maar de zijkoffer rails eraf gehaald om de achterkuip te wisselen.

De passing van de nieuwe china kappen gaat eigenlijk vrij goed! Let wel, sommige gaten waar zelftappers in gaan, zou ik zelf nog ietsjes opboren. Ze waren ietswat ondermaats bij mij, waardoor kans op scheuren groot is. 

Eveneens heb ik de "tank cover" met moeite kunnen plaatsen. Om hem goed strak te plaatsen heb ik gewerkt met hitte en schrapen van de verstevigingsstrip aan de binnenkant (waar de twee tankhelfden mee zijn gelijmd), en desondanks is de tank iets uitgeschuurd aan de voorkant. Shit. Niks wat niet met wat lijm wat te fixen is, maar wel jammer (en deels verwacht). (helaas nog geen foto's). Tenzei je zin hebt om onnoemelijk veel te kloten, is een tankcover dus geen plug-and-play optie. (gelukkig geef ik niet snel op)

 

 

IMG-20241216-WA0001.thumb.jpg.69acee3f7f1a1978bf6ce0f11db4063e.jpg

Niet alles zit nog helemaal op zijn plaats, maar het beeld is mooi!

 

IMG-20241216-WA0000.thumb.jpg.95b6eed0ef3193c1d83d1329bed2be9c.jpg

Het lijnt nog niet helemaal op, omdat niets vast is gebout.

 

 

 

Verder heb ik nog de Thurn spiegels van "normaal"  knipperlicht naar "running lights" omgebouwd. Bewegende dingen vallen sneller op, dus dat is een goede reden om van "knipperlicht"  naar "looplicht" te gaan. Maar in alle eerlijkheid: ik vind het gewoon leuker uitzien🤭

 

IMG-20241216-WA0003.thumb.jpg.c2e224ebac290815990c1ff57631ff3d.jpg

De oude led element van Thurn, vs de nieuwe die is ingebouwd.

 

Eveneens heb ik de originele montage element van de spiegels ook omgezet, omdat deze net wat hoger zijn. In een vorige post gaf ik aan dat de nieuwe spiegels net te kort zijn om goed achter je te kijken (in mijn geval dan), en hopelijk lost dit al deels het probleem op. Als plan B zijn er nog 3D printed ophoogplaatjes die mijn broer heeft geprint. 

 

IMG-20241216-WA0004.thumb.jpg.8ea6f96ad33bb9fb1921fab3048cc89b.jpg

Hogere montage element rechts (Honda OEM/OEM Repro) en van Thurn (links)

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Mooi werk! Vind de kleur van de China-set enorm gaaf! Zelf heb ik een reserve-kuipset liggen ook uit china die ik goedkoop via MP heb kunnen overnemen. Mocht ik ooit serieuze schade rijden dan zou die soelaas kunnen bieden . Deze is nu in de Repsol-uitvoering (zie plaatje voor een idee; #itsnotme) die wel geinig is maar ik ben niet zo van de bling/flashy kleurstellingen. Dus de kleuren op die van jou zijn dan wel een idee. Moet ik alleen ook nog ergens een tank scoren, al zou wrappen ook een mogelijkheid zijn...

 

Ik blijf je topic volgen, gaaf project nog steeds!

 

maxresdefault.jpg

Edited by Thunderbird
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

De tank spuiten of wrappen is zeer zeker een beter idee. De ABS tank cover maakt al snel krassen en het is het net-niet. Ik ga kijken of mijn tankring nog de ABS cover vlak tegen de tank aan kan drukken, maar ik heb er een hard hoofd in.

 

Ik ben ook niet van de hele flashy kleuren, het huidige blauw is helaas lichter dan wat ik in mijn hoofd had (Het zou eigenlijk veeeel donkerder moeten zijn maarja). Een verre toekomst plan is de originele kappen oplappen en spuiten in de juiste kleuren, maar dat zijn nog verre hersenspinsels. Nu vind ik de repsol uitvoering niet heel verkeerd uitzien hoor. Dat zwarte frame blijft nogsteeds erg strak uitzien...😍

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

(Kabel)Spaghetti

 

Nou, het heeft een poosje geduurd met het leveren van de nieuwe gear indicator, kerst/oud-en-nieuw, en motivatie om aan al het friemelwerk te beginnen.

Omdat ik niet weer een gear indicator wou gaan frituren, heb ik gekozen om de 7-segment display de demonteren, en met kabels te verleggen naar de teller. Zo kan het printplaatje van de gear indicator naar een plaatje verhuizen met meer ruimte.

Dit betekent wel meer kabelspaghetti, gezien deze type display 10 kabels gebruikt, plus nog 2 kabels voor de voltmeter.

 

IMG-20250107-WA0003.thumb.jpg.347723fa6602860294fdd4b396e06803.jpg

De 7-Segment display is met kabels verlegd, omdat er geen ruimte was.

 

Ook dient de tellerplaat aangepast te worden. Dit is door wat plak en meet werk gedaan, waarna de verf op de tellerplaat op de achterkant en voorkant met een mesje is weggeschraapt.

Zo heb ik nu twee "raampjes" waar de displays achter schuilen.

 

Dat ziet dus zo uit:

IMG-20250107-WA0002.thumb.jpg.55cbab675a7eff516799984fb18a4878.jpg

Snelle test, gelukkig werkt alles!

 

IMG-20250107-WA0005.thumb.jpg.69c097aa9b686b51603759df6d2ef5ce.jpg

Test in de behuizing. De kabels hebben maar nét genoeg plaats. De HISS indicator lamp is helaas opgeoffert.

 

Alles werkt gelukkig. Het is niet perfect in lijn, maar een blinde is blij als hij het ziet zullen we maar zeggen. Per toeval is de heldere naald ook ideaal om alsnog het voltage te kunnen lezen. 

Het geheel zit met hotglue (lijmpistool) lijm vast. Op de achterkant van de tellerplaat is ruimte gemaakt voor de gear indicator module, en alles is weer weerbestendig dichtgemaakt.

 

Eindelijk is dit deel klaar, en kan de voorkant van de VFR weer bijna in elkaar!

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

IMG-20250130-WA0000.thumb.jpg.ede983fdb1dc49d29734ce899e6c542a.jpg

 

Even een kleine snelle foto, ik kon het niet laten om toch maar de kappen te monteren (ondanks dat er nog dingen op de planning stonden zoals een PCV en wellicht andere headers)

Let niet op de rotzooi, het was al laat 😅

 

Gemonteerd:

-Nieuwe verwarmde grepen

-Thurn kettingbeschermer 

-Tanktas ring

 

 

Wellicht op tijd in elkaar voor de sleuteldag/meet in Maart, maar dat is voor mij 2.5 uur rijden, dus dat is nog even kijken of ik dat zie zitten 🥴

Edited by Killer
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Smuiger said:

2 uurtjes.  dus gas er op.  en wat is nu 2 uur op een vfr?

je hebt makkelijk praten..... Voor jou is het namelijk 10 minuten rijden..... 😁

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...