Erikvha Posted September 23, 2024 Share Posted September 23, 2024 (edited) Zoals de titel al zegt, gezien mijn leidingen bijna doorgeroest zijn ben ik op zoek naar nieuwe voor mijn motor. Om de kosten van mijn opknapper te drukken zoek ik gebruikte. (Wel in goede staat, liefste roestvrij of nog goed af te werken en te beschermen) Gaat om een vfr 800 vtec uit 2002. Mvg Erik Edited September 24, 2024 by Erikvha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted September 23, 2024 Share Posted September 23, 2024 Beste Erik Een beetje meer info zou wel helpen. Zoek je gebruikte of nieuwe? Als je nieuwe zoekt kun je ook een dealer bellen.....of bij cmsnl.com online bestellen (oem en voor de hoofdprijs). Van welk bouwjaar is je Vtec? Heb je al gekeken op "te koop aangeboden" en/of "de reserveplank" op dit forum? Ik wil best helpen zoeken, maar dan moet je me wel een beetje meer op weg helpen met wat je zoekt en vertellen wat je zelf allemaal (al) geprobeerd hebt 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikvha Posted September 24, 2024 Author Share Posted September 24, 2024 Om de kosten van mijn opknapper te drukken zoek ik gebruikte. (Lijstje wordt al steeds langer met benodigdheden) Nieuw zag ik ze inderdaad voor rond de 200. In de titel had ik het type al gezet, ik zal het in de bovenste post ook nog even erbij zetten. Gaat om een vfr 800 vtec uit 2002. Het draadje reserveplank had ik nog niet gevonden. Wel had ik Veefer al een PM gestuurd omdat ik in zijn draadje bij aangeboden van de sloopmotor nog geen leidingen zag staan. Op markplaats en ebay kwam ik in ieder geval niet veel verder😅 Alvast bedankt voor je hulp! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted September 24, 2024 Share Posted September 24, 2024 Anders even bellen met Baboon https://www.baboon.eu/nl Die hebben meerdere oliekoelers voor jouw type liggen, dus een leiding is er vast ook. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikvha Posted September 24, 2024 Author Share Posted September 24, 2024 De website van baboon laat ook alleen maar de koelers zien, leidingen geeft geen resultaat 🥲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted September 24, 2024 Share Posted September 24, 2024 Daarom ook mijn advies om even te bellen, ze hebben echt niet alle onderdelen op de website staan. VFRikus 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted September 24, 2024 Share Posted September 24, 2024 Wat VFRikus zegt geldt ook voor https://www.motorparts-online.com/nl Er staan momenteel geen olieleidingen van de VFR800fi op de website. Maar dat wil niet zeggen dat ze je niet kunnen helpen.... Dit staat op hun website: Bekijk onze webshop en vind de motoronderdelen online, die geschikt zijn voor uw motorfiets. Via onze webshop kunt u eenvoudig en snel de juiste motoronderdelen kopen voor uw motorfiets. Wij zorgen ervoor dat uw motor onderdelen direct verstuurd worden en uw kant op komen. Kunt u de gewenste nieuwe of tweedehands motorfiets onderdelen niet vinden in onze webshop? Neem dan gerust contact met ons op. Wellicht dat wij de gewenste motor onderdelen alsnog voor u kunnen vinden en bij u kunnen leveren. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted September 25, 2024 Share Posted September 25, 2024 Dat zeg ik......... VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted September 25, 2024 Share Posted September 25, 2024 Bellen is voor boomers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firefly Posted September 25, 2024 Share Posted September 25, 2024 Alleen een held belt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikvha Posted September 26, 2024 Author Share Posted September 26, 2024 Op 25-9-2024 om 07:48, VFRikus zei: Dat zeg ik......... VFRikus Niet dus.. ze hebben geen kleine geheime kamertjes met nog extra onderdelen.. Alles wat er is staat op de site🥲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikvha Posted September 29, 2024 Author Share Posted September 29, 2024 Koperen borstel en erna dik in de hammerite, die roesten niet meer🤓 Voor nu dus niet meer nodig 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted September 30, 2024 Share Posted September 30, 2024 Een koperborstel doet hier vrijwel nets, alleen het loszittende en onder de Hammerite gaat het proces vrolijk verder. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikvha Posted September 30, 2024 Author Share Posted September 30, 2024 Het roestproces heeft water én zuurstof nodig, de hammerite beschermd het ijzer tegen beide. Dat lijkt mij dus best knap, en dan rest de vraag.. hoe lang heeft het nodig (met hoe lang overleefd een motor van 22 jaar nog) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted September 30, 2024 Share Posted September 30, 2024 Dat heeft de fabrikant wel op het busje gezet, maar een drukpers is gewilllig. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts