Jump to content

VFR1200X Speedo afwijking

Share

Recommended Posts

Ik heb al jaren een VFR1200 Crosstourer en naar volle tevredenheid. Zelden op een fijnere motor gereden (smaak is persoonlijk, maar toch....)

Alleen is er iets waar ik me enorm aan stoor. namelijk dat de km-teller behoorlijk afwijkt.... (8 km bij 100 km p/u)

Is hier iets aan te doen? Kan dit b.v. ergens gecalibreerd worden?

Ook ben ik aan het kijken geweest naar de Speedohealer van Heal Tech ( https://www.healtech-electronics.com/products/sh/ ) .

Zijn er mederijders die hiermee bekend zijn? Of juist afraden.

Ik ben er nogal terughoudend in omdat - zoals ik het lees - ik hiervoor moet gaan knippen in de originele kabelboom van de motor....

Niet echt een vooruitzicht waar ik naar uitkijk (Zou het dan toch moeten uit besteden daar ik niet de meest technisch onderlegde rijder ben....)

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite...

Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af; Zou het mogelijk zijn om een hogere (en mogelijk wat bredere) band te monteren? Omtrek 8% groter = snelheid spot on...............

Dat is iets wat alle fabrikanten, zowel van auto's als motoren, doen om de aansprakelijkheid voor snelheidsovertredingen te  ontlopen.

Een afwijkende maat band monteren is een perfecte killer voor je weg gedrag, zou ik niet doen.

VFRikus

• Like 2

Met de Speedo healer kan je inderdaad de afwijking corrigeren maar tegelijkertijd word je gereden kilometers ook minder. De afwijking wordt er bewust op gezet. Zoals @VFRikus al schreef.

Ja, je moet in de kabelboom kunstelen maar dit valt mee. Tenminste voor mijn vaardigheden

Speedohealer werkt prima. Had er een (en een gear indicator) op mijn SP2.

Eraf gehaald omdat de nieuwe eigenaar de motor zo origineel mogelijk wilde hebben  🙂

Edited by 748cc

Wat VFRikus ook al aangeeft, dat is eigenlijk standaard.
Ik vind het juist wel prettig, gewoon wat te hard rijden, wetend dat de ‘overtreding’ toch wat minder is.

Dan ook nog 4km correctie….😉

• Like 1

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...