Jump to content

Het is weer het jaargetijde voor waxinelichtjes en kaarsen

Robert-Jan
 Share

Recommended Posts

En dus ook een perfect moment om met bijna opgebrande waxinelichtjes en/of kaarsen de ritsen van je laarzen, handschoenen, jassen en broeken weer eens te smeren.

Ik heb het net voor vertrek naar het buitenlandweekend gedaan en wat is het dan lekker om te bemerken hoe soepel die ritsen dan weer functioneren, of eigenlijk hoe stroef ze eerst functioneerden.

image.png.5bfa38bc3f03ca2a0a9a7f1ddd4e6303.png

• Like 5

🤣

Om het stukje tekst op te vrolijken even gezocht met Google naar een afbeelding. Dat werd dus deze. 

😂

Ik had aan één bijna opgebrand waxinelichtje voldoende. 

Edited by Robert-Jan
  • Like 2
  • Haha 2

11 uren geleden, Robert-Jan zei:

En dus ook een perfect moment om met bijna opgebrande waxinelichtjes en/of kaarsen de ritsen van je laarzen, handschoenen, jassen en broeken weer eens te smeren.

Ik heb het net voor vertrek naar het buitenlandweekend gedaan en wat is het dan lekker om te bemerken hoe soepel die ritsen dan weer functioneren, of eigenlijk hoe stroef ze eerst functioneerden.

image.png.5bfa38bc3f03ca2a0a9a7f1ddd4e6303.png

Ik heb gewoon een klein flesje siliconenolie 😉

Edited by José
  • Like 1

Lijkt mij dat parafine wax wat minder vuil zou aantrekken als siliconenolie niet?

Ik gebruikte altijd "Gulf Wax" (Parafine wax) voor het waterdichten van naden en sommige textielen (Die niet meer hoeven te ademen) en inderdaad ritsen te smeren. Katoen bewerken met parafine wax en "insmelten" met een strijkijzer, geeft een goede waterdichte lap. En je strijkijzer is weer schoon en glijd weer als een tiet 😁

• Like 3

5 uren geleden, Killer zei:

Lijkt mij dat parafine wax wat minder vuil zou aantrekken als siliconenolie niet?

Ik gebruikte altijd "Gulf Wax" (Parafine wax) voor het waterdichten van naden en sommige textielen (Die niet meer hoeven te ademen) en inderdaad ritsen te smeren. Katoen bewerken met parafine wax en "insmelten" met een strijkijzer, geeft een goede waterdichte lap. En je strijkijzer is weer schoon en glijd weer als een tiet 😁

Ik heb deze op advies van Stadler, waar ik het pak gekocht heb 🤔

• Like 2

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...