Robert-Jan Posted October 17 Share Posted October 17 En dus ook een perfect moment om met bijna opgebrande waxinelichtjes en/of kaarsen de ritsen van je laarzen, handschoenen, jassen en broeken weer eens te smeren. Ik heb het net voor vertrek naar het buitenlandweekend gedaan en wat is het dan lekker om te bemerken hoe soepel die ritsen dan weer functioneren, of eigenlijk hoe stroef ze eerst functioneerden. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted October 17 Share Posted October 17 Heb je die allemaal volledig opgebruikt??? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firefly Posted October 17 Share Posted October 17 Zo te zien nog niet 😁 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted October 17 Author Share Posted October 17 (edited) 🤣 Om het stukje tekst op te vrolijken even gezocht met Google naar een afbeelding. Dat werd dus deze. 😂 Ik had aan één bijna opgebrand waxinelichtje voldoende. Edited October 17 by Robert-Jan 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
José Posted October 17 Share Posted October 17 (edited) 11 uren geleden, Robert-Jan zei: En dus ook een perfect moment om met bijna opgebrande waxinelichtjes en/of kaarsen de ritsen van je laarzen, handschoenen, jassen en broeken weer eens te smeren. Ik heb het net voor vertrek naar het buitenlandweekend gedaan en wat is het dan lekker om te bemerken hoe soepel die ritsen dan weer functioneren, of eigenlijk hoe stroef ze eerst functioneerden. Ik heb gewoon een klein flesje siliconenolie 😉 Edited October 17 by José 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killer Posted October 18 Share Posted October 18 Lijkt mij dat parafine wax wat minder vuil zou aantrekken als siliconenolie niet? Ik gebruikte altijd "Gulf Wax" (Parafine wax) voor het waterdichten van naden en sommige textielen (Die niet meer hoeven te ademen) en inderdaad ritsen te smeren. Katoen bewerken met parafine wax en "insmelten" met een strijkijzer, geeft een goede waterdichte lap. En je strijkijzer is weer schoon en glijd weer als een tiet 😁 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
José Posted October 18 Share Posted October 18 5 uren geleden, Killer zei: Lijkt mij dat parafine wax wat minder vuil zou aantrekken als siliconenolie niet? Ik gebruikte altijd "Gulf Wax" (Parafine wax) voor het waterdichten van naden en sommige textielen (Die niet meer hoeven te ademen) en inderdaad ritsen te smeren. Katoen bewerken met parafine wax en "insmelten" met een strijkijzer, geeft een goede waterdichte lap. En je strijkijzer is weer schoon en glijd weer als een tiet 😁 Ik heb deze op advies van Stadler, waar ik het pak gekocht heb 🤔 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts