MichelDB Posted December 7, 2024 Share Posted December 7, 2024 Mijn VFR heeft nu 48.000 gelopen. De kleppen moeten gecontroleerd worden maar dit heb ik voor de volgende winter op de planning staan. Verwachting is dat ik max 4000 km ga rijden dus dat kan mijn inziens nog wel. Technisch gezien 1 kleinigheidje voor nu de thermostaat blijft open staan. Deze laat ik begin 2025 vervangen icm een klein beurtje. En natuurlijk af laten vullen met de roze G13+. Maar als de motor toch zover open ligt is het misschien verstandig om de NAKS beide te vervangen gezien deze km stand? Of kan het zomaar zijn dat ze nog heel lang niet hoorbaar blijven zoals nu? Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crossrunner Posted December 7, 2024 Share Posted December 7, 2024 Als ze nog goed zijn zou ik ze niet vervangen. Ze kunnen ook zo nog 20000 km meegaan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bvanes Posted December 7, 2024 Share Posted December 7, 2024 Bij mij begon ik ze bij 50.000 te horen, eigenlijk de ketting hoor je. Maar als je niets hoort zou ik er niets aan doen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelDB Posted December 7, 2024 Author Share Posted December 7, 2024 Top bedankt! Ik laat ze zitten tot ik, idd de ketting, ga horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killer Posted December 9, 2024 Share Posted December 9, 2024 Voor iemand die weinig verstand van verbrandingsmotoren techniek heeft.... Hoe hoor je dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelDB Posted December 9, 2024 Author Share Posted December 9, 2024 Dan gaat de ketting duidelijk angstaanjagend tikken. Je schrikt je dan een hoedje en denkt dat er ineens 300 knikkers in het blok zitten 😄 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Case Posted December 9, 2024 Share Posted December 9, 2024 (edited) Als je toch de boel open hebt liggen voor de kleppen dan zou ik de NAKS meenemen gezien de kilometerstand. Je komt 100% zeker aan de beurt met die dingen en de voorste cilinderbank is dan prima toegankelijk, dus ik zou het gewoon doen. Is de NAKS einde levensduur / spant niet goed meer, dan hoor je dat beslist. Filmpjes genoeg op YouTube als je zoekt op "naks vtec" of "can chain tensioner vtec". Bijgevoegd filmpje was de NAKS van de VFR van mijn schoonzoon. IMG_1036.mov Edited December 9, 2024 by Case 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted December 9, 2024 Share Posted December 9, 2024 En kijk dan even of de naksen van het type na 2014 passen, die bijven doorgaans wel heel. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelDB Posted December 11, 2024 Author Share Posted December 11, 2024 Ik denk idd dat ik de naksen laat meenemen. Dan misschien toch maar de klepjes laten controleren 🤔 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts