Patrick van S. Posted December 25, 2024 Share Posted December 25, 2024 Beste allemaal, mijn naam is Patrick en ben nu in het bezit van een enigzins verwaarloosde vf400f uit 1986. Ben al een eind gevorderd met het technisch weer klaar maken van de motor, echter nu loop ik tegen het probleem met de carburateurs aan. Ik heb deze gereinigd en waar nodig voorzien van nieuwe onderdelen, maar het terugplaatsen van de carbs wil mij maar niet lukken. Ik zou hier graag op de één of andere manier hulp bij nodig hebben. Mijn vraag is dus, kan en wil iemand mij daarmee helpen en/of is er iemand die weet waar ik eventueel terecht kan? Alvast bedankt voor eventuele suggesties. Groeten Patrick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted December 25, 2024 Share Posted December 25, 2024 Woon in Hengelo en zou je wel willen helpen is alleen wat is het probleem bij het terug plaatsen ? Op mijn google drive staat wel een werkplaatshandboek voor jouw motor misschien heb je daar wat aan KLIK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick van S. Posted December 25, 2024 Author Share Posted December 25, 2024 Beste Klein, dank voor je reactie. Ik probeer de carbs als een complete set van 4 op het motorblok te monteren, wat lastig is omdat deze in een hoek staan, dus het is een beetje draaien en bewegen om ze op de plek te krijgen. Door dat bewegen verlies ik ook steeds de kleine drukveertjes die bij de gasklepbediening zitten, ben er ondertussen al een stuk of 8 kwijt. Maar als me dat gelukt is, is het onmogelijk om het luchtfilterhuis te monteren, weer omdat alles onder een hoek staat. Misschien zijn de rubbers tussen de carbs en het blok te stug geworden dat alles zo onbeweegbaar is, maar ik krijg het niet voor elkaar. Een werkplaatshandboek heb ik overigens, maar daar wordt ik helaas niet veel wijzer van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted December 25, 2024 Share Posted December 25, 2024 Oké kan je wel helpen als je een handje extra nodig hebt is geen probleem. Tip is om ze even goed in te spuiten met ciliconen spray zouden ze er zo in moeten glippen Laat maar weten of ik je kan helpen Groeten Martijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
vroembert Posted December 25, 2024 Share Posted December 25, 2024 Zorg ook, dat alles lekker warm is, dat scheelt flink bij het terugplaatsen. Bij mijn vfr heb ik de rubbers destijds in gesmeerd met vaseline, wat ook een oud recept is om rubber goed te houden., Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelNL Posted December 26, 2024 Share Posted December 26, 2024 Soms kun je frame ook nog los halen om meer ruimte te krijgen, een emmer warm water 70+ en inderdaad vaseline. Het frame los halen ging bij mijn rc24 van 86 prima en dat gaf net de ruimte die ik nodig had om de gereviseerde carbs makkelijker terug te plaatsen zonder dat ze overal klem kwamen te zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
748cc Posted December 26, 2024 Share Posted December 26, 2024 Leuke fiets hoor, een 400. (Alle 3 inmiddels verkocht..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick van S. Posted December 26, 2024 Author Share Posted December 26, 2024 Dank voor de suggesties, maar na een aantal mislukte pogingen ben ik eigenlijk op zoek naar iemand, persoon of motorzaak, die deze carbs en de motor goed kent en die dit eventueel voor mij zou kunnen doen. Heb zelf toch wel ervaring met carburateurs, maar dat waren allemaal 1 cilinders, dit is toch anders. Spreekt voor zich dat daar kosten tegenover staan. Weet eigenlijk niet of locale Honda dealer dit eventueel ook kan. Als iemand een suggestie voor mij heeft, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts