Jump to content

Koelvloeistof vervangen


Berrrtje
 Share

Recommended Posts

Nee anders dan dat er geen lucht in het systeem moet achterblijven voor de rest zou je geen problemen moeten tegenkomen 👍

Link to comment
Share on other sites

Stelt niet zoveel voor.
Het schroefje bij de waterpomp losdraaien en een bak er onder zetten, let op dat het koelvloeistof er eerst bijna recht eruit kan komen. Dan de radiator dop pas langzaam losdraaien en het straaltje begint sneller leeg te lopen.

Even in de slang knijpen die aan de waterpomp vast zit zodat je er nog wat extra uit krijgt.


Je kan eventueel nog de voorste twee boutjes bij de voorste cilinders los halen zodat er nog wat extra oude koelvloeistof uitkomt.

 

Alle boutjes weer keurig aandraaien.
Het systeem langzaam vullen via de radiator dop.

Intussen lekker knijpen in alle slangen zodat de lucht er wat uit komt.

 

Het overloop reservoir leeg maken en schoonmaken.
Die ook vullen tot maximale niveau.

 

Motor warm draaien of een stukje gaan rijden, het systeem ontlucht zichzelf wel.
Even laten afkoelen en via de radiator dop weer aanvullen wat gezakt is.
Tevens overloop reservoir controleren en eventueel ook weer bijvullen tot max.

 

En klaar👍

 

Mocht je nou erg oude en vieze koelvloeistof of wellicht een andere kleur in je systeem hebben herhaal je dit een keer met koelvloeistof van de action kost bijna niks.
Water zou ik niet direct doen blijft altijd wat achter en verdunt de nieuwe koelvloeistof.

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Met het oog op dat ontluchten is het handig om de oude vloeistof op te vangen en middels een maatbeker te meten zodat je weet hoeveel er minimaal weer in moet.

VFRikus

Edited by VFRikus
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...