Berrrtje Posted Tuesday at 03:54 PM Share Posted Tuesday at 03:54 PM Beste Vfr rijders. Ik wil de koelvloeistof vervangen van mijn vfr 750 rc. Zijn er zaken waar ik op moet letten bij het ontluchten van het systeem Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted Tuesday at 04:45 PM Share Posted Tuesday at 04:45 PM Nee anders dan dat er geen lucht in het systeem moet achterblijven voor de rest zou je geen problemen moeten tegenkomen 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
748cc Posted Tuesday at 04:45 PM Share Posted Tuesday at 04:45 PM Er zitten ook aftappunten onder de voorste cilinders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted Tuesday at 05:06 PM Share Posted Tuesday at 05:06 PM of doorspoelen ,met water en dat weer doorspoelen met nwe kvs vullen heel rustig zodat lucht bellen er uit kunnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mhiam Posted Tuesday at 05:31 PM Share Posted Tuesday at 05:31 PM Stelt niet zoveel voor. Het schroefje bij de waterpomp losdraaien en een bak er onder zetten, let op dat het koelvloeistof er eerst bijna recht eruit kan komen. Dan de radiator dop pas langzaam losdraaien en het straaltje begint sneller leeg te lopen. Even in de slang knijpen die aan de waterpomp vast zit zodat je er nog wat extra uit krijgt. Je kan eventueel nog de voorste twee boutjes bij de voorste cilinders los halen zodat er nog wat extra oude koelvloeistof uitkomt. Alle boutjes weer keurig aandraaien. Het systeem langzaam vullen via de radiator dop. Intussen lekker knijpen in alle slangen zodat de lucht er wat uit komt. Het overloop reservoir leeg maken en schoonmaken. Die ook vullen tot maximale niveau. Motor warm draaien of een stukje gaan rijden, het systeem ontlucht zichzelf wel. Even laten afkoelen en via de radiator dop weer aanvullen wat gezakt is. Tevens overloop reservoir controleren en eventueel ook weer bijvullen tot max. En klaar👍 Mocht je nou erg oude en vieze koelvloeistof of wellicht een andere kleur in je systeem hebben herhaal je dit een keer met koelvloeistof van de action kost bijna niks. Water zou ik niet direct doen blijft altijd wat achter en verdunt de nieuwe koelvloeistof. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berrrtje Posted Wednesday at 09:18 PM Author Share Posted Wednesday at 09:18 PM Oke bedankt voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted 20 hours ago Share Posted 20 hours ago (edited) Met het oog op dat ontluchten is het handig om de oude vloeistof op te vangen en middels een maatbeker te meten zodat je weet hoeveel er minimaal weer in moet. VFRikus Edited 20 hours ago by VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
crossrunner Posted 10 hours ago Share Posted 10 hours ago Ik heb het topic verplaatst van foruminformatie naar Techniek algemeen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts