Jump to content

startproblemen


Recommended Posts

Ik kom in dit topic 2 verschillende benamingen tegen voor een acculader. Een conditielader en een druppellader . Kan iemand mij vertellen wat het verschil is en wat dan een goede acculader zou zijn? Ik heb zelf een optimate 3 het eerste type maar heb geen idee wat voor lader dat is. 

Link to comment
Share on other sites

En dat is dus precies wat ik bedoelde, de benamingen zijn voor veel mensen onduidelijk.

Een ouderwetse druppellader bleef gewoon de accu langzaam bijvullen. Stopte niet.
Een modernere druppellader deed hetzelfde maar stopte zodra de accu vol was. 
Een onderhoudslader doet ook hetzelfde, maar start weer opnieuw zodra de accuspanning lager wordt.
Een volledige onderhoudslader doet datzelfde, maar zal eens in de zoveel tijd de accu even een stuk laten leeglopen en gaat dan regenereren.
En dan heb je ook nog een snellader, die pompt er zo snel mogelijk zoveel mogelijk stroom in zodat je de accu weer snel kan gebruiken om de motor te starten.
De meeste dealers hebben professionele acculaders die dat allemaal kunnen. De meeste consumenten niet.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

En hoe werkt het laadsysteem van de motor zelf eigenlijk? 

Link to comment
Share on other sites

Op de motor zelf werkt het simpel, de dynamo houd middels de regelaar de boordspanning op circa 14.2 volt en houd op die manier de accu vol.

VFRikus

 

Link to comment
Share on other sites

Dus als je een simpele acculader hebt, hang de accu iedere 2 weken of zo een uurtje of 2 aan de lader en " Bob's your uncle".

Je moet het ook niet moeilijker maken dan het is. 😘

  • With Stupid 1
Link to comment
Share on other sites

goed idee Frank, dat had ik nog niet bedacht...:unsure:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...