chris Posted May 14 Share Posted May 14 hey, als ik mijn motor start heeft mijn voltmeter 14.3 volt aan wat normaal is maar na een uurtje rijden valt hij terug naar 12volt tijdens het rijden en na een tijdje gaat hij weer richting 14 volt. ik heb mijn regelator en strator gemeten en alles lijkt normaal, heb mijn batterij al vervangen maar maak me toch een beetje zorgen. gr chris . Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 15 Share Posted May 15 Spanningregelaar defect. Ik zou voor een Carmo Mosfet regelaar gaan. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted May 16 Share Posted May 16 Meten als de motor HEET is. En inderdaad, veel (originele) spanningsregelaars gaan langzaam kapot en functioneren dan niet meer zodra ze het warm krijgen. Daarvoor (en daarna zodra hij afgekoeld is) lijken ze perfect te werken. Ik heb momenteel 2 VFR's staan waar ik zowel de spanningsregelaar als ook de stator en de accu moet vervangen. Alles kapot.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris Posted May 18 Author Share Posted May 18 Op 15-5-2025 om 07:58, VFRikus zei: Spanningregelaar defect. Ik zou voor een Carmo Mosfet regelaar gaan. VFRikus danku voor u reactie. ik zal gelijk deze bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris Posted May 18 Author Share Posted May 18 Op 16-5-2025 om 09:22, AFS Motorparts zei: Meten als de motor HEET is. En inderdaad, veel (originele) spanningsregelaars gaan langzaam kapot en functioneren dan niet meer zodra ze het warm krijgen. Daarvoor (en daarna zodra hij afgekoeld is) lijken ze perfect te werken. Ik heb momenteel 2 VFR's staan waar ik zowel de spanningsregelaar als ook de stator en de accu moet vervangen. Alles kapot.... dank u voor uw reactie ,mijn motor heeft ook al 140.000 km zal wel geen kwaad kunnen om deze te vernieuwen is nog de origineele die er in zit. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts