Mama Africa Posted May 23 Share Posted May 23 Beste VFRienden, Mijn monteur en ik komen er niet uit, het zou geweldig zijn als iemand op dit forum ons wijzer kan maken! Vandaag ben ik bij de garage geweest voor wat klein elektra werk (aansluiten USB lader welke was losgekoppeld door de vorige eigenaar, en handvatverwarming) maar nadat de motor weer in elkaar was gezet en we hem wilde starten begon zich een probleem voor te doen. De motor sloeg niet uit zichzelf aan, zoals ie dat altijd wel deed, maar je moest echt even gas geven, en het gas een paar tellen open houden, om de motor te starten. Gelijk na het starten ging het storingslampje branden. Er kon geen code worden uitgelezen... De monteur heeft alles weer opengelegd op zoek naar het mogelijke probleem maar deze niet kunnen vinden. Als het starten is gelukt rijdt de motor alsof er niets aan de hand is. De 50km naar huis verliepen goed maar eenmaal thuis heb ik nog steeds dezelfde startproblemen. - VFR1200f @sabsteef ECU flashed - De motor slaat niet aan/valt direct uit tenzij je een paar tellen het gas een beetje openhoudt (4 a 5 duizend toeren lijkt de truc te doen) - Als de motor draait blijft ie netjes aan. Ik hoor en voel niets raars in stationair en tijdens het rijden. - Als de zijstandaard uitgeklapt is knippert het storingslampje ipv volledig branden (misschien is dit gebruikelijk?) Ik ben heel benieuwd of iemand hier meer over weet! Ik was van plan op vakantie te gaan naar Noord Italië over 1,5 week... Groetjes, Sebastiaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 24 Share Posted May 24 (edited) Als een probleem ontstaat na werkzaamheden is je zoekgebied al redelijk afgebakend...... Niet ergens een massa kabel vergeten, of een stekker niet goed terug geplaatst? VFRikus p.s. misschien was dit wel de reden van het loskoppelen door de vorige eigenaar. zekeringen allemaal heel? Edited May 24 by VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelNL Posted May 24 Share Posted May 24 Even voor de duidelijkheid je problemen zijn begonnen nadat er dingen aan de originele bedrading zijn aangepast? Zo ja, dan weer maken zoals het ervoor was en de usb en handvat verwarming op een andere manier aansluiten. Direct op accu misschien, de usb lader gebruikt alleen stroom als er een lampje op de unit zit en anders pas als er iets aan gekoppeld wordt, voor de handvatverwarming geldt hetzelfde mits dit een aftermarket is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted May 24 Share Posted May 24 Inderdaad is de vraag waar jouw accesoires op zijn aangesloten. Vermoedelijk zit daar het probleem.... Een goede handvatverwarming kan rechtstreeks op de accu, ze detecteren wanneer de motor in gebruik is en wanneer niet. Dan slaat hij af of kan niet aangezet worden. Ook slaat deze af zodra de boordspanning teveel terugloopt. Meerdere A-merken hebben dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 24 Share Posted May 24 Ik denk dat een 1200F wel standaard handvat verwarming heeft. Desondanks: als iets niet goed meer werkt na een ingreep, 99.9% kans dat er tijdens die ingreep iets fout gegaan is. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted May 24 Share Posted May 24 De originele handvatverwarming was een prijzige optie bij Honda, dus het kan ook zomaar een aftermarket kit zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted May 24 Share Posted May 24 Ik heb zelf de originele er geretrofit en daar hoorde een extra aansluitbundel voor accesoires bij, gemonteerd achter het linker zijkuipdeel vooraan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mama Africa Posted May 25 Author Share Posted May 25 Hi dank jullie wel voor de reacties! De handvatverwarming is van Oxford en was ter vervanging van een andere Oxford handvatverwarming. De USB lader was al aanwezig toen ik de motor kocht maar was losgekoppeld. De USB lader is direct op de accu aangesloten en heeft inderdaad een rode switch. Het is mogelijk dat de vorige eigenaar de USB lader heeft losgekoppeld omdat die problemen veroorzaakt maar dan zou het toch vreemd zijn als er ook een probleem is als de switch uitgeschakeld is..? Het lijkt er op dat de motor geen benzine krijgt tijdens het starten en dat als ie eenmaal loopt er niks aan de hand is. Zou het iets kunnen zijn in de trant van de startmotor of injectie die niet genoeg stroom krijgt tijdens het starten? Ook al is er geen verschil tussen het aan en uit hebben staan van de USB lader? Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted May 25 Share Posted May 25 Misschien heb je dit prpobleem Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted May 27 Share Posted May 27 (edited) On 5/25/2025 at 12:52 PM, Mama Africa said: Het lijkt er op dat de motor geen benzine krijgt tijdens het starten en dat als ie eenmaal loopt er niks aan de hand is. Zou het iets kunnen zijn in de trant van de startmotor of injectie die niet genoeg stroom krijgt tijdens het starten? Ook al is er geen verschil tussen het aan en uit hebben staan van de USB lader? Dat is simpel te controleren door er via startkabels een andere accu (bijvoorbeeld van de auto) op aan te sluiten. Start hij dan wel meteen dan weet je ongeveer waar je het probleem moet zoeken. Edited May 27 by AFS Motorparts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts