Ron-vfr Posted June 2 Share Posted June 2 Ik zag vanmiddag ,na een poos de schuur niet ingeweest te zijn, dat er wat lak onder de remhendel aan het bobbelen was . Een druppel onder boutje 24 gespot en even verder gekeken maar ,bewust, nog even niets gedemonteerd. Het zal een afdichting zijn en ik vermoed nummer 7 van het binnenwerkje. Is deze simpel te wisselen of moet het hele zwikkie los ?? ย Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 2 Share Posted June 2 (edited) Moet er een revisie setje in. Maar eerst even kijken of het daar inderdaad vandaan komt. VFRikus Edited June 2 by VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron-vfr Posted June 2 Author Share Posted June 2 3 minuten geleden, VFRikus zei: Moet er een revisie setje in. Maar eerst even kijken of het daar inderdaad vandaan komt. VFRikus ๐ค๐ตโ๐ซ Link to comment Share on other sites More sharing options...
V4 Rosso Posted June 2 Share Posted June 2 #7 doet niet veel meer dan vuil buitenhouden. Hoogstwaarschinlijjk ben je toe aan een revisiesetjeย #15 Borgring #29 eruithalen is wat lastig, rest haal je er zo uit. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron-vfr Posted June 2 Author Share Posted June 2 8 minuten geleden, V4 Rosso zei: #7 doet niet veel meer dan vuil buitenhouden. Hoogstwaarschinlijjk ben je toe aan een revisiesetjeย #15 Borgring #29 eruithalen is wat lastig, rest haal je er zo uit. Morgen maar eens AFS website afstruinen. Ben nu even , na dit euvel erbij , aan het eind van m'n latijn๐ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron-vfr Posted June 6 Author Share Posted June 6 Op 2-6-2025 om 23:39, Ron-vfr zei: Morgen maar eens AFS website afstruinen. Ben nu even , na dit euvel erbij , aan het eind van m'n latijn๐ Van de week besteld en wordt opgestuurd๐คฉ (als het goed is ๐ ) . Ennuh.... ๐คฉ wat is dat lekker na weeeeeeeeeken stilstand weer op de motor te stappen en effies een stukje te rijden zeg๐ซฃ .heb iets verzonnen om de druk weg te halen van het nu nog miniscule wondje๐ . Er hing na de rit een druppeltje onderop een moertje dus ik durf dat nog wel een paar keer aan๐ถ๐๐ Oh wat was dat lekker๐คฃโ๏ธ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mhiam Posted June 6 Share Posted June 6 47 minuten geleden, Ron-vfr zei: Er hing na de rit een druppeltje onderop een moertje dus ik durf dat nog wel een paar keer aan ย Voorzichtig met dat, nadeel van hydraulischโฆ.. de druk kan ineens volledig weg zijnโฆโฆ. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted June 7 Share Posted June 7 (edited) En dat is met een koppelingskabel niet zo? Oh nee, natuurlijk niet. Een kabel drukt niet, die trekt.....ย โบ๏ธ Edited June 7 by AFS Motorparts 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mhiam Posted June 7 Share Posted June 7 We hebben het hier over een remhendel niet over een koppelingshendel/kabel........ En als je slijtage/lekkage aan het druksysteem ziet, moet je er niet meer mee gaan rijden. Zeker als het gaat om je voorremmen. ย Een kabel kan ook altijd knappen ( maar dat is hier niet van toepassing, plus dat een kabel ook eerst nog kan rafelen voordat hij breekt......)ย en een druksysteem kan zijn druk verliezen. Gebeurt dit plotseling dan kun je er niets aan doen, zijn er aanwijzingen dat het aan het falen is...........niet rijden simpel. Dat was mijn insteek van mijn reactie. Niet dat andere constructies ook kapot kunnen gaan dan kunnen we alles erbij gaan halen...........het gaat hier om veiligheid! ย Maar wat is je punt het dat het ook een nadeel is van een kabel dat hij kan knappen? Of denk je dat een nadeel van hydraulisch niet lekkage is? ย ย ย ย ย ย ย 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron-vfr Posted June 7 Author Share Posted June 7 Revisie is altijd goed maar ik ben nog steeds van mening dat het ene druppeltje geen drukverlies bewerkstelligt . Het reservoir zit nog steeds vol en het is nou niet zo dat het eruit spuit als een malle en heel goed remt. Het gebeurt overigens ook bij nieuwere motoren hรจ . Hoor een uurtje terug van een door motorbedrijf gereviseerde kawasaki uit 2017 voorrem meer lekte als een open pak melk ondersteboven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mhiam Posted June 7 Share Posted June 7 Maar daar ligt ook het gevaar. Ik heb zeker al 3 keer op de VFR meegemaakt dat juist het druppeltje een groot alarm is. Het Schuifsysteem wat in je reservoir zit, dat โpushโ rubbertje is van de 1 op het andere moment doorbroken. Er komt geen tweede waarschuwing van twee druppeltjesโฆโฆ.het is in 1 keer volledig lek. En dat kan nu op elk moment gebeuren. Ook kun je het rubber horen squaken/piepen valk voor het faalt. Maar goed, alles ter kennisgeving. ย ย ย Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron-vfr Posted June 8 Author Share Posted June 8 De laatste dagen geen druppel te bekennen. Ja reservoir vol .( te lang stil gestaan ๐ ) maar ga het toch maar preventief vervangen 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron-vfr Posted June 9 Author Share Posted June 9 Duurt best lang dat opsturen van Afs๐ Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted June 10 Share Posted June 10 8 hours ago, Ron-vfr said: Duurt best lang dat opsturen van Afs๐ Klopt. Ik heb het dus maar eens voor je nagekeken. Toen ik het bestelde was het op voorraad, maar blijkbaar had een andere dealer net iets eerder dat laatste setje besteld, en dus kreeg hij hem. Nu geven ze week 26 op. Ik ga vandaag op zoek naar een alternatief (al was dit ook al een alternatief van wat ik normaal lever, en wat ook niet meer op voorraad was). ย 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron-vfr Posted June 10 Author Share Posted June 10 21 minuten geleden, AFS Motorparts zei: Klopt. Ik heb het dus maar eens voor je nagekeken. Toen ik het bestelde was het op voorraad, maar blijkbaar had een andere dealer net iets eerder dat laatste setje besteld, en dus kreeg hij hem. Nu geven ze week 26 op. Ik ga vandaag op zoek naar een alternatief (al was dit ook al een alternatief van wat ik normaal lever, en wat ook niet meer op voorraad was). ย Hoopte eigenlijk dat je het op voorraad had. Geduld dus. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts