Jump to content

Remmen tech


Recommended Posts

Ik zag vanmiddag ,na een poos de schuur niet ingeweest te zijn, dat er wat lak onder de remhendel aan het bobbelen was . Een druppel onder boutje 24 gespot en even verder gekeken maar ,bewust, nog even niets gedemonteerd. Het zal een afdichting zijn en ik vermoed nummer 7 van het binnenwerkje.

Is deze simpel te wisselen of moet het hele zwikkie los ??

ย 

Screenshot_20250602_222011_Samsung Internet.jpg

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Moet er een revisie setje in.

Maar eerst even kijken of het daar inderdaad vandaan komt.

VFRikus

Edited by VFRikus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden, VFRikus zei:

Moet er een revisie setje in.

Maar eerst even kijken of het daar inderdaad vandaan komt.

VFRikus

๐Ÿ˜ค๐Ÿ˜ตโ€๐Ÿ’ซ

Link to comment
Share on other sites

#7 doet niet veel meer dan vuil buitenhouden. Hoogstwaarschinlijjk ben je toe aan een revisiesetjeย  #15

Borgring #29 eruithalen is wat lastig, rest haal je er zo uit.

  • With Stupid 1
Link to comment
Share on other sites

8 minuten geleden, V4 Rosso zei:

#7 doet niet veel meer dan vuil buitenhouden. Hoogstwaarschinlijjk ben je toe aan een revisiesetjeย  #15

Borgring #29 eruithalen is wat lastig, rest haal je er zo uit.

Morgen maar eens AFS website afstruinen. Ben nu even , na dit euvel erbij , aan het eind van m'n latijn๐Ÿ™ˆ

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Op 2-6-2025 om 23:39, Ron-vfr zei:

Morgen maar eens AFS website afstruinen. Ben nu even , na dit euvel erbij , aan het eind van m'n latijn๐Ÿ™ˆ

Van de week besteld en wordt opgestuurd๐Ÿคฉ (als het goed is ๐Ÿ™ˆ ) .

Ennuh....

๐Ÿคฉ wat is dat lekker na weeeeeeeeeken stilstand weer op de motor te stappen en effies een stukje te rijden zeg๐Ÿซฃ .heb iets verzonnen om de druk weg te halen van het nu nog miniscule wondje๐Ÿ˜Ž . Er hing na de rit een druppeltje onderop een moertje dus ik durf dat nog wel een paar keer aan๐ŸŽถ๐ŸŽŠ๐ŸŽ‰

Oh wat was dat lekker๐ŸคฃโœŒ๏ธ

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

47 minuten geleden, Ron-vfr zei:

Er hing na de rit een druppeltje onderop een moertje dus ik durf dat nog wel een paar keer aan

ย 

Voorzichtig met dat, nadeel van hydraulischโ€ฆ.. de druk kan ineens volledig weg zijnโ€ฆโ€ฆ.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

En dat is met een koppelingskabel niet zo?
Oh nee, natuurlijk niet. Een kabel drukt niet, die trekt.....ย โ˜บ๏ธ

Edited by AFS Motorparts
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

We hebben het hier over een remhendel niet over een koppelingshendel/kabel........

En als je slijtage/lekkage aan het druksysteem ziet, moet je er niet meer mee gaan rijden.

Zeker als het gaat om je voorremmen.

ย 

Een kabel kan ook altijd knappen ( maar dat is hier niet van toepassing, plus dat een kabel ook eerst nog kan rafelen voordat hij breekt......)ย  en een druksysteem kan zijn druk verliezen.

Gebeurt dit plotseling dan kun je er niets aan doen, zijn er aanwijzingen dat het aan het falen is...........niet rijden simpel. Dat was mijn insteek van mijn reactie.

Niet dat andere constructies ook kapot kunnen gaan dan kunnen we alles erbij gaan halen...........het gaat hier om veiligheid!

ย 

Maar wat is je punt het dat het ook een nadeel is van een kabel dat hij kan knappen?

Of denk je dat een nadeel van hydraulisch niet lekkage is?

ย 

ย 

ย 

ย 

ย 

ย 

ย 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Revisie is altijd goed maar ik ben nog steeds van mening dat het ene druppeltje geen drukverlies bewerkstelligt . Het reservoir zit nog steeds vol en het is nou niet zo dat het eruit spuit als een malle en heel goed remt. Het gebeurt overigens ook bij nieuwere motoren hรจ . Hoor een uurtje terug van een door motorbedrijf gereviseerde kawasaki uit 2017 voorrem meer lekte als een open pak melk ondersteboven.

Link to comment
Share on other sites

Maar daar ligt ook het gevaar.

Ik heb zeker al 3 keer op de VFR meegemaakt dat juist het druppeltje een groot alarm is.

Het Schuifsysteem wat in je reservoir zit, dat โ€œpushโ€ rubbertje is van de 1 op het andere moment doorbroken. Er komt geen tweede waarschuwing van twee druppeltjesโ€ฆโ€ฆ.het is in 1 keer volledig lek. En dat kan nu op elk moment gebeuren. Ook kun je het rubber horen squaken/piepen valk voor het faalt.

Maar goed, alles ter kennisgeving.

ย 

ย 

ย 

Link to comment
Share on other sites

De laatste dagen geen druppel te bekennen. Ja reservoir vol .( te lang stil gestaan ๐Ÿ™ˆ ) maar ga het toch maar preventief vervangen

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Duurt best lang dat opsturen van Afs๐Ÿ˜‰

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ron-vfr said:

Duurt best lang dat opsturen van Afs๐Ÿ˜‰

Klopt.
Ik heb het dus maar eens voor je nagekeken.
Toen ik het bestelde was het op voorraad, maar blijkbaar had een andere dealer net iets eerder dat laatste setje besteld, en dus kreeg hij hem. Nu geven ze week 26 op. Ik ga vandaag op zoek naar een alternatief (al was dit ook al een alternatief van wat ik normaal lever, en wat ook niet meer op voorraad was).

ย 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

21 minuten geleden, AFS Motorparts zei:

Klopt.
Ik heb het dus maar eens voor je nagekeken.
Toen ik het bestelde was het op voorraad, maar blijkbaar had een andere dealer net iets eerder dat laatste setje besteld, en dus kreeg hij hem. Nu geven ze week 26 op. Ik ga vandaag op zoek naar een alternatief (al was dit ook al een alternatief van wat ik normaal lever, en wat ook niet meer op voorraad was).

ย 

Hoopte eigenlijk dat je het op voorraad had. Geduld dus.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...