Tycho Sta Posted June 18 Share Posted June 18 Nou, de pech houdt maar niet op. Nu is mijn steun voor mijn rempedaal gebroken zie bijgevoegde foto. Wie kan mij hieraan helpen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderbird Posted June 18 Share Posted June 18 Jeetje, watskebeurd? Je zou kunnen kijken of Wim/ @Veefer er nog eentje heeft? Op de laatste sleuteldag in Delft had hij nog wat spares in de verkoop. En anders internet ff afstruinen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted June 18 Share Posted June 18 Het lijkt me toch eerder de bevestiging voor de voetsteun die afgebroken is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tycho Sta Posted June 18 Author Share Posted June 18 Ja ik denk dat je gelijk hebt …. ben al aan het zoeken maar lukt nog niet heel erg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tycho Sta Posted June 18 Author Share Posted June 18 Volgens mij is dit hem https://www.bolman-motoren.nl/p/honda-vfr-800-vtec-02-13-schetsplaat-voetsteun-rechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderbird Posted June 18 Share Posted June 18 10 minuten geleden, Tycho Sta zei: Volgens mij is dit hem https://www.bolman-motoren.nl/p/honda-vfr-800-vtec-02-13-schetsplaat-voetsteun-rechts Klopt, niet al te duur ivm die van eBay die ik stuurde. Ff oppoetsen en klaar is Tycho 😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted June 19 Share Posted June 19 11 hours ago, Thunderbird said: Jeetje, watskebeurd? Je zou kunnen kijken of Wim/ @Veefer er nog eentje heeft? Op de laatste sleuteldag in Delft had hij nog wat spares in de verkoop. En anders internet ff afstruinen? Duidelijk zichtbaar dat het achterste deel al lang geleden was gebroken (zwarte/vervuilde breuklijn). De voorste is nieuw, maar die krijgt bij belasting ook veel te verduren omdat het achterste deel niets meer van de kracht kan opvangen. En dat voorste deel wordt op buiging belast, terwijl het achterste deel op trek wordt belast (en dat is veel sterker). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tycho Sta Posted June 19 Author Share Posted June 19 (edited) Heb eens teruggekeken en hij was al gebroken toen ik hem kocht. Nou goed straks hopelijk even een nieuw (gebruikte) ophalen. Edited June 19 by Tycho Sta 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tycho Sta Posted June 19 Author Share Posted June 19 10 hours ago, Thunderbird said: Klopt, niet al te duur ivm die van eBay die ik stuurde. Ff oppoetsen en klaar is Tycho 😉 Straks maar even ophalen, hoop dat ze hem inderdaad hebben liggen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted June 19 Share Posted June 19 Beetje lullig dat een bedrijf een motor zo verkoopt. Als je voetsteun afbreekt kan dat best voor gevaarlijke situaties zorgen. Heb je toevallig nog garantie? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelH Posted June 19 Share Posted June 19 Ai, hoop voor je dat je niet nog meer schade puntjes tegen komt van een val of iets dergelijks. Dat is niet een bevestiging die zomaar af mag breken door een beetje gewicht op de voetsteun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tycho Sta Posted June 19 Author Share Posted June 19 Nou we kunnen weer verder … 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted June 20 Share Posted June 20 17 hours ago, RoelH said: Ai, hoop voor je dat je niet nog meer schade puntjes tegen komt van een val of iets dergelijks. Dat is niet een bevestiging die zomaar af mag breken door een beetje gewicht op de voetsteun. Deze motor staat bij mij op de hefbrug. De voetsteun (schetsplaat) brak af tijdens het ontluchten van de rem, bij het met de hand naar beneden duwen van de voetrem..... Er was dus vrijwel geen kracht voor nodig. Een keertje gaan staan op de voetsteunen had er dus voor gezorgd dat de rijder van de motor af valt. Pure mazzel dat het nu gebeurd. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 20 Share Posted June 20 De bovenste breuk was ook al een oude zo te zien aan de kleur VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelH Posted June 20 Share Posted June 20 4 uren geleden, AFS Motorparts zei: Deze motor staat bij mij op de hefbrug. De voetsteun (schetsplaat) brak af tijdens het ontluchten van de rem, bij het met de hand naar beneden duwen van de voetrem..... Er was dus vrijwel geen kracht voor nodig. Een keertje gaan staan op de voetsteunen had er dus voor gezorgd dat de rijder van de motor af valt. Pure mazzel dat het nu gebeurd. Ik doelde met mijn opmerking meer op de oorzaak van de oude breuk tpv voetsteun, die op de foto duidelijk minder vers is. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts