Jump to content

Een toerband

Recommended Posts

Ben toe aan een nieuwe achterband, maar aangezien er nu sportbanden onder zitten (Michelin pilot power 2ct) maar liever een toerband heb, besluit ik ze beiden maar te vervangen.

Vraag is wat is een goede. Heb enig onderzoek gedaan en daar kwamen deze banden uit met goede score:

Pirelli Angel GT 2

Michelin Road 6 

Michelin Road 4 

Iemand ervaring met een van deze banden?

Ik ga niet plat door de bochten enz. dus een sport band is niet nodig voor mij.

Belangrijk is dat de band comfortabel is en lang meegaat.

Ervaring met allemaal (ik verkoop en monteer heel veel motorbanden, en rij er ook regelmatig mee).
En inderdaad is de Roadsmart IV van Dunlop voor vrijwel iedere VFR-rijder de beste keuze. Niet voor niets winnaar van alle grote vergelijkingtesten.
Verschil met de Road 6 (de 4 moet je gewoon vergeten) is dat hij door het stijvere karkas strakker stuurt (minder beweging in het chassis), en dat de band zijn goede rij-eigenschappen langer vasthoudt. Maar de Road 6 is comfortabeler, warmt iets sneller op, en gaat bij een rustige rijstijl iets langer mee.
De Angel GT2 lijkt qua rijeigenschappen op de Dunlop, maar scoort op bijna alle punten net iets minder. Nog steeds een prima band.

• Like 1
  • Thanks 2

Op 21-6-2025 om 08:53, AFS Motorparts zei:

Ervaring met allemaal (ik verkoop en monteer heel veel motorbanden, en rij er ook regelmatig mee).
En inderdaad is de Roadsmart IV van Dunlop voor vrijwel iedere VFR-rijder de beste keuze. Niet voor niets winnaar van alle grote vergelijkingtesten.
Verschil met de Road 6 (de 4 moet je gewoon vergeten) is dat hij door het stijvere karkas strakker stuurt (minder beweging in het chassis), en dat de band zijn goede rij-eigenschappen langer vasthoudt. Maar de Road 6 is comfortabeler, warmt iets sneller op, en gaat bij een rustige rijstijl iets langer mee.
De Angel GT2 lijkt qua rijeigenschappen op de Dunlop, maar scoort op bijna alle punten net iets minder. Nog steeds een prima band.

Vraag, wat is een gangbare prijs voor het monteren van banden ?

Mijn monteur vraagt er €35,- voor (achterband) is dat normaal of duur?

Een jaar of 5 geleden al bij motoport een voorwiel aan geleverd bij de balie en een andere band.
Geen nieuwe band een gebruikte. Even wisselen €32 euro af tikken. Had niet gevraagd wat het zou moeten kosten, had op minder dan de helft gerekend moet ik eerlijk zeggen.

Vanaf dat moment zelf gereedschap en spullen in de aanbieding gekocht bij Datona.
Vanaf toen altijd zelf mijn eigen banden gaan wisselen ( inmiddels ook voor de auto) ………eenmaal de handigheid ervan onder de knie en je doet het fluitend.

Ik doe niet meer mee aan die oplichting…….

Toen waren de banden trouwens nog goedkoper een nieuwe voorband kocht je al wel voor €69,0 online. En dan dus de helft om hem er even op te zetten. Dacht het niet.

Gratis bestaat niet. Hooguit "bij de prijs inbegrepen"

VFRikus

• Like 2

Op 23-6-2025 om 18:00, Mhiam zei:

Ik doe niet meer mee aan die oplichting…….

Wat is volgens jou de prijs van personeel? incl gereedschap?

Ik heb een hekel aan de opmerking oplichting ... volgens mij snap je dan niet hoe het werkt in de handel.

Groet Peter.

• Like 2

10 uren geleden, Petrovski zei:

Wat is volgens jou de prijs van personeel? incl gereedschap?

Ik heb een hekel aan de opmerking oplichting ... volgens mij snap je dan niet hoe het werkt in de handel.

Dan mag je best vinden, ik vind het oplichting.
Apparatuur is een investering die je over vele jaren terug verdient.

Als je binnen 12 minuten even een band wisselt (5 jaar geleden)en  €32 euro vraagt.
Heb je het over 60minuten :12minuten = 5   
Dus 5 keer 5 x €32 = €160 euro uur loon. (En het personeel verdient??)

En dan zeg jij het is het gereedschap………….nee het is totale oplichting.

Exact voor die 5 jaar betaalde ik altijd rond de €10 a €12,50 per band wissel  ( los aangeleverd), met hetzelfde gereedschap en met dezelfde monteurs…….

Het is gewoon graai inflatie niets anders.
Omdat de meeste het toch wel betalen…..en zo te lezen het ook verdedigen.

Vraag me af hoeveel mensen hier dan zijn die de €35,- ( of of 77 gulden voor de ouderen onder ons) een normaal bedrag vinden.
Voor een 12 minuten banden wisselen.

Loop je serieus voldaan weg met je banden wissel van €35,-?

Of hou je er een ander gevoel aan over?

Het moment dat iemand al op het forum vraag of €35,,- normaal is of duur........

Dat zegt mij dat hij het ook duur vind Andes zou hij het niet vragen maar gelijk betalen.

• Sad 1

Alleen met de de en remontage red je het in 30min. En er wordt niet vol continu gewisseld dus die reken som van 160 euro uurloon is niet correct

• Like 2

Mijn bandwissel bij motorport was in 10 minuten klaar,,,,,,,
Ik kon zelf over de toonbank door de glazen wand achter de toonbank meekijken in de werkplaats en hem zien lopen met mijn velg en band.

Éen beetje monteur wet echt wel hoe een banden wissel apparaat werkt.
Maar dit zou kunnen verschillen bij verschillende werkplaatsen……

Een half uur voor een aangeleverde velg/band wissel zou ik persoonlijk gauw bij weg kopen……
Ik heb nog nooit een half uur moeten wachten op mijn aangeleverde banden/velg wissel.

En we hebben het hier velg en/band los aangeleverd……..niet  inclusief montage op de motor.

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...