José Posted June 24 Share Posted June 24 Tja, dan heb je net ruim 3000 km door Thüringen gestuurd. Staat de motor op de aanhanger. Zijn we bij de laatste camping voordat we ze thuis neerzetten, zie ik dit!!!! We vermoeden dat het cardan lekt. Morgen geen tijd om de motor naar ‘onze’ garage; Motorhuis De Valkenier’ te brengen omdat we op tijd in Assen moeten zijn voor een voorstelling in De Bonte Wever. Gelukkig heb ik een zoon met een auto met trekhaak die dat voor zijn moeder wil doen. Ik hoop dat het meevalt, ben toch nog wel gehecht aan mijn stoere brommert. Ook met zijn inmiddels 249.000km 😊 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 24 Share Posted June 24 Gezien de kleur lijkt het mij motor olie. Transmissie olie wordt meestal niet zo donker. VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
José Posted June 24 Author Share Posted June 24 15 minuten geleden, VFRikus zei: Gezien de kleur lijkt het mij motor olie. Transmissie olie wordt meestal niet zo donker. VFRikus Als dat klopt is het beroerder toch? Tenzij het alleen een pakking is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted June 24 Share Posted June 24 Mooi moment om een Royal Enfield te kopen 🤣 Maar aux serieux: dit is wel rot. Hoop voor je dat het meevalt. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 24 Share Posted June 24 30 minuten geleden, José zei: Als dat klopt is het beroerder toch? Tenzij het alleen een pakking is? Hoeft niet perse beroerder te zijn. VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
José Posted June 26 Author Share Posted June 26 Net een belletje gehad van de motorzaak, de achtervering is ‘overleden’ en die lekt dus. Een originele achtervering kost >€2.000,- Er is geadviseerd om er eentje van Hyperpro te nemen, die komt ongeveer op €700,00. Levertijd is ongeveer een week en dan nog de montage uiteraard. Hij zal voor het rondje Zeeland, 20 juli, wel gereed zijn denk ik. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted June 26 Share Posted June 26 ok, dat kan ook nog. enne met die nwe veer wordt de CT ook nog eens beter 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 26 Share Posted June 26 Hyperpro is een prima vervanging! Een Hyperpro set staat ook nog op mijn verlanglijstje voor de Crossrunner. De CT zal inderdaad een stuk beter gaan rijden, want die schokbreker was voor hij ging lekken vast al overleden door slijtage. Kan niet in je portemonnee kijken, maar de vering zal voor vast niet veel beter zijn. Ik wist niet wat me overkwam toen mijn FI indertijd werd voorzien van een complete set. VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderbird Posted June 26 Share Posted June 26 Dat is geen moeilijke keuze dan denk ik? Hier ook erg blij met m’n Hyperpro (voor én achter)! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted June 26 Share Posted June 26 Ik heb hier erg goede ervaringen mee misschien ook een optie en misschien wat goedkoper SO products 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
José Posted June 27 Author Share Posted June 27 14 uren geleden, klein zei: Ik heb hier erg goede ervaringen mee misschien ook een optie en misschien wat goedkoper SO products Dank voor de tip maar onze motoren zijn volledig in onderhoud bij De Valkenier in Barneveld. Ik ga, nadat zij daar de ‘diagnose’ hebben gesteld, dan niet naar een ander. Ik zou ook best graag een keer naar Johan in Zwolle willen met mijn motor maar vind dat ook niet ‘fair’ tegenover hen. Zelf doen (=kunnen) wij niets aan onderhoud. 😔 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted June 27 Share Posted June 27 @José begrijpelijk was ook alleen een tip vind het namelijk een hoop geld En je kunt altijd naar Johan zou niet weten waarom je dat niet zou kunnen maken je bent niet een contract met hun aangegaan voor onderhoud het is nog steeds je eigen keuze Zo denk ik erover wat een ander denkt ook helemaal prima 👍 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 27 Share Posted June 27 De achterschokbreker van de CT zal waarschijnlijk net als van mijn X een verstelbare zijn en die zijn inderdaad prijziger. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
José Posted June 28 Author Share Posted June 28 22 uren geleden, VFRikus zei: De achterschokbreker van de CT zal waarschijnlijk net als van mijn X een verstelbare zijn en die zijn inderdaad prijziger. VFRikus Klopt, maar gezien zijn leeftijd en kilometerstand èn omdat ik die knop eigenlijk toch nooit gebruikte, voor de goedkopere variant zónder die verstelmogelijkheid gegaan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts