Ga naar inhoud

Stuurgewichtjes: Nodig Of Niet?


mover
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik op de beurs in Utrecht maar eens op zoek ga naar een set stuurgewichtjes voor w?hn?g... Wie kan me vertellen welke maat schroefdraad die moeten hebben? En zijn er nog andere zaken zoals maten of gewicht waar ik op moet letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nog maar even een schopje... Ik zag op de site van Motozoom dat alleen gewichtjes met een "hulzen-inzet" vervangen kunnen worden. In mijn clip-ons lijken echter vaste binnengewichten te zitten. Betekent dit dat er alleen originele stuurgewichtjes op passen? Zo ja, heeft iemand dan enig idee waar die te krijgen zouden zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, helemaal niemand die hier iets over kan zeggen? Ik heb intussen via Marktplaats voor 15 Euro een set originele stuurgewichtjes aangeboden gekregen. Alleen geen idee of dat een beetje een nette prijs is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een motor moet je net zo behandelen als een mooie vrouw, dus niet knijpen in plekken waar ze het niet op prijs stelt. :)

:lol::lol::lol:

 

Je bent een boefje, maar je schurkt wel weer akelig dicht tegen de waarheid aan, zit al te denken of 't andersom ook op gaat, mmmmmm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een motor moet je net zo behandelen als een mooie vrouw, dus niet knijpen in plekken waar ze het niet op prijs stelt.  :)

Maar als je dan van haar moet knijpen waar ze het heetst is lijkt het me bij een motor toch snel pijnlijk worden.B)

aangepast door Vfreerider
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh? M6 schroefdraad? Dacht toch dat daar nest veel aanbod in was

Misschien wel, maar op Louis/Motozoom worden vooral gewichtjes aangeboden die door middel van een rubberen ring in het holle stuureinde moeten worden geklemd. De modellen die w?l geschikt zijn om erin te schroeven kosten meteen rond de 30 Euro... Bij het originele setje dat ik aangeboden heb gekregen zitten trouwens geen bouten. Weet je zeker dat het M6 moet zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit er speling op die gewichtjes. Eigenlijk nog niet geprobeerd dit op te lossen maar kan dit invloed hebben op de werkng ervan? Ik heb ook last van dooie vingers maar dat zou ook zomaar van het knijpen kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je dan van haar moet knijpen waar ze het heetst is lijkt het me bij een motor toch snel pijnlijk worden.

 

 

Haha, dan gaan je vingers idd op een andere manier tintelen :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast VFRrichard
Dooie vingers komen hoofdzakelijk van het hangen in je stuur op je handpalmen op lange rechte stukken waarbij de snelheid niet hoog genoeg is om je romp dmv de luchtdruk weg te drukken van het stuur. :D

:D:D dus gewoon die snelheid opschroeven naar een tempo dat er wel voor zorgt dat je romp door de luchtdruk omhooggeduwt wordt.... ;);) hmmmm heeft het dan ook nog te maken met het "gewicht" dat sommige VFR rijders in de weegschaal gooien....dus zien we dan de 100+ leden met 200+ km\h op de snelweg rijden om maar geen tintelende vingers te krijgen... :P

 

VFRrichard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel, maar op Louis/Motozoom worden vooral gewichtjes aangeboden die door middel van een rubberen ring in het holle stuureinde moeten worden geklemd. De modellen die w?l geschikt zijn om erin te schroeven kosten meteen rond de 30 Euro... Bij het originele setje dat ik aangeboden heb gekregen zitten trouwens geen bouten. Weet je zeker dat het M6 moet zijn?

'k weet 't. Meestal van die klemtypes. M6, maar check ff met je schuifmaat. Of die gewichtjes trillingen tegengaan? Welke trillingen? Waarom missen ze op HD's? Zijn het niet tevens vervangbare slijtage delen in geval van schuiver(tje)

 

Tintelende vingers zijn verleden tijd als je op je buikspieren gaat rijden, moet je toch eens mee beginnen anders eindig je op een Pan European of BMW ;)

 

Het strandseizoen komt 'r toch aan dus ben je nog op tijd om dat wasbord te kweken, moest toch eens wat aan gebeuren :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus zien we dan de 100+ leden met 200+ km\h op de snelweg rijden om maar geen tintelende vingers te krijgen... :P

:D En dan maar hopen dat de politie dat als excuus accepteert... "Ja maar agent, ik m?et zo hard rijden, anders krijg ik dooie vingers!" :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...