Ga naar inhoud

lampen


 Delen

Aanbevolen berichten

Ben er vandaag ook even voor wezen kijken; denk dat ze er nog wel eens in komen... Meer licht kan nooit slecht zijn. Alleen die reclamepraat over "koplampen met raceprestaties" :r Alsof je er sneller door gaat of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ben er vandaag ook even voor wezen kijken; denk dat ze er nog wel eens in komen... Meer licht kan nooit slecht zijn. Alleen die reclamepraat over "koplampen met raceprestaties" :r Alsof je er sneller door gaat of zo.

 

Ja, die vatte ik ook niet helemaal :1210: Maar waarschijnlijk bedoelen ze de zichtbaarheid die op het circuit vereist is of zoiets...... :glare:

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeten 36.000 branduren hebben vlgs. TUV duitsland.

 

Even iets rechtzetten: ik zie net dat deze waarde geldt voor een X-treme Power TL buis, niet voor deze lampen dus. :blush::D De levensduur zou t.o.v. standaard halogeenlampen wel verdubbeld zijn dus gaan toch zeker een paar jaar mee als het goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heeft iemand ook echte piccies om te showen. Ik vind het bij mij juist leuk dat er een oranje gloed in zit......en die is er duidelijk. Ook als je achter een auto rijdt....je ziet je koplampen dan mooi op z'n auto......vallen goed op ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heeft iemand ook echte piccies om te showen. Ik vind het bij mij juist leuk dat er een oranje gloed in zit......en die is er duidelijk. Ook als je achter een auto rijdt....je ziet je koplampen dan mooi op z'n auto......vallen goed op ook.

 

 

Ik heb ze er helaas niet inzitten andersssss Maar waarom heb jij nog geen piccie geplaatst? Kunnen we effen :)~

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heeft iemand ook echte piccies om te showen. Ik vind het bij mij juist leuk dat er een oranje gloed in zit......en die is er duidelijk. Ook als je achter een auto rijdt....je ziet je koplampen dan mooi op z'n auto......vallen goed op ook.

 

De kleur van de X-treme Power is geelachtig wit, dus gewoon neutraal licht wat wel zo prettig is bij regen en mist. Wel duidelijk krachtiger en intenser dan de +50% lampen. Als het je om de kleurtjes is te doen kun je het natuurlijk bij de MotoVisionlampen houden, die zijn natuurlijk ook prima, maar deze pitten geven mij tot nu toe het beste zicht met het minste contrastverlies. Ook hele goeie zijn Power2Night- en de NightGuidehalogeenlampen van Philips, speciaal ontwikkeld voor scherpte in de duisternis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleur van de X-treme Power is geelachtig wit, dus gewoon neutraal licht wat wel zo prettig is bij regen en mist. Wel duidelijk krachtiger en intenser dan de +50% lampen. Als het je om de kleurtjes is te doen kun je het natuurlijk bij de MotoVisionlampen houden, die zijn natuurlijk ook prima, maar deze pitten geven mij tot nu toe het beste zicht met het minste contrastverlies. Ook hele goeie zijn Power2Night- en de NightGuidehalogeenlampen van Philips, speciaal ontwikkeld voor scherpte in de duisternis.

 

 

Dus ze lijken een beetje op de allweather lampen van een tijdje terug ??? IVM dat geel/witte licht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ze lijken een beetje op de allweather lampen van een tijdje terug ??? IVM dat geel/witte licht

 

Yep, zo zou je het wel kunnen zeggen, alleen komen ze een aardig stukje verder en is het licht witter. Reflecterende borden heb ik net als onze Geococcyx Velox ook bij daglicht op verbluffend grote afstand waargenomen. De Power2Nightlampen hebben trouwens een blauwe top die de reflector meekleurt maar het licht is helder wit. Ik ga daar ook een setje van aanschaffen denk ik. Als ze me bevallen stop ik de Xtreme pitten wel in het koekblik :D Xenon ben ik geen liefhebber van. Als tegemoetkomende weggebruiker vind ik ze vrij irritant en blijven ze soms minutenlang op je netvlies staan. Ook het verblindingseffect op reflecterende borden staat me tegen. Als xenon ooit eens gemeengoed/verplicht wordt moeten de borden van een aangepaste reflectielaag worden voorzien maar of wij dat nog meemaken betwijfel ik. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind voor de V-tec met het zeeeer heldere glas, de motovision lampjes eigenlijk al te fel!

 

Mooi oranje (vooral voor degenen die achter je rijden) en de borden lichten gewoon voor je op! Ik durf die nieuwste philips lampen (voorzover ze al te verkrijgen zijn als H7) er niet eens in te zetten. Ben bang dat ik dan binnen een jaar aan de kant wordt gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind voor de V-tec met het zeeeer heldere glas, de motovision lampjes eigenlijk al te fel!

 

Mooi oranje (vooral voor degenen die achter je rijden) en de borden lichten gewoon voor je op! Ik durf die nieuwste philips lampen (voorzover ze al te verkrijgen zijn als H7) er niet eens in te zetten. Ben bang dat ik dan binnen een jaar aan de kant wordt gezet.

 

Uiteraard heeft e.e.a. alles met de reflector en het glas te maken. Daarom voor mij dus de huidige keuze. ;) Ik denk dat sommige Vtecbezitters die van plan zijn xenon in te bouwen redelijk overbelichte weggebruikers worden... maarruhhh..... degenen die achter je rijden zien toch alleen je achterlicht? :?^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Blauwe vogel nog steeds tevreden? moet vh weekend duo koplamp vd andere brommer aansluiten en denk ik dat ik die extremes er ook maar meteen in zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de zelfde gedachte hiero,

 

maar even een minder intele intile intele eeh slimme vraag

welk type lamf in een VFR 800 FI RC46?

en hoeveel??

 

thanks alot guys

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...