Ga naar inhoud

aantal tanden


Tom M
 Delen

Aanbevolen berichten

Kan iemand mijn vertellen hoeveel tanden mijn voortandwiel en mijn achtertandwiel moet hebben,ik heb zo'n idee dat er verkeerde opzitten.Ik ga zeer snel van z'n plek en mijn top is net 200.Het gaat om een

VFR 750 F type RC 24 uit 1989.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb het even voor je opgezocht volgens de data bank van louis voor 16 en achter 45 Als het niet goed is komen er wel reacties van anderen :9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus 16 en 45 . OK bedankt , er zat een 46 bij mij achterop.

En voor? Als die nog eens 15 doet dan kloppen jouw gegevens wel... Lekker bij het stoplicht maar minder in de top. Ik ga voor het stoplicht :1210:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt het verschil niet hoor (ik durf te wedden dat ie met een 46 achtertandwiel harder loopt op top, omdat ie dan wat meer toeren kan draaien in zn 6).

Zelfs met een 15-46 vertanding zou die nog pas bij een 215-220 de begrenzer in moeten lopen ('echte' kms, op je teller loopt ie dan nog wel wat harder).

 

Ofwel: hoeveel toeren draait ie in zn 6 bij bv 120 of die 200 ?

 

Als ie maar 200 haalt is er echt meer aan de hand.

Liep de mijne eerst ook, na redelijk wat prielwerk, 3 flesjes forte carburateurreiniger, schoongemaakte remklauwen en aardig wat rijden gaat ie ondertussen 225 op de fietsteller (en zo'n 255 op zn eigen teller).

En dan zit ie op iets meer dan 10500tpm in zn 6 zo uit het hoofd.

aangepast door 4x2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Sorry voor de wat late reactie maar met mijn motor bij een snelheid van 200 km/uur op m'n teller staat de toerenteller tegen het rode gebied aan.

En dat gaat erg soepel en zonder horten of stoten. Mijn maatje heeft een Kawa zx6rr ninja met dynojet en yoshimura uitlaat en die trek ik er uit vanaf

stilstand, als ik dan op m'n max (200) zit dan komt hij me pas voorbijstuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke freak wil nou 200 op zn motor rijden...

die zijn er zat, maar die rijden meestal RR.

ik zou ook gaan voor sneler van zijn plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mijn vertellen hoeveel tanden mijn voortandwiel en mijn achtertandwiel moet hebben,ik heb zo'n idee dat er verkeerde opzitten.Ik ga zeer snel van z'n plek en mijn top is net 200.Het gaat om een

VFR 750 F type RC 24 uit 1989.

 

Wat voor wielen zitten er in? Achter van 18 "naar 17 " maakt ook nog al wat verschil.

klik

Probeer maar eens!

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zijn er zat, maar die rijden meestal RR.

ik zou ook gaan voor sneler van zijn plek.

 

Yep, is leuker.

Die top is enkel maar een hoop wind :r

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: inderdaad ook errug leuk om een ZZR op z'n kloten te geven en dat ie uiteindelijk pas om en nabij de 200 je voorbij mag komen!!!! :1210:

 

Greetz,

CassiusZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ie zo vertand is dat ie in zn begrenzer loopt bij de 200 zou dat ook betekenen dat ie in de 1 en de 2 niet aan de grond te houden is.

Met een std vertanding is een RC24 bij vol optrekken in de 1 al heel erg licht en is dr maar het minste of geringste hobbeltje nodig om het voorwiel los te laten komen.

 

Je vertanding zou trouwens 14-46 of 13-46 moeten zijn om bij de 200 (afhankelijk van hoe nauwkeurig de teller is en hoe groot je achterwiel is) tegen het rood te zitten.

Ik zou m zelf iets langer vertanden, een std RC24 loopt (in theorie) bij ong 250 de begrenzer in, als je m op 15-46 zet loopt ie op ong 220 de begrenzer in, denk dat je met zo'n vertanding je vermogen ook wat prettiger kwijt kunt (te korte vertanding is ook niet goed, je bent veel te snel door je versnellingen heen om dr iets aan te hebben, imho).

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: inderdaad ook errug leuk om een ZZR op z'n kloten te geven en dat ie uiteindelijk pas om en nabij de 200 je voorbij mag komen!!!! :1210:

 

Greetz,

CassiusZ

 

 

Alleen zou dat pas bij een veel hogere snelheid zo mogen zijn. De mijne loopt pas bij ruim 255 op de teller de begrenzer in. (Rc 24, omgeboouwd van 18 naar 17 inch)

Ik gebruik de standaard vertanding van 16-45. door de iets kleinere achterwieldiameter, loopt de motor makkelijker in 6 naar z'n max toerental. Met het 18 inch achterwiel was de fut er bij 240 op de teller uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groter achterwiel zou toch eigenlijk moeten betekenen dat ie harder loopt dan met een kleiner wiel. Dan levert dat grotere wiel toch behoorlijk weerstand op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tandwielverhouding van: 16 voor en 45 achter, volgens het boekje en Frank Lemstra uit wormerveer heeft het voor mij besteld en gemonteerd.

In z'n eerste versnelling gaat een wheely erg makkelijk en ook in z'n twee lukt het wel maar dan wel met een beetje koppelingslip .

Mijn bandenmaat is wel iets anders 150/70/17 en 120/70/17 maar dat scheelt volgens bovenstaande tabel van Vfrikus (waarvoor dank) niet zo veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...