Ga naar inhoud

Vering achter verhogen


Gast J.J. del sol
 Delen

Aanbevolen berichten

Binnenkort maar eens in het echt gaan bekijken. Zo op het plaatje lijkt de schroefdraad van de demperstand ook nogal kort. Waardoor er mogelijk niet eens plek is voor een extra ring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de driehoekige linkplaten van de RC36II wel aangepast, dwz nieuwe gemaakt in twee versies, en het veranderd de progressiviteit van de vering hooguit een beetje. omdat de verhouding in de driehoek de bewegings afloop bepaald. Als je er een studie van maakt kun je denk ik ook bepalen of dat die straffer of soepeler wordt, en welke maten je dan op elkaar moet afstemmen om een bepaald gedrag te krijgen. Maar dat ging mij net te ver. Ik heb het gat verplaatst waar de verbinding met de achterbrug gemaakt wordt. En als ik me niet vergis wordt de progressiviteit dan straffer. En dat is ook net de goeie kant op als je een sportievere afstelling wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 1991 (VFR750FM model), en nog geen rebound instelling gevonden. Maar eerlijk is eerlijk, ook nog niet gezocht.

Maar als de achterschokdemper eenvoudig uit elkaar kan, en met een ring ertussen weer in elkaar kan, scheelt dat wel een stukje rijhoogte. Hij mag van mij wel wat meer op z'n neus staan voor wat scherper sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...