Ga naar inhoud

Safety lights


Gast twijfelaar
 Delen

Aanbevolen berichten

Gast twijfelaar

îk ben zinnens om een safetylightmodule aan te schaffen om:

 

1. gezien te worden in de file.

2. op te vallen als koprijder tijdens motorritjes met meerdere motoren.

 

Ik mis de alarm knipperlichten op mijn motor.

 

Heeft er iemand ervaring met dit toestelletje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Safetylightsmodule er onlangs afgehaald. Daar had ik een aantal redenen voor:

Aangehouden door de politie omdat ik geen 'runninglights' mocht voeren (is niet standaard op de VFR, dus verboden). De runninglights heb ik toen uitgezet.

Het soms wel en soms niet meer doen van de normale knipperlichten (nee, geen losse draadjes).

Verwarring bij tegemoetkomend verkeer als ik af wilde slaan. Ze zien aan je knipperbol dat je afslaat, vervolgens rem je en gaat je andere knipperbol flashen. Meerdere vragende en boze gezichten gehad van wat wil je nou, welke kant wil je op...

Uiteindelijk doorbranden van het knipperlichtrelais, volgens Molenaar oorzaak door Safetylights.

Ik heb nu een 'normale' alarmunit in laten bouwen met een schakelaar om in ieder geval goed zichtbaar tussen de file door te kunnen.

 

Moet zeggen dat ik wel tijdens normale ritten en in de file het gevoel had dat ik eerder opviel dan toen ik ze niet had. Maar bovenstaande redenen hebben mij toch doen besluiten om ze eruit te slopen.

 

Succes met je keuze.

 

Groet, Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé interessant! Heb onlangs een Red Alert bemachtigd met VFR kabelboom (de redding voor deze "fietsenmaker" ; ) ). Daarin zitten running lights en alarmlichtenfunctie geïntegreerd, en natuurlijk het knipperen tijdens alarm, in en uit alarm-mode etc. Uit bovenstaande lijkt te blijken dat de politie op de hoogte is dat een VFR af-fabriek geen running lights heeft? Of is dat gewoon gevraagd? Die rem flashes kan ik me voorstellen dat die verwarring veroorzaken. Daar had ik zelf ook nog niet echt het nut van ingezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twijfelaar

Bedankt voor de reacties en de verwijzing naar de voorgaande polls. Via de zoekfunctie had ik hier echter nog niks over gevonden.

Even op de site van mototronix gekeken en die hebben een module die me wel interessant lijkt en goedkoper dan safetylights zelf.

 

Alarmlichtmodule met GrootLicht knipper

Deze module is met zijn 4 draden eenvoudig

aan te sluiten op je knipperlichten.

Je activeert de alarmlichten met je

richtingaanwijzer schakelaar,

dus geen extra knopjes op je stuur !!

Door de extra aansluitdraad kan je het grootlicht om-en-om

laten mee schakelen met de knipperlichten..!!

( politie uitvoering )

Daardoor ben je, omdat je koplamp van dim naar grootlicht

schakelt en weer terug, in het ritme van de knipperbollen

nog beter zichtbaar voor het overige verkeer..!!

Doordat de koplamp het grootlicht bij en afschakelt in een

rustig ritme ben je geen storende verkeersdeelnemer maar

wel een DUIDELIJKE deelnemer..!

 

Prijs 48 €, ik ga die handel bestellen.

 

Wat oom agent betreft: "mag dat niet meneer, sorry dat wist ik niet hoor. Ik doe het voor mijn veiligheid want wij zijn al zo kwetsbaar hé meneer agent. k heb ooit door niet gezien te zijn geweest door een automobilist mijn knieschijf gebroken meneer agent. Maar als het echt niet mag dan verwijder ik het wel hoor."

Je dom houden werkt meestal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs 48 €, ik ga die handel bestellen.

 

 

Hee, klinkt interessant!! Wellicht een groupsbuy regelen? laat ff weten als je dat wilt of mee wilt doen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twijfelaar
Hee, klinkt interessant!! Wellicht een groupsbuy regelen? laat ff weten als je dat wilt of mee wilt doen.

 

Ron

 

Te laat, heb hem net besteld. Ik plaats er een extra schakelaartje tussen zodang dat ik het meeknipperen van het grootlicht kan uitschakelen. Oom agent kan me niks maken dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij ook dagelijks door de file maar je valt pas echt op als je er niet te snel doorheen jakkert.

Ik heb ook eens zo'n dimlicht/grootlicht ambulance mode motorrijder achter me gehad in de file maar ik vond het toch knap irritant het is toch net alsof ze aan het seinen zijn.

 

Wat betreft de alarmlichten dat lijkt me wel nuttig maar nogmaals als je toch te hard door de file rijdt zien ze je toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij ook dagelijks door de file maar je valt pas echt op als je er niet te snel doorheen jakkert.

Ik heb ook eens zo'n dimlicht/grootlicht ambulance mode motorrijder achter me gehad in de file maar ik vond het toch knap irritant het is toch net alsof ze aan het seinen zijn.

 

Wat betreft de alarmlichten dat lijkt me wel nuttig maar nogmaals als je toch te hard door de file rijdt zien ze je toch niet.

Wijze woorden, geeft daarnaast jezelf het voordeel (lees noodzakelijke marge) om op tijd weggebruikers te zien die bv van rijstrook wisselen, en er nog op tijd voor te remmen ook zonder aangereden te worden door die niet-vfr met die bodywarmer erop op 2 meter achter je ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé interessant! Heb onlangs een Red Alert bemachtigd met VFR kabelboom (de redding voor deze "fietsenmaker" ; ) ). Daarin zitten running lights en alarmlichtenfunctie geïntegreerd, en natuurlijk het knipperen tijdens alarm, in en uit alarm-mode etc. Uit bovenstaande lijkt te blijken dat de politie op de hoogte is dat een VFR af-fabriek geen running lights heeft? Of is dat gewoon gevraagd? Die rem flashes kan ik me voorstellen dat die verwarring veroorzaken. Daar had ik zelf ook nog niet echt het nut van ingezien.

 

Nee, waarschijnlijk nagetrokken. Heel irri... 5 minuten naast me rijden, stuk voor me, toen terug laten vallen en een paar minuten achter me gereden om uiteindelijk voor me te gaan rijden en het stop-politiebordje op te klappen... Ze waren heel stellig: een VFR heeft af-fabriek geen running-lights, dus het mag niet.

Geen boete gehad (inderdaad: sorry meneer, wist ik eeeeecht niet.......). Ik moest beloven dat ik ze binnen een week zou uitschakelen.

Maargoed, door eerder genoemde ellende toch alles eruit gesloopt, dus ik heb ze sowieso niet meer nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had op mijn (inmiddels overleden) VFR een gewone alarmlichtmodule in laten bouwen.

richtingaanwijzer links rechts schakelen en je beide knipperlichten knipperen.

erg simpel en handig en wat mij betreft effectief genoeg.

 

knipperend grootlicht lijkt me erg irritant, zeker als je in het donker rijdt..... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, waarschijnlijk nagetrokken. Heel irri... 5 minuten naast me rijden, stuk voor me, toen terug laten vallen en een paar minuten achter me gereden om uiteindelijk voor me te gaan rijden en het stop-politiebordje op te klappen... Ze waren heel stellig: een VFR heeft af-fabriek geen running-lights, dus het mag niet.

Geen boete gehad (inderdaad: sorry meneer, wist ik eeeeecht niet.......). Ik moest beloven dat ik ze binnen een week zou uitschakelen.

Maargoed, door eerder genoemde ellende toch alles eruit gesloopt, dus ik heb ze sowieso niet meer nu.

Interessant;

 

- je zou bijna zelf het initiatief nemen om de patrouillewagen tot stoppen te bewegen, want er staat dan blijkbaar iets belangrijks en urgents te gebeuren.

- goed om te weten dat de huidige regelgeving blijkbaar zo in elkaar steekt. Een iets nieuwere VFR heeft die functionalitiet wèl standaard als ik me niet vergis?

- voelt tegenstrijdig iets te moeten uitschakelen wat beoogt je veiligheid te verhogen en bovendien 10 meter voor je in de file af fabriek, standaard legaal is.

- toch wel kenteken genoteerd om even met de korpscommandant te overleggen of hier echt de prioriteit hoort te liggen, of dat we ons misschien niet om de meest belangrijke dingen druk maken?

- bij mij gaan ze binnenkort ook onder 't zadel, en inderdaad ook aan in de file ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant;

 

 

- goed om te weten dat de huidige regelgeving blijkbaar zo in elkaar steekt. Een iets nieuwere VFR heeft die functionalitiet wèl standaard als ik me niet vergis?

- voelt tegenstrijdig iets te moeten uitschakelen wat beoogt je veiligheid te verhogen en bovendien 10 meter voor je in de file af fabriek, standaard legaal is.

- bij mij gaan ze binnenkort ook onder 't zadel, en inderdaad ook aan in de file ;)

 

De RUNNING lights zijn niet standaard, dat wil zeggen het continue branden van de knipperlichten op lagere sterkte. Eveneens alle andere meuk die je ermee kunt doen.

 

Zo ook de knipperende koplampen.

 

Ook hazard lights (achteraf gemonteerde alarmlichten) zijn niet standaard. Deze zijn pas vanaf 2004 standaard.

Die mogen echter WEL! Want je mag het achteropkomend verkeer waarschuwen middels de rem- of alarmlichten en je moet op de vluchtstrook bij gebrek aan gevarendriehoek (nou eens even eerlijk, wie heeft die nou bij zich op de motor!) ook alarmlichten gebruiken. (lastig als alles dood is :) )

 

Dus alles behalve de alarmlichten wordt je onmiddelijk op aangesproken door Oom Agent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twijfelaar

Vandaag mailtje gekregen van Mototronix: de module is aan de pootjes van de postduif gebonden en onderweg naar België. Nu maar hopen dat het beestje onderweg niet wordt neergeknald. Met die flikkerende lichtjes aan zijn vleugels valt het extra op. :schater:

 

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...