Ga naar inhoud

Stuurgewichten


VFRikus
 Delen

Aanbevolen berichten

Het gebruik van de soekmasjien heeft mij niet veel op geleverd, vandaar dat ik bij deze een beroep doe op de technische mede viffers.

Topic titel spreekt eigenlijk al voor zich, maar waar dienen de stuur gewichten voor en moeten zij los zitten of vast. Mijn linker kan een stukje vrij draaien, terwijl de rechter vast zit.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ze dienen om trillingen in je stuur(helften) te dempen. Ik heb er zelf ook een keer een topic over geopend: *klik*. Een klein beetje loszitten lijkt me niet zo'n probleem :scratchchin: Kan je de bout niet wat strakker aandraaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het boek van Haynes staat er wel iets over geschreven, maar mijn kennis van het Engels is blijkbaar te beperkt om de essentie van het verhaal te vatten.

Wel lees ik daar dat er een binnenste en een buitenste gewicht is.

Voor degenen die het boek ook hebben, het staat in Frame, suspension and final drive.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het boek van Haynes staat er wel iets over geschreven, maar mijn kennis van het Engels is blijkbaar te beperkt om de essentie van het verhaal te vatten.

Wel lees ik daar dat er een binnenste en een buitenste gewicht is.

Voor degenen die het boek ook hebben, het staat in Frame, suspension and final drive.

VFRikus

 

Misschien wordt daarmee gewoon links en rechts bedoeld, anders zouden de gewichten kunnen zijn verdeeld in een binnen- en buitengewicht om de gewenste afstemming te verkrijgen door te verzwaren/lichter maken. Kep zelf geen 800 dus kan ik je daarover geen uitsluitsel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjeezus wat een constructie! :blink: Maar het komt er op neer dat je met het licht aangedraaide buitengewicht het binnengewicht in positie moet kunnen klikken. Daarna kun je het buitengewicht dus gewoon vastschroeven. Ga toch es ff kijken of ik ook zo'n looien pijp in mn stuur heb zitten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het werkt echt, mijn carriere ben ik begonnen op een cb 750 kz en die had toch wel last van hinderlijke trillingen in zijn dunne buisstuurtje. Op aanraden van een monteur heb ik er toen aan beide zijden een rolletje lood in geschoven en vastgeschroefd en ziedaar de trillingen waren verdwenen. :pompom:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, maar is het nog de vraag waarom het gewicht op het linker stuur deel ongeveer 30 graden kan draaien, zoals op de tekening te zien is terwijl de schroef wel vastzit!

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de boel losgehad omdat ik een mechanische cruisecontrol heb gemonteerd..

 

De gewichten zitten in de stuurhelften, de knoppen aan de buitenkant zijn de contragewichten. De bedoeling is, dat de trillingen in de stuurhelften hierdoor bijna opgeheven worden. Zowel links als rechts zitten zowel de gewichten als de contragewichten. Heb je ze niet in, dan zul je meer last van dove handen krijgen.

 

Doldraaien is overigens mogelijk :( Zelf gemerkt.

 

Kan de restanten de 28ste wel even meenemen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de boel losgehad omdat ik een mechanische cruisecontrol heb gemonteerd..

 

De gewichten zitten in de stuurhelften, de knoppen aan de buitenkant zijn de contragewichten. De bedoeling is, dat de trillingen in de stuurhelften hierdoor bijna opgeheven worden. Zowel links als rechts zitten zowel de gewichten als de contragewichten. Heb je ze niet in, dan zul je meer last van dove handen krijgen.

 

Doldraaien is overigens mogelijk :( Zelf gemerkt.

 

Kan de restanten de 28ste wel even meenemen....

Mischien kan ik dan eens uitvogelen hoe het precies werkt, vind ik wel weer interessant

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...