Ga naar inhoud

Loopt niet mooi en valt soms uit bij stilstaan


Gast Wout VFR '90
 Delen

Aanbevolen berichten

Gast Wout VFR '90

Beste mensen,

 

Ik heb een VFR 750 uit '90. Nou zit ik met het volgende probleem. Nadat ik een stukkie heb gereden en ik moet weer eens stoppen voor een stoplicht merk ik dat soms het toerental van mijn motor steeds langzamer wordt tot dat hij in een keer uitvalt. Het gebeurd sporadisch maar is toch vrij vervelend aangezien hij niet direct weer aan gaat daarna. Helemaal vervelend als je vooraan staat.

Wie zou mij kunnen vertellen waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb het stationair al hoger gezet maar ook dit heeft weinig effect.

De temperatuur van mijn motor blijft verder wel goed.

 

Ik hoor het graag!

 

 

Groeten!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

vuil luchtfilter? ergens in je ontstekingsysteem en slecht contact?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met jouw model, maar heeft deze mischien een vacuum bediende benzinekraan?

Indien dit zo is zou het vacuum slangetje rot kunnen zijn, zodat hij geen benzine krijgt bij stationair.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RC36-I heeft (gelukkig) geen vacuümbediende benzinekraan... Naast de overige suggesties zou je ook eens kunnen kijken of er nergens een knik o.i.d. in de brandstofleiding zit en of het brandstoffilter niet verstopt zit. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Parsifal

Vuil in de carbs?

Eerst proberen oplossen met reinigend brandstofadditief of indien dit geen beterschap brengt carbs (laten) reinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien net als bij mij, een slechte benzine pomp? al zou je dan eerder bij grote vraag problemen verwachten.... Maar het is een kleine moeite om er naar te kijken, slang die weer uit je pompje komt los en starten, heb je genoeg opbrengst, zijn pompje en aller ervoor in ieder geval goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan bij de vfr 800. Had hem weggebracht voor een beurtje. Meestal gaan ze daar beter van rijden, dit keer niet.

Ze hebben olie en luchtfilter vervangen, en nieuwe bougies erin.

 

Sindsdien rijd het meteen niet lekker meer. Eerst begon ie in te houden, daarbij sloeg hij af als je afremde voor de bocht en de motor in de 2e versnelling. Afslaan doet ie nu niet meer, maar het inhouden is erger geworden. Je lijkt net een beginnende bestuurder die de koppeling niet onder controle heeft.

 

Dit weekend de motor nagekeken, weet het resultaat nog niet. Moet nog rijden.

 

Ben wel benieuwd wat het probleem was bij jou Wout VFR '90

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Puttertje als dat zo is zou ik dus eens terug gaan naar de firma / persoon die je het spul erop gezet heeft en hem / haar het verhaal vertellen Dan zal hij/zij het probleem voor je op moeten lossen neem ik toch aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...