Ga naar inhoud

Startproblemen VFR750 - 1992


Gast Petje
 Delen

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen iedereen,

 

Ik sukkel al een tijdje met mijn VFR die niet wil starten.

 

De VFR heeft enkele maanden stilgestaan, spijtig genoeg zonder veel benzine in de tank (I know, I know).

 

Bij het starten met een volle batterij krijg ik dus het geluid van de startmotor die wel wil, maar meer komt er ook niet uit, zelfs geen knal of zo. Het is precies of de benzine er niet geraakt.

 

We hebben de bougies (zo zeggen wij dat hier, ik weet niet hoe jullie dat zeggen, the sparks in het engels) bekeken en overal knettert het er goed op los, al stonden er enkele wat nat. Voor de zekerheid dan maar vier nieuwe bougies besteld en de eerste twee er achteraan ingedraaid, vooraan kon ik er moeilijk aan wegens de radiator en heb het dan maar even zo gelaten.

 

Nog steeds niks, de startmotor draait maar niks anders.

 

Intussen natuurlijk benzine bijgegoten.

 

- Dodemansknop staat op 'run'

- Benzine loopt vanuit de tank in de benzineleiding (kan ik makkelijk checken of deze dicht / verstopt zit?)

- Benzineknop heb ik geprobeerd op 'ON' en op 'RES'

- We hebben ook al geprobeerd om de moto in gang te trekken, dus touw van trekhaak wagen aan vooras moto, beginnen rijden en in eerste of tweede versnelling starten terwijl ik de ontkoppeling losliet...

 

Helemaal niks behalve de startmotor.

 

Ik heb al eens ergens gelezen dat ik eens - ondanks de batterij in topvorm - met startkabels aan de batterij van een wagen moet proberen. Lijkt dit jullie iets?

 

Indien ik hier geen gouden tips krijg wordt het spijtig genoeg richting onderhoud bij de dealer...

 

 

Thanks alvast en sorry mocht er al een dergelijke topic zijn.

 

 

 

 

P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ze wil ook niet starten met choke?

 

Misschien de vlotterkamers van de carburateurs even leeg laten lopen (water?)... Misschien dat ze verstopt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze wil ook niet starten met choke?

 

Misschien de vlotterkamers van de carburateurs even leeg laten lopen (water?)... Misschien dat ze verstopt zijn.

Nope, choke af, choke halfweg, choke voluit, choke al startend van af naar voluit en terug bewegen...

 

!! --> Het geluid van de startmotor verandert wel als ik de choke beroer, daarentegen. Het klinkt iets minder 'scherp' als ik de choke van niks naar voluit beweeg terwijl ik de startknop ingedrukt hou.

 

Aan de carburatoren durf ik niet echt komen, ik heb me laten wijsmaken (ken niet erg veel van de techniek, toegegeven :bugerit: ) dat je daarmee vakkundig je bike naar de vaantjes kan helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij een aantal maanden stil heeft gestaan met maar een beetje benzine in de tank is dat vrijwel zeker de oorzaak.

Ik zou, indien mogelijk, de tank leeg laten lopen en verse benzine erin doen. Zeker ook de vlotterkamers van de carburateurs aftappen tot je verse benzine krijgt. Het verschil tussen oude en verse benzine is trouwens heel goed te ruiken.

Daarnaast zou ik starten met een auto ernaast met startkabels en eventueel een snuifje Start Pilote (eigenlijk voor dieselmotoren) in de luchtinlaat.

Als hij het dan nog niet doet, wordt het tijd voor professionele hulp vrees ik

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aftappen van de vlotterkamers is niet moeilijk... er zit een schroefje aan de zijkant van elke carb die los gedraaid kan worden. Als het goed is komt er dan benzine uit het tuitje aan de onderkant lopen (wel even opvangen natuurlijk en liefst in buitenlucht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij oude auto's wil nog wel eens helpen:

 

- Choke niet aan

- Gas vol open draaien, EN NIET open dicht, open dicht, want dan verzuip je hem.

 

Dan starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij oude auto's wil nog wel eens helpen:

 

- Choke niet aan

- Gas vol open draaien, EN NIET open dicht, open dicht, want dan verzuip je hem.

 

Dan starten.

 

Ware het niet dat motor carburateurs geen accelaratie pomp hebben en je deze dus niet kan verzuipen op deze manier.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gas vol open draaien op een motor en dan starten? Als ik dat doe, weet ik zeker dat er iets stuk gaat...

 

Wat gaat er stuk dan?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ware het niet dat motor carburateurs geen accelaratie pomp hebben en je deze dus niet kan verzuipen op deze manier.

VFRikus

 

Goed heb net even wat gesurft, en lijkt er inderdaad niet bij een VFR op te zitten, maar kan er wel bij andere motoren op zitten.

 

Ik gaf alleen een ideetje wat TS misschien eens kon proberen (en ook nog schreef dat het een auto idee was).

 

Nog eentje: Benzine filter verstopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook handig om even te checken of je wel benzine krijgt...oftewel of je benzinepomp het doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook handig om even te checken of je wel benzine krijgt...oftewel of je benzinepomp het doet.

 

of de bijhorende relais.

 

denk toch wel dat het gewoon de benzine is die slecht is, nieuwe in tank doen, leidingen beetje uitkuisen, carbs aflaten, en eens kijken naar filtertje, zal wel voldoende zijn

 

groeten

aangepast door sepp
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...