Ga naar inhoud

Startproblemen VFR750 - 1992


Gast Petje
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

vacuum kraan? tell me... nooit van gehoord :)

Kraan gaat pas echt open op het vacuum van carb's. Er loopt 1 slangetje van je carb naar de kraan die via een membraan de kraan open trekt door het vacuum. Misschien zit bij hem het slangetje wel los waardoor de kraan niet open gaat. Daarnaast is het ook van belang dat de kraan niet altijd open staat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft dit model toevallig ook nog de vacuum kraan of hebben wij RC24-ers dat alleen maar??

 

 

Beetje in de war met de nc 24 of 30 :? Ik kan op mijn rc 24 tenminste geen vacuumslangetje naar de kraan vinden. Als ik de slang er af trek en de kraan staat open, piest de peut lekker over straat. Hoe het met een rc 36 zit weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas ook een startprobleem gehad met mijn ZXR, ik had deze weggezet na de verhuizing en twee jaar niet laten lopen. Hij wilde (uiteraard) niet starten, ik heb er een half flesje Forte bij gemikd en gestart tot de benzine Forte mix wel in de carburateurszou zitten en zo even laten staan.

 

Daarna startte hij binnen een halve minuut. Kan geluk zijn maar misschien werkt het bij jou ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas ook een startprobleem gehad met mijn ZXR, ik had deze weggezet na de verhuizing en twee jaar niet laten lopen. Hij wilde (uiteraard) niet starten, ik heb er een half flesje Forte bij gemikd en gestart tot de benzine Forte mix wel in de carburateurszou zitten en zo even laten staan.

 

Daarna startte hij binnen een halve minuut. Kan geluk zijn maar misschien werkt het bij jou ook...

Bedankt voor de tips iedereen, zal het user's manual er eens bijnemen en links en rechts eens iets proberen...

 

I'll keep you posted :k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier iets van een relais, is dat iets dat je kan 'stimuleren' via een bepaald electrisch signaal? Een vriend van me sleutelde ooit wat aan mijn moto toen die niet startte (ja, 't is niet de eerste keer...) en op een bepaald moment zat die met een apparaatje dat er een beetje als een veredelde priem uitzag, maar op het electriciteitsnet aangesloten, ergens signaaltjes te sturen, kort daarna lukte het wel om 'em te starten.

 

Iemand enig idee? Ik zou hem bellen, maar die heeft al genoeg aan zijn hoofd voor het moment en ik wil hem er niet echt mee lastig vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Forte en andere benzine systeem reinigers zijn op zich goed om af en toe te gebruiken, maar lost een probleem met oude benzine niet op.

Als benzine een poos in een tank zit verdwijnen/verdampen langzamerhand de lichte koolwaterstof frakties.

Benzine is een mengsel van lichte en zware frakties. Waarbij je de lichte frakties nodig bent voor een vlotte ontbranding en de zware frakties juist voor het vermogen zorgen.

Doordat de licht frakties verdwijnen veranderd de geur van de benzine ook zo sterk.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje in de war met de nc 24 of 30 :? Ik kan op mijn rc 24 tenminste geen vacuumslangetje naar de kraan vinden. Als ik de slang er af trek en de kraan staat open, piest de peut lekker over straat. Hoe het met een rc 36 zit weet ik niet.

 

Same here. Met de kraan wordt toch de kraan van de tank bedoeld? Als ik de slang van de carb afhaal loopt de meuk eruit.

 

Ik merk overigens wel dat wanneer de slang eraf is geweest en leeg is, de benzinepomp sneller gaat pompen om het zooitje weer te vullen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje in de war met de nc 24 of 30 :? Ik kan op mijn rc 24 tenminste geen vacuumslangetje naar de kraan vinden. Als ik de slang er af trek en de kraan staat open, piest de peut lekker over straat. Hoe het met een rc 36 zit weet ik niet.

 

 

Idem op een RC36-I, overigens piest de mijne ook als de kraan dicht staat, maar dat is niet origineel denk ik...... :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje in de war met de nc 24 of 30 :? Ik kan op mijn rc 24 tenminste geen vacuumslangetje naar de kraan vinden. Als ik de slang er af trek en de kraan staat open, piest de peut lekker over straat. Hoe het met een rc 36 zit weet ik niet.

Dat krijg je met 2 motoren :dry: , zie door de motoren de techniek niet meer :1210:

 

Maar goed, krijg je benzine als je de slang er af trekt Petje? En hoe ziet de benzine er uit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem op een RC36-I, overigens piest de mijne ook als de kraan dicht staat, maar dat is niet origineel denk ik...... :scratchchin:

Mijne doet dat ook, wie is hier dapper en boort als eerste die popnagels uit dat kraanhuis ;)

Vast iets met een verouders afdichtinkje of iets dergelijks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier iets van een relais, is dat iets dat je kan 'stimuleren' via een bepaald electrisch signaal? Een vriend van me sleutelde ooit wat aan mijn moto toen die niet startte (ja, 't is niet de eerste keer...) en op een bepaald moment zat die met een apparaatje dat er een beetje als een veredelde priem uitzag, maar op het electriciteitsnet aangesloten, ergens signaaltjes te sturen, kort daarna lukte het wel om 'em te starten.

 

Iemand enig idee? Ik zou hem bellen, maar die heeft al genoeg aan zijn hoofd voor het moment en ik wil hem er niet echt mee lastig vallen.

 

je benzinepompje wordt gestuurd door het relais.(zwart doosje met bij rc24 2aansluitingen en nieuwere modellen 3 en gaat naar je pomp) normaal gezien wanneer je het contact aanzet, hoor je vanuit die pomp wel een 'plop'

als je dat niet hoort, kan je eens proberen met het relais kort te sluiten en je zwarte kabel enkele keren op de + van je pompje te tikken. (wanneer je contact op staat, dan staat er op je zwarte draad tov de massa 12V)

hoor je de plop nu wel is wss je relais stuk

wanneer je nu geen 'plop' hoort bij bij het laatste kan je ook eens hetzelfde proberen met de vertrekkende benzineslang van je pomp naar de carbs in een flesje te leggen, dan ben je zeker of hij iets pompt of niet.. pompt hij niet, dan is je pompje hoogst waarschijnlijk stuk (let wel dat je de pomp niet droog mag testen, het is trwns een cilinder pomp en geen draaiende=> ik heb mijne wel vervangen door een draaiende nu, werkt blijkbaar even goed, en heb je geen relais nodig :) )

=>ps dit staat allemaal in het werkplaatshandboek van haynes, weet niet welke jij hebt?

en die veredelde priem, is toevallig niet zoiets? : VT500_01_200p.jpg

 

maar goed, hoever zit je met het probleem?

 

groeten

aangepast door sepp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sepp, ik denk dat dat inderdaad was wat mijn kennis eens heeft gedaan...

 

Nu, voor het moment geen nieuws, de moto staat bij mijn pa gestald aan de kust en ik ben er nog niet geweest. Misschien dit weekend, misschien ook weer niet, agenda zit méér dan stampvol hier.

 

Ik hou jullie op de hoogte alvast, bedankt iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne doet dat ook, wie is hier dapper en boort als eerste die popnagels uit dat kraanhuis ;)

Vast iets met een verouders afdichtinkje of iets dergelijks

 

 

Beetje :offtopic:

 

Ik heb het met zo'n snelkoppeling opgelost. Maakt het ook makkelijker om je tank te verwijderen

10007932_890_Det_FR.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...