Ga naar inhoud

Startproblemen VFR750 - 1992


Gast Petje
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 jaren later...
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zo, even een oud topic uit het slob gehaald.

Mijn brommert heeft ook 2 maandjes stil gestaan en start nu dus ook niet meer. :(

Startmotor loopt rond, enkel een keer ploft de uitlaat en lijkt het of hij wil starten maar dan houdt het weer op.

Nu wou ik de vlotterkamers eens leeg laten lopen en heb er in dit topic wat over gelezen.

 

Heeft er iemand toevallig een foto hoe dit te doen of misschien andere ideeen?

Mijn vfr is trouwens een RC36 II uit 1995.

 

Daarna wou ik maar eens proberen de viffer te starten met kabels aan auto accu, goed idee?

 

mvg

Klokn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een auto accu tot je beschikking hebt is dat prima. Wellicht krijg je op die manier ook verse benzine in de carburateurs en doet hij het wel. Bij carburateur motoren gebruik ik ook wel eens een snuifje startpilote, normaliter gebruikt voor onwillige diesel motoren.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, even een oud topic uit het slob gehaald.

Mijn brommert heeft ook 2 maandjes stil gestaan en start nu dus ook niet meer. :(

Startmotor loopt rond, enkel een keer ploft de uitlaat en lijkt het of hij wil starten maar dan houdt het weer op.

Nu wou ik de vlotterkamers eens leeg laten lopen en heb er in dit topic wat over gelezen.

 

Heeft er iemand toevallig een foto hoe dit te doen of misschien andere ideeen?

Mijn vfr is trouwens een RC36 II uit 1995.

 

Daarna wou ik maar eens proberen de viffer te starten met kabels aan auto accu, goed idee?

 

mvg

Klokn

 

Met startkabels ff overstarten. Eerst de beide plussen aansluiten. Dan de beide minnen.

Choke vol open geen gas geven. Starten maar.

Als de motor aanslaat eerst de plus van de Auto los maken de de rest.

 

Motor rustig warmrijden en daarna aftanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm ok,

 

Dat startpilote moet zeker bij de luchtinlaat gespoten worden?

En het aftappen van vlotterkamers zou dat helpen?

 

Alvast dank voor jullie snelle hulp.

 

mvg

klokn

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan het proberen.

mot ik wel eerst effe de tank d'r af halen.

 

Ik houd de menschen hier op de hoogte ;)

 

mvg

Klokn

 

Je hoeft om de vlotterkamers te drainen, niet je tank er af te halen. Als je toch de tank er afhaalt vergeet dan bij het terug zetten niet je benzinekraan weer open te zetten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft om de vlotterkamers te drainen, niet je tank er af te halen. Als je toch de tank er afhaalt vergeet dan bij het terug zetten niet je benzinekraan weer open te zetten!!

 

 

Hallo Sparky,

 

Heb je wellicht een foto waar ik de vlotterkamers kan drainen?

Welke schroef kan ik iets losdraaien zodat de oude brandstof er uitloopt?

 

 

edit:

 

Ben toch nog maar eens een keer op zoek gegaan in de service manual.

Klopt de pijl die ik heb aangegeven voor het drainen van de vlotterkamers? kan volgens mij niet missen.

thnx voor de answers.

 

post-1391-1262869879.jpg

 

thnx

 

 

mvg

Klokn

aangepast door VFRLoos
bmp gewijzigd in jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er op een model 94-97 nog wel een kraan?

VFRikus

haha, je was me te snel af.

Ja er zit wel een kraan, deze bevind zich midden achter onder de tank, heb hem gevonden.

Had de motor er net bijna door, maar toen was mn accu leeg, snif.

 

Gaat dus de goede kant op, straks ff tank er af, startpilote er in en nogmaals proberen.

 

mvg

klokn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start pilote moet je alleen gebruiken tijdens het starten zonder choke. Het er in spuiten en dan later nog een keer starten werkt niet echt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de tank los krijgen de carburateurs toch geen benzine in jouw geval? Dan werkt dat dus niet.

De bedoeling van deze truuk is juist dat je tijdens starten op benzine zonder choke een beetje licht onvlambaar gas inspuit waardoor de motor begint te lopen en zo gauw dat het geval is direct stoppen met spuiten. Eventueel als hij dreigt af te slaan nog een beetje bij spuiten, maar hij moet zo snel mogelijk op benzine gaan lopen.

VFRikus

p.s. als je maar kans ziet een beetje in de richting van de inlaat van het luchtfilter te spuiten dan werkt het ook wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...