teake Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 .... Geen idee wat ze kosten overigens.Bas In een vluchtig online bezoekje zag ik 85 euro passeren bij CSML geloof ik.... "best wel duur" voor iets waar ik eigenlijk geen last van heb. Het hóórt alleen niet zo, en dat staat me altijd wat tegen. Als het erop zit moet het ook goed werken. Maar goed, zo te zien is de kraan dus wel los te halen, en eventueel te reinigen. Als het erg gaat irriteren zal ik er eens mee aan de gang. Eerst de tweetakt-motor nog verder opknappen en verkoop klaar maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFoRever Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Bij David Silver kost ie 49 engels ponden= net geen 57 euro.klik Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
mover Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Neem eens contact op met vfroem, misschien dat hij er nog eentje heeft liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teake Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 thanks, will do. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teake Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Of het betekend dat geen enkele stand werkt en inwendig alles gewoon doorloopt. Reinigen kan helpen, niet bij de kraan in het plaatje hieronder, daar leide het tot lekkage langs het asje.Hieronder zie je de kraan van binnen. Het kogeltje sluit de doorgang voor 'reserve' af, dit is dus de normale stand. De kogel voor het volgende opening (uitgang, met rubber ring) is de 'uitstand'. Voor de blinde opening is de stand voor reserve Zet je de kraan ergens tussenin dan zal deze dus ook effectief op reserve staan. Vorige week naar mijn werk geweest met de VFR (LEKKER!!!), op de terugweg wou hij wel starten, maar sloeg steeds af bij gasgeven => te weinig benzine. (in de pauze wel even gestart, wellicht vlotterbakken wat leger dan normaal). Nou komptie: na wat gerommel aan de benzinekraan heb ik nu WEL weer alle drie de standen. Kennelijk heeft er wat vuil in de kraan gezeten, wat nu weggespoeld is door verse benzine en trillingen. Echter... alle drie de standen lopen gewoon, ook wat langere tijd (enkele minuten rijden, gas open, dicht, accelereren etc, geen probleem). Dus: kennelijk loopt de kraan nu in alle standen gewoon door. Met de omschrijving van Jeroen hierboven lijkt het er dus op dat het afdichtrubbertje niet goed is, of dat de kogel op andere wijze benzine doorlaat. Niet eens lastig eigenlijk, tot de tank er een keer af moet. Binnenkort maar eens bekijken, eerst maar eens een tank leeg rijden oid. (ps: zit er nog een filter in de brandstofleiding oid? Dat zou nu vervuild kunnen zijn. De motor is in het afgelopen jaar bij de vorige eigenaar zeer weinig gebruikt, verouderde benzine en bezinksel kan dus heel goed de boosdoener geweest zijn.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mover Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 (ps: zit er nog een filter in de brandstofleiding oid? Dat zou nu vervuild kunnen zijn. De motor is in het afgelopen jaar bij de vorige eigenaar zeer weinig gebruikt, verouderde benzine en bezinksel kan dus heel goed de boosdoener geweest zijn.) Ja, er zit nog een filter in de brandstofleiding. Dit zit aan de linkerzijde, achter het kuipwerk onder het zadel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFoRever Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Als het goed is zit er ergens tussen tank en brandstofpomp een brandstoffilter. Bij mijn model(95) zit ie links achter de achterbekapping. Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
V4 Rosso Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Twee filters: een groffilter in de benzinetank en een fijnfilter op de plaats die mover al aangaf. Ik heb het fijnfilter nog nooit vervangen, in West Europa komt er nauwelijks vuil mee bij het tanken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teake Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Net even gekeken (mooi weer in de tuin ) Filter achter linker achterzijdeksel is nog brandschoon. Tankinhoud is lastiger te controleren, maar lijkt ook mooi schoon. Het zal wel vergomde benzine geweest zijn van het lange stilstaan oid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mover Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Gooi anders bij je volgende tankbeurt even een portie carb cleaner in je tank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teake Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Afgelopen dagen de benzinekraan "gereviseerd". Mijn advies: NIET DOEN! Mán wat een rotding. De afdekplaat losboren wil nog wel, maar uiteraard breken de boortjes in het gat af, etc. En dan heb je hem open, maar dan blijkt dat er NIETS gereviseerd kan worden. Alle onderdelen zitten vastgeklonken. Met name de rubber afdichtingen voor "reserve" en "dicht" zijn vastgeklonken op de achterwand van de benzinekraan, en dus niet uitwisselbaar. Na schoonmaken heb ik hem weer dichtgemaakt, met "door-en-door-boutje-moertje" verbinding voor het deksel, en siliconen-afdichting ertussen. Dus hij werkt weer als voorheen. (Net niet goed dus). De rubber afdichting voor de "dicht"-stand is niet mooi rond meer, en sluit dus niet 100% maar laat nog wat door. Maar goed, ik kan weer rijden, de vlotters houden de boel ook wel droog. EN.... het leerde me dat een vorige eigenaar de kabels verwisseld had, waardoor de knop de verkeerde kant op werkte (pijltje vooruit is dan reserve, achteruit is dan "open"). Dat heb ik nu dus weer gecorrigeerd naar normaal: pijltje vooruit is "open", rechts is "dicht-achtig", pijltje achteruit is "reserve" Nu met smart de andere benzinekraan afwachten die ik van VFRoem kocht, zodat ik een échte "dicht" stand heb. Mooi is anders..... Maar goed, ik ben wel gewend ouwe zooi gangbaar te houden, dus het werkt weer prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mover Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Niettemin voor de poging! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansjehonda Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Mooi is anders..... Maar goed, ik ben wel gewend ouwe zooi gangbaar te houden, dus het werkt weer prima. Dan ga ik -als het zo ver is- niet naar een bejaardenhuis maar kom ik bij jou wonen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazz Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 dan hoop ik dat bij jou de boel niet is vastgeklonken Hans... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mhiam Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 Even dit topic een nieuw leven inblazen. Hier een benzinekraan van rc36II, de kraan werkt verder prima alleen dus lekkage door het geperste plaatje. Dit plaatje los gehaald, geklonken puntjes eraf slijpen (niet uitboren) en het plaatje komt los. (Waarom Honda deze kraan “non serviceable” heeft gemaakt is mij een raadsel) De pakking eronder heeft zijn beste tijd wel gehad. De kleine ronde pakkingen voor de open en dicht stand zijn verder goed. Dus kleine gaatjes geboord, tapje gezet en alles kan weer dicht. Maar nu, wat is het beste om deze kraan weer mee dicht te “smeren”. Opties waar ik aan denk: - Zelf een pakking knippen…… - Lijmen (2k metaal lijm)…… - Vloeibare pakking maar welke, benzine proof? (resistent blijkt niet altijd voldoende) Iemand een idee? En wat gebruikt Honda zelf eigenlijk onder hun rubber pakkingen? (ze zitten vast gelijmd namelijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts