Ron-vfr Posted September 29, 2023 Share Posted September 29, 2023 4 uren geleden, Tukker zei: Is naar mijn mening een euvel van de 36/1. Heb ook last ervan om de kraan te verdraaien (té moeizaam naar mijn mening), terwijl alles individueel wél soepel draait.  V.w.b. lekkende kranen, dat is een dingetje bij alle oudere motoren (tenminste veel bij de honda's die ik bezit). Meestal idd op te lossen door de fix die hierboven al eens is aangehaald. Ikzelf heb het afgelopen zomer ook nog gedaan bij een fireblade in  maar doordat ik het niet vertrouwde (draaikrans gaat te moeilijk), dan stop ik even, wip het zadel eraf en help de draaiknop een beetje door aan de kraan zelf even mee te draaien..  Ik denk dit ook te gaan doen in de toekomst ...of ,wat ik net vernam, op de reservestand rijden want dicht naar reserve gaat wel soepeler. Anderszijdes kwam het idee om een extra afsluitertje op de benzine slang te plaatsen ....8n beide gevallen moet het zadel er dan af.  Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbreen Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Op 28-3-2022 om 15:12, Mhiam zei: Bedankt voor de reactie. Heb de website gevonden met inderdaad de revisie set uit het andere topic: https://nrp-carbs.co.uk/shop/index.php?route=product/product&product_id=5088&search=VFR750F+fuel+tap  Er wordt dus gewoon een O-ring gebruikt die in model gelegd wordt. De vraag is dus even wat is de diameter van die losse O-ring?? Want dan zou je gewoon alleen die O-ring hoeven halen......tenminste als die dan weer te vinden zijn.   Ik heb dit setje eind september besteld (verzendkosten hoger dan de verkoopprijs) maar de order staat de hele tijd maar op ‘processing’…. In ieder geval: ik wordt wat ongeduldig door de laatste mooie herfstdagen die aan mij voorbij trekken en mijn motor ligt half uit elkaar. Ik heb lopen zoeken naar een website waar ze O-ringen (uit FPM / FKM materiaal) verkopen aan PARTICULIEREN. Ik krijg wel sites gevonden die losse ringen in de juiste maat aan alleen bedrijven verkopen maar voor particulieren wordt (op andere sites) alleen sets verkocht.  Ik wil de afsluiting van het huisje vervangen, de genoemde 30mm bij 1.5mm koord lijkt me inderdaad in de juiste richting. En voor de zekerheid ook maar de ring rond het tankfilter die de verbinding met de tank afdicht. Eveneens in dit topic genoemd: 25mm bij 2mm dikte (hiervan is overigens ook een officieel Honda sparepart).  iemand enig idee waar (tegen schappelijk verzendkosten, kan gewoon in een envelop) te bestellen? En dan nog een tip, ik had gezien dat anderen moeilijk aan het doen waren en het huis inklemmen zonder het kapot te drukken voor het uitboren van de klinknagels of felsranden die het huisje dichthouden maar ik heb gewoon het ding tegen een blok hout geschroefd (ook omdat ik zo’n klem/bankschroef niet had) met een dwarsbalken erop zodat het niet om zou klappen tijdens het boren. Ook had ik het uitboren van de ‘klinknagels’ direct gecombineerd met het tappen van het schroefdraad, dat scheelt positioneren. voor m’n eigen referentie nog even een foto gemaakt van de positie van de kogel als de kraan ‘ON’ staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrovski Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Ik heb weinig verstand van sleutelen aan motoren maar ... ik weet wel dat b.v. Hornbach.nl en b.v. lagerkoning.nl enorme sorteringen o ringen hebben voor schappelijke prijzen. Misschien eens kijken? Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbreen Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 11 minuten geleden, Petrovski zei: Ik heb weinig verstand van sleutelen aan motoren maar ... ik weet wel dat b.v. Hornbach.nl en b.v. lagerkoning.nl enorme sorteringen o ringen hebben voor schappelijke prijzen. Misschien eens kijken? Succes. Bedankt, die had ik inderdaad al gevonden maar die verkopen alleen ringen voor water- (riolering, verwarming, sanitair) en pneumatische installaties gemaakt van synthetisch rubber (NBR). Die houden het wel een tijdje uit maar gaan eerder kapot aan de blootstelling aan benzine. Ik had het overwogen als tijdelijk fix tot mijn setje binnenkomt maar dat betekent opnieuw dat hele gedoe met slangen ontkoppelen en de tank leeg laten lopen in jerrycans (liefst zonder knoeien). O-ring materiaal overzicht   1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbreen Posted October 17, 2023 Share Posted October 17, 2023 Op 28-3-2022 om 16:24, Mhiam zei: Voor toekomstige benzinekraan reparaties hier op het forum. De O-ring gemeten op 30mm x 1,5mm   Dus even een paar FKM O-ringen besteld in die maat. Als het binnen is zal ik nog even een update geven of alles goed past.     Eindelijk vandaag krijg ik bevestiging dat het revisiesetje vanuit NRP Carbs in Engeland is opgestuurd, ondertussen had ik  uit ongeduld al ringen (helaas NBR rubber) besteld bij Lagerkoning.nl, zowel 30mm als 29mm (kost inderdaad erg weinig) en de 30mm innerdiameter krijg ik niet zo netjes als bij jouw foto in de groef, is net te groot en springt er steeds uit.  Maar de 29mm innerdiameter krijg ik er wel strak in en blijft ook lang genoeg zitten om snel dicht te schroeven....  Ik had niet gedacht dat 1mm verschil zoveel scheelt! Op de foto lijkt het dramatisch maar de 30mm wordt uit de richel gedrukt en wil natuurlijk steeds in zijn ronde vorm terugspringen.  Toch wacht ik op het 'officiele' setje uit Engeland, ik ga er vanuit dat dat wel FKM/FPM rubber is en hopelijk ook de juiste maat!  (ik ga donderdag ook nog een complete tank (inclusief benzine kraan) ophalen bij een mede forum ganger dus misschien gebruik ik wel helemaal niets van dit alles, alhoewel die kraan natuurlijk ook al meer dan 25 jaar oud is, maar dan weet ik nu wat ik moet doen). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts