Ga naar inhoud

slechte koude start


vfr keesie
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag vfr vrienden

Ik heb mijn rc 36 1 nu ongeveer tweeenhalf jaar en nog nooit startproblemen gehad,warm of koude motor een of twee keer drukken en lopen

Maar de laatste tijd is de koude start een probleem als de motor enkele dagen heeft stilgestaan

moeizaam pas na vele pogingen slaat hij uiteindelijk wel aan wat soms gepaard gaat met een harde knal uit de uitlaat

Als hij eenmaal loopt loopt ie meteen goed en rijdt ook normaal,eenmaal warm start ie meteen ook na een uurtje of zo

dechoke werkt en de carbs heb ik gereinigd met forte in de benzine

wie heeft een idee van de oorzaak?

gr kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou 1 van de mods vragen om deze vfraag naar techniek te verplaatsen Staat beter daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Dag vfr vrienden

Ik heb mijn rc 36 1 nu ongeveer tweeenhalf jaar en nog nooit startproblemen gehad,warm of koude motor een of twee keer drukken en lopen

Maar de laatste tijd is de koude start een probleem als de motor enkele dagen heeft stilgestaan

moeizaam pas na vele pogingen slaat hij uiteindelijk wel aan wat soms gepaard gaat met een harde knal uit de uitlaat

Als hij eenmaal loopt loopt ie meteen goed en rijdt ook normaal,eenmaal warm start ie meteen ook na een uurtje of zo

dechoke werkt en de carbs heb ik gereinigd met forte in de benzine

wie heeft een idee van de oorzaak?

gr kees

 

Vanmorgen hetzelfde probleem met mijn VFR RC36II. Vrouw, buren en de rest van de straat waarschijnlijk niet blij :unsure: vanochtend rond 06.00 uur! Dit is echter de eerste keer dat er een geweldige knal uit de uitlaat komt. Ik schrok er behoorlijk van. De VFR start wel moeilijker als mijn eerdere VFR maar nu begin ik me toch zorgen te maken. Als dit meer voor gaat komen zo 's morgens zal dit niet op prijs gesteld worden. Tips zijn zeer welkom!!

 

Met groet,

Brabo61

Link naar reactie
Delen op andere sites

de knal komt meestal van opgehoopte benzinedampen in de carbs die tot ontploffing worden gebracht in de cilinders. Heb dit ooit gehad met mijn vorige moto, een varadero. De reden ligt misschien te zoeken waarom de benzine verdampt in je carb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn de bougies? En met schoonmaakmiddelen in de brandstof vraag ik me altijd af hoe effectief dat eigenlijk is. Als er een vuiltje in een sproeier zit vraag ik me altijd af hoe agressief dat spul is zodat dit oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe veel km geleden zijn de kleppen gesteld ?

Ik heb dit voorjaar bij de vfr 700 van Mothergoose de kleppen gesteld, de machine wou erg slecht starten voor de stelbeurt.

Na het stellen heb ik de machine weer in elkaar gezet en hij startte met 1 druk op de knop, wat hij nog niet eerder had gedaan.

Nu moet ik er wel bij zeggen, dat alle 16 kleppen te strak stonden, dus het kan zijn dat de compressie ook niet alles was. Maar hetkan dus een oorzaak zijn van een slecht startende motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...