Ga naar inhoud

starter valves synchronisen deze week nog????


VFRené
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik weet het; ik ben soms een drammerig typje maar wie heeft deze week nog zin en tijd om mijn VTEC onder handen te nemen om de starter valves te synchen?

 

Het liefst natuurlijk niet aan de andere kant van nederland; dus het liefst boven Zwolle.

 

Ik hoop dat het aan/uit gevoel in bochten en op rotondes dan een beetje weg is, want dat is toch wel een beetje irritant soms.

 

 

hellup

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het; ik ben soms een drammerig typje maar wie heeft deze week nog zin en tijd om mijn VTEC onder handen te nemen om de starter valves te synchen?

 

Het liefst natuurlijk niet aan de andere kant van nederland; dus het liefst boven Zwolle.

 

Ik hoop dat het aan/uit gevoel in bochten en op rotondes dan een beetje weg is, want dat is toch wel een beetje irritant soms.

hellup

 

Tja, onder Zwolle kan ´t , je moet er even voor rijden maar dan hedde ook wa :schater:

 

Greetz Jake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorige zaterdag 11-08 mijn viffer VTEC gaan laten syncen bij Jake. Ik heb op dit moment nog maar alleen het ritje van Jake's thuishaven naar bij mij thuis achter de rug +/- 65 km, maar wat een verschil! Geen gehop meer door het on/off karakter, geen slapende gashand omdat je nu eindelijk je gashendel niet meer verkrampt hoeft vast te houden om dat schokken te vermijden. Ik kan nu zelfs mijn hand los op de gashendel leggen. Het inkomen van de VTEC loopt nu veel soepelder wat zeker een voordeel is in bochten, maar het had wel iets dat ruwe inkomen van die VTEC op een recht stukje weg (zal ik wel wat missen).

Dus zeker laten doen dat syncen!

 

Fatboy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig ook op de zelfde dag bij Jake geweest. Kan niet anders zeggen dan een echte verbetering.

 

 

Grt Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jake

 

Als de SV's eenmaal goed afgesteld zijn, moet dat dan regelmatig opnieuw gebeuren, of is het slechts eenmalig?

 

thnx

 

Hoi Woziak,

 

Inderdaad blijken de SV´s eigenlijk nauwelijks meer te verlopen als het syncen bij een volldig ingereden exemplaar gebeurd is. Ik heb een aantal VTEC´s als test na 5000-10.000 km opnieuw gesynct en nagenoeg geen afwijkingen gevonden. Een ander verhaal wordt het als er een reparatie aan het blok heeft plaatsgevonden waarbij het complete injectieblok verwijderd wordt, zoals b.v bij een thermostaat vervanging. Dan kan soms opnieuw syncen nodig zijn.

 

Greetz Jake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Woziak,

 

Inderdaad blijken de SV´s eigenlijk nauwelijks meer te verlopen als het syncen bij een volldig ingereden exemplaar gebeurd is. Ik heb een aantal VTEC´s als test na 5000-10.000 km opnieuw gesynct en nagenoeg geen afwijkingen gevonden. Een ander verhaal wordt het als er een reparatie aan het blok heeft plaatsgevonden waarbij het complete injectieblok verwijderd wordt, zoals b.v bij een thermostaat vervanging. Dan kan soms opnieuw syncen nodig zijn.

 

Greetz Jake

 

Thnx Jake

 

Mijn thermostaat wordt volgende week vervangen, onder garantie, en ik heb de dealer gelijk maar gevraagd om de SV's eens te syncen (20K lijkt me goed ingereden). Ben benieuwd naar het resultaat! :rolleyes:

aangepast door Woziak
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het resultaat van deze twee acties is verbluffend:

 

Doordat het blok nu veel beter opwarmt en op temperatuur blijft loopt het blok echt veel lekkerder. Ook heb ik de indruk dat ie een stuk zuiniger loopt.

Het syncen van de sv's heeft ervoor gezorgd dat het blok nu supersoepel loopt onder de 5000 tpm en de VTEC-overgang mooi vloeiend gaat.

 

Al met al voor mijn gevoel een wereld van verschil!!!

 

:yahoo:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resultaat van deze twee acties is verbluffend:

 

Ook heb ik de indruk dat ie een stuk zuiniger loopt.

Logisch, met een koelsysteem wat niet op bedrijfstemperatuur komt blijft de ECU het mengsel verrijken als normaal alleen na de koude start. Oftewel je bleef "op de choke rijden"

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...