Ga naar inhoud

carbs afstellen


vfER
 Delen

Aanbevolen berichten

Ah, dus zelfs met een 4 takt staan de in- en uitlaatkleppen even gelijktijdig open. Dan gaat mijn verhaal niet helemaal op natuurlijk :)

 

Tnx voor de duidelijke uitleg!

 

Ja wat ik me herinner van school zit er een paar graden overlap tussen de in en uitlaat klep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat ik me herinner van school zit er een paar graden overlap tussen de in en uitlaat klep.

 

 

Die paar graden kan wel 40o van een krukasomwenteling zijn.

 

Hier staat wel een aardig duidelijk artikel over het waarom en hoe van de klepoverlap en tegelijkertijd het nut van een VTEC: http://www.honda-fanatics.nl/techniek/vtec.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten er dan nog verschillen in voor de injectiefietsen? Sta zelf namelijk op het punt om wat wijzigingen te doen op mijn 800 van 2001 (met kat dus).

 

Op dit ogenblik heb ik al een open luchtfilter, voor de rest nog standaard. Een open uitlaat (MIVV, carbon, e-keur niet voor lang :whistle: ) staat momenteel in bestelling. Nu heb ik ook al een powercommander klaarliggen om alles te laten afstellen. Volgens mij staat mijn blok nu redelijk arm afgesteld, moet hier nog iets aan gebeuren of neemt de PC dit voor zijn rekening? Verder is voor mij vooral een mooie koppelcurve van belang en niet zozeer topvermogen. Wat kan ik dan best doen wat betreft de snorkel op het luchtfilterhuis (laten zitten/verwijderen) en de katalysator (laten zitten/verwijderen)? En waarom (welke verschillen geeft dit)? Enig inzicht in de technologie is altijd meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan op de dynojet site verschillende mappings downloaden voor div. uitvoeringen, bijv. open demper i.c.m. normaal luchtfilter, of originele demper en open luchtfilter etc. Indien er geen correcte map opstaat kan je het beste de testbank op om een voor jouw motorfiets specifieke map te laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem altijd met behulp van de testbank af laten stellen, omdat de te downloaden maps slechts een goed gemiddelde bevatten van meerdere motoren, terwijl geen enkele motor echt helemaal gelijk is. Als er een kat onder zit, zal de elektronica een eventueel armer lopen wel compenseren, maar of hij ook een open filter en een open uitlaat kan compenseren weet ik niet, ik zit nog te weinig in de injectiefietsen.

 

Wat betreft de kat. Deze zorgt voor extra weerstand in het uitlaatkanaal en het verwijderen van de kat en het opnieuw afstellen zal dus waarschijnlijk wel voor meer vermogen zorgen. (zie mijn verhaal een stukje terug)

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo vfriders

 

Nou ik heb toch maar besloten om de carbs af te laten stellen, ik kreeg van iemand een adres in borne SF Racing hij heeft de motor op de testbank gezet en wat bleek de carbs stond toch wel te arm.

Voor een bedrag van 125 € incl alle testrun`s en sproeiers.

m.v.g.vfER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vfriders

 

Nou ik heb toch maar besloten om de carbs af te laten stellen, ik kreeg van iemand een adres in borne SF Racing hij heeft de motor op de testbank gezet en wat bleek de carbs stond toch wel te arm.

Voor een bedrag van 125 € incl alle testrun`s en sproeiers.

m.v.g.vfER

 

 

Mooi dat de praktijk perfect bij de theorie aan blijkt te sluiten.

 

Veel plezierige kilometers met je motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...