Ga naar inhoud

stationair toerental


Gast vfrider
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik vind het stationair toerenrtal aan de hoge kant ( vfr800 uit 2000 ) Ongeveer 1400-1450 rpm. Ik kan hem echter niet lager krijgen dan dit, alleen hoger. Is dit normaal bij injectie of moet hij eigenlijk lager af te stellen zijn?

 

groetjes,

 

Patrick

aangepast door vfrider
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik vind het stationair toerenrtal aan de hoge kant ( vfr800 uit 2000 ) Ongeveer 1400-1450 rpm. Ik kan hem echter niet lager krijgen dan dit, alleen hoger. Is dit normaal bij injectie of moet hij eigenlijk lager af te stellen zijn?

 

groetjes,

 

Patrick

 

Is niet normaal lijkt me. Stationair behoort zo rond de 1100-1200 toeren te liggen bij een motor die op bedrijfstemp is.

Ik heb de mijne nooit af hoeven stellen en hij lag altijd rond die waarde.

Heb jij nog zo'n "choke" hendel? dan blijft je kabel misschien hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patrick,

 

Ik neem even aan dat je het stationaire toerental probeert bij te stellen via het gaatje in het frame aan de rechterkant?

Zo ja, wil de schroef dan niet verder dan jij eigenlijk zou willen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hem met de klok mee draai gaat hij sneller lopen, maar draai ik hem terug gaat hij tot de 1400 rpm. Ik kan dan nog een paar slagen geven maar dan veranderd er niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is zonder "choke"hendel. Dus het type met een wax element die het stationair toerental regelt.

 

Defect wax element?

Net koelvloeistof ververst? dan zou het ook lucht in de leiding kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij begint als hij koud is met een verhoogd toerental en valt als hij warm wordt netjes terug. Alleen niet ver genoeg. Lijkt me dus inderdaad eerder een afstelling dan een defect. Mischien weet iemand of je dat wax element af kunt stellen?

 

Bedankt voor de reacties.

aangepast door vfrider
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij niet. Het is stuk of niet volgens mij. Maar kon het zo snel ff niet vinden in de manual. Ff doorzoeken misschien en ff afwachten zijn best wel mensen die je hier echt een advies over kunnen geven en meer verstand er van hebben dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee een wax element kan alleen "verstoppen".

 

Meest waarschijnlijke oorzaak is een te strak gespannen gaskabel. Even aan het handvat wat losser zetten.

 

Greetz Jake

aangepast door Jake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee een wax element kan alleen "verstoppen".

 

Meest waarschijnlijke oorzaak is een te strak gespannen gaskabel. Even aan het handvat wat losser zetten.

 

Greetz Jake

 

Zo zie je maar daar denk ik dan weer niet aan. Goed punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...