Ga naar inhoud

Gierend geluid vanaf 3 versnelling


Gast VFRANCO8
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Al enige tijd geleden heb ik een gierend bijgeluid ontdekt, toen ik met open vizier reed. Het geluid is alleen aanwezig wanneer het gas erop zit. Zodra ik gas terug neem, of de koppeling in knijp is het geluid weg. Het geluid ontstaat vanaf 3e versnelling. De rij eigenschappen hebben er niet onder te lijden. Ik ken het typische vfr geluid, maar dit hoort er niet bij. Nu ik het opgemerkt heb gaat het een beetje irriteren. De kleppen zijn reeds gesteld, en de sappen zijn ook vervangen. Zelf denk ik dat het in de aandrijving zit. De ketting staat goed op spanning. Kan het een onderdeel zijn wat tussen ketting, en tandwielen zit, welke vanaf versnelling 3 iets van speling veroorzaakt? Dit is slecht het idee van een leek, maar iets anders kan ik niet verzinnen. Graag jullie ideeen hierover, en of dit geen problemen kan opleveren.

 

p.s. is het normaal dat je na flink doorgassen, zadelverwarming krijgt van de motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is toch niet je accu die droog staat te koken? Die schijnt dan nog wel eens te gaan fluiten... Het "zadelverwarming"-verschijnsel zou daar ook op duiden. Normaal is dat sowieso niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is toch niet je accu die droog staat te koken? Die schijnt dan nog wel eens te gaan fluiten... Het "zadelverwarming"-verschijnsel zou daar ook op duiden. Normaal is dat sowieso niet.

 

Ik zal het controleren, maar denk eerlijk gezegd niet dat dit het geval is. In dat geval zou het geluid toch ook aanwezig moeten zijn wanneer de aandrijving ontkoppeld wordt, of zelfs bij stilstand?

Heb er laatst nog 2 x 200 km mee gereden, dat zou slopend moeten zijn voor een droogkookactie. Maar zoals gezegd, zal het wel even controleren! Thnx.

Zijn er nog meer kenmerken van accu-problemen, behalve het helemaal niet meer doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s. is het normaal dat je na flink doorgassen, zadelverwarming krijgt van de motor?

 

 

Ja en volgens mij is dat het gevolg van een superwarm frame en het achterste deel van de V van het blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

Al enige tijd geleden heb ik een gierend bijgeluid ontdekt, toen ik met open vizier reed. Het geluid is alleen aanwezig wanneer het gas erop zit. Zodra ik gas terug neem, of de koppeling in knijp is het geluid weg. Het geluid ontstaat vanaf 3e versnelling. De rij eigenschappen hebben er niet onder te lijden. Ik ken het typische vfr geluid, maar dit hoort er niet bij. Nu ik het opgemerkt heb gaat het een beetje irriteren. De kleppen zijn reeds gesteld, en de sappen zijn ook vervangen. Zelf denk ik dat het in de aandrijving zit. De ketting staat goed op spanning. Kan het een onderdeel zijn wat tussen ketting, en tandwielen zit, welke vanaf versnelling 3 iets van speling veroorzaakt? Dit is slecht het idee van een leek, maar iets anders kan ik niet verzinnen. Graag jullie ideeen hierover, en of dit geen problemen kan opleveren.

 

p.s. is het normaal dat je na flink doorgassen, zadelverwarming krijgt van de motor?

 

Een warm zadel kan inderdaad goed te maken hebben met de accu / spanningsregelaar. Ook die rubber-flap onder je zadel moet goed zitten voor de juiste ventilatie.

 

Het geluid vanaf de derde versnelling zou ook weleens een lager van de versnellingsbak kunnen zijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...