Ga naar inhoud

Hoe een Laser High-Mount dempen?


davey400
 Delen

Aanbevolen berichten

Mocht dit al eerder besproken zijn op het forum, dan kan ik gewoon niet goed zoeken...

 

Sinds kort heb ik, voor de looks, een Laser uitlaat gekocht voor de RC36II.

Hij ziet er schitterend uit, en lijkt qua type op de onderstaande, maar is dan in aluminium-kleur. (foto gelinkt naar elders op dit forum)

Hij lijkt niet bepaald een E keur te hebben, en maakt dus nogal veel geluid.

 

Heeft iemand tips om het geluid simpel wat te dempen?

Bestaan er universele db-killers?

Weet iemand of er specifieke db-killers voor deze uitlaat zijn?

(onderop staat het nummer 31.1024)

 

post-1807-1187942349.jpg

aangepast door davey400
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou misschien wat meer demping krijgen door de demper uit elkaar te halen en de vulling te vernieuwen, maar dat is nogal een klusje... Of er een specifieke dB-killer voor jouw type bestaat zou je eens op de site van Laser op moeten proberen te zoeken, of anders aan een dealer vragen. Er bestaan wel "universele" dB-killers, maar die moeten maar net passen. Je zou eens kunnen kijken bij Rob's Accessoires, die kan ze in ieder geval leveren. Kies in het menu voor "Accessoires" en zoek dan op de term "killer", dan vind je ze wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf ook zo een uitlaat gehad onder mijn vfr uit 1991 aangezien ik hier nog de beugel en wat losse spullen had liggen vond ik er ook een zogenaamde dbkiller bij ik zelf heb hem er nooit opgezet en weet ook niet of het werkt ik zal er wat foto's van bij zetten als je intresse heb wil ik hem wel opsturen hoor

 

groetjes rob

post-2456-1188069700_thumb.jpg

post-2456-1188069721_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft zo'n ding met gaatjes ook niet het beoogde effect. Het geluid kan nog steeds recht naar 'buiten'.

Normaal gesproken is het een pijpje, waarvan de binnenkant onder een hoek de uitlaat ingaat.

Op die manier komt het geluid niet rechtstreeks naar 'buiten' en wordt het dus gedempd.

(Ik hoop dat het een btje te volgen is wat ik bedoel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt inderdaad van zo een staafje heb er twee bij mijn hotcam deze zou volgens de berichten voldoen voor de goedkeuring maar als je de popnagel uitboort kan je er een rechte in doen voor meer geluid je kan er ook helemaal niks indoen en dan is het geluid nog mooier wat dat "korfje" precies is weet ik ook niet maar zat er toen bij kan er ook geen documentatie meer van vinden.

 

in iedergeval succes ermee

 

rob

post-2456-1188311038_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een zelfde soort en laatst bij Jos Smit te H'lem en Laser zelf gevraagd naar een oplossing. De laatst genoemde kan een db-killer opsturen voor ongeveer 20 euro's.

 

Ben zelf benieuwd hoeveel geluid eraf gaat en nog steeds heb je dan geen E-keurmerk, dus the Germans zijn nog niet tevreden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...