Ga naar inhoud

Olie temperatuur meter


BlueVFR
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals bekend kan je het beste even rustig doen met het gas opentrekken totdat de olie in je motorblok opgewarmd is. Maar wanneer is je olie opgewarmd? De koelvloeistof is eerder op temperatuur dan de olie, dus die indicatie op je dashboard is weinig waardevol. Ik zit daarom te denken aan een olie temperatuur meter.

 

Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, 20km of kwartier rustig rijden en dan gas erop. Niet hoger dan 4000 rpm hou ik meestal aan.

 

Overigens gaat het gas er sowieso meteen op als ik de snelweg op moet. Ik kan daar moeilijk 80 gaan rijden.

 

Als je dat aan houdt heb je volgens mij geen olie temp. metertje nodig

aangepast door picaroon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, 20km of kwartier rustig rijden en dan gas erop. Niet hoger dan 4000 rpm hou ik meestal aan.

 

Overigens gaat het gas er sowieso meteen op als ik de snelweg op moet. Ik kan daar moeilijk 80 gaan rijden.

 

Als je dat aan houdt heb je volgens mij geen olie temp. metertje nodig

 

Mee eens. Ik gebruik een zoek zoekie voor mijn werk in de winter. Ik zit met de motor binnen 4 min op de snelweg en rijd dan op mijn dooie gemak rond de 100 op de teller. Net iets sneller dan het vracht verkeer naar mijn werk ongeveer 12 km. Dus ik heb ook niets aan zo;n meter.

 

Groeten Starter78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de opwarm periode is de snelheid niet zo belangrijk, maar de motorbelasting des te meer.

Het is dus van belang om niet volgas op te trekken, maar als er metminder als half gas door getrokken word tot 120 is er niets aan de hand. Zorg er wel voor om hoge en lage toerentallen te vermijden.

Uiteindelijk moet de opwarmperiode ook weer zo kort mogelijk worden gehouden.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de opwarm periode is de snelheid niet zo belangrijk, maar de motorbelasting des te meer.

Het is dus van belang om niet volgas op te trekken, maar als er metminder als half gas door getrokken word tot 120 is er niets aan de hand. Zorg er wel voor om hoge en lage toerentallen te vermijden.

Uiteindelijk moet de opwarmperiode ook weer zo kort mogelijk worden gehouden.

VFRikus

 

Klopt als een bus. Zit rond de 4000 a 5000 toeren. Wn niets hard door trekken

 

groeten Starter 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...