Ga naar inhoud

49 state / California / Canada type ?


Ginoceros
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik wil een special tool via de CMS site bestellen maar aangezien dit ding per uitvoering verschilt moet ik zeker weten dat ik de goede heb.

De Honda Service manual maakt onderscheid tussen : 49 State / California Type en Canada Type

 

Iemand enig idee waar je dit bij je eigen motor kunt zien?

Als ik naar het onderdeel kijk weet ik bijna zeker dat ik van het Canada type moet uitgaan maar ik moet volledige zekerheid hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een special tool via de CMS site bestellen maar aangezien dit ding per uitvoering verschilt moet ik zeker weten dat ik de goede heb.

De Honda Service manual maakt onderscheid tussen : 49 State / California Type en Canada Type

 

Iemand enig idee waar je dit bij je eigen motor kunt zien?

Als ik naar het onderdeel kijk weet ik bijna zeker dat ik van het Canada type moet uitgaan maar ik moet volledige zekerheid hebben.

 

 

Zoek eens op motornummer op Google, dan vind je vaak al veel info over welke motornummers naar welk land zijn gezeporteerd. Verder als je een km hoofdteller hebt met klein in het midden mijlen er ook op is het meestal de Canada uitvoering. Verder heeft de california uitvoering er een heel systeem opzitten, om luchtvervuiling te voorkomen. Is een hoop extra slangebende om benzinedampen op te vangen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals vroembert al zei, je kan even checken welke verschillen er nog meer bestaan tussen de California en Canada type. Vervolgens vergelijk je ze met jouw motor :)

aangepast door picaroon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals vroembert al zei, je kan even checken welke verschillen er nog meer bestaan tussen de California en Canada type. Vervolgens vergelijk je ze met jouw motor :)

 

 

Ben idd aan de hand van dat gecompliceerde luchtregulatiesysteem ervan uitgegaan dat het iig geen Californiatype is en ik zag nu aan de hand van mijn eigen piccies welk CO afsteltooltje ik moest bestellen.

 

Thanks for da tips !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben idd aan de hand van dat gecompliceerde luchtregulatiesysteem ervan uitgegaan dat het iig geen Californiatype is en ik zag nu aan de hand van mijn eigen piccies welk CO afsteltooltje ik moest bestellen.

 

Thanks for da tips !

 

 

En regel dan ook even zoiets:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-1266-1192973851_thumb.jpg

 

 

weet je meteen wat je afstelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

En regel dan ook even zoiets:

weet je meteen wat je afstelt

 

Graag wat kost zoiets ?

 

De toerentellermeter heb ik wel en voor de rest moet ik het dus vgl de instructie en op basis van geluid en toeren doen !!

Zou nog beter zijn als in elke uitlaatbuis een te openen gat zou zitten waardoor je elke carb precies kunt afstellen met de nodige apparatuur.

Mocht ik de pijpen er ooit afhalen dan ga ik dat dus wel maken !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag wat kost zoiets ?

 

De toerentellermeter heb ik wel en voor de rest moet ik het dus vgl de instructie en op basis van geluid en toeren doen !!

Zou nog beter zijn als in elke uitlaatbuis een te openen gat zou zitten waardoor je elke carb precies kunt afstellen met de nodige apparatuur.

Mocht ik de pijpen er ooit afhalen dan ga ik dat dus wel maken !!!

 

VTIDaan heeft vast wel een CO tester tot zijn beschikking, toch

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag wat kost zoiets ?

 

De toerentellermeter heb ik wel en voor de rest moet ik het dus vgl de instructie en op basis van geluid en toeren doen !!

Zou nog beter zijn als in elke uitlaatbuis een te openen gat zou zitten waardoor je elke carb precies kunt afstellen met de nodige apparatuur.

Mocht ik de pijpen er ooit afhalen dan ga ik dat dus wel maken !!!

 

 

 

Kostte mij 6 tientjes, komt bij een echte auto liefhebber weg. Op MP staan er ook nog wel enkele, eentje al een week of wat, die heeft nog maar een bod van 26 pleuro, dus daar zou je wel aardig zaken mee kunnen doen.

 

Ik ga de mijne maar eens meten in mijn loods, op zaterdag als er niemand in de buurt aan het werk is. Demper en collector eraf en zo in de pijpjes meten.

Als je een goede lasser weet te vinden, kan je ook moertjes op de uitlaat laten lassen en het gat afdichten met een boutje.

 

De foto heb ik overigens van Ebay geplukt, in de VS was er al 150 dollar voor de meter geboden. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lassen is geen probleem en een tester in de buurt ook niet (kan gewoon bij Paul terecht)

De uitdaging is natuurlijk om het allemaal zelf te kunnen doen.

Heeft eigenlijk niet veel zin om zo'n set te kopen als je niet elke pijp afzonderlijk kunt meten toch want anders blijft het altijd een samenspel vd 4 carbs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lassen is geen probleem en een tester in de buurt ook niet (kan gewoon bij Paul terecht)

De uitdaging is natuurlijk om het allemaal zelf te kunnen doen.

Heeft eigenlijk niet veel zin om zo'n set te kopen als je niet elke pijp afzonderlijk kunt meten toch want anders blijft het altijd een samenspel vd 4 carbs.

 

 

Alle 4 de carbs in dezelfde basisafstelling zetten en alle carbs bij verstellen alle 4 exact gelijk houden, dan gaat mits alle carbs goed in orde zijn de afstelling prima.

 

 

Of toch maar even de demper en collector eraf en in de 4 bochten meten :?

 

Voor mij is het ook de uitdaging om alles zelf te doen en met een goed lopende motor rond te rijden. :D

 

En eventuele kennis weer met anderen te delen op sleuteldagen enzo.

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 4 de carbs in dezelfde basisafstelling zetten en alle carbs bij verstellen alle 4 exact gelijk houden, dan gaat mits alle carbs goed in orde zijn de afstelling prima.

Of toch maar even de demper en collector eraf en in de 4 bochten meten :?

 

Voor mij is het ook de uitdaging om alles zelf te doen en met een goed lopende motor rond te rijden. :D

 

En eventuele kennis weer met anderen te delen op sleuteldagen enzo.

 

 

Bij mij valt nu het kwartje pas Bert .. hahaha..... is idd ook een optie met de collector eraf....wordt steeds leuker die hobby !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De collector eraf is OK voor het meten van verschillen tussen de verschillende cilinders, niet voor het afstellen van de motor. Het uitlaatsysteem heeft een behoorlijke invloed op de verbranding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs dat meten zet ik nog vraagtekens bij. Bij een APK keuring moeten we de sonde minstens 30 cm. in de uitlaat steken om zeker te weten dat door druk pulsaties in het uitlaatsysteem er alleen uitlaatgas en geen buitenlucht mee komt de meter in.

In zo'n geval zit er al een uitlaatsysteem met vaak een of meerdere dempers en een paar meter pijp tussen. Als je in de pijpjes van een VFR gaat meten ben ik bang dat de meting behoorlijk verstoort wordt op deze manier.

Een betere oplossing is het op de pijpen lassen van een paar M8 moeren waar je een testpijpje in kan draaien en die je kan afsluiten met een bout.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...