Ga naar inhoud

Dynojet Run


Sparky
 Delen

Aanbevolen berichten

Dit topic is alleen bedoeld om DynoRun grafieken incl. motor instelling te plaatsen!

Geen off-topic praat aub

 

post-725-1200135513_thumb.png

 

Testbank: TOVAMI bij MAD racing

 

Info:

-Dynojet stage 1

-Spoeiernaald setting: clip 4

-Mainjet/hoofdsproeier D130

-K&N lucht filter

-Nikko racing exhaust (open)

 

Rimpel op de grafiek wordt veroorzaakt door mijn versleten kettingset (38000km) Dit scheelt PK's

 

Te doen:

-Hoofdsproeier veranderen naar D128

-Sproeiernaald setting terug naar clip 3

-mengsel schroef opnieuw afstellen

-kettingset vernieuwen!!!

-Nieuwe TestRun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitdraai van mijn motor nog zonder huidige airbox (meer volume en ramair), uitlaat en verdere reducering gewicht van draaiende delen.

post-381-1200268049_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oudere run mijn project versus standaard VFR750F:

post-381-1200268208_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Sparky, dus je hebt toch een run gedaan ? Ik zal straks die van mij even plaatsen met instellingen...heb er in totaal 5 runs voor nodig gehad.....

 

Waar blijft die uitdraai, VcheFR :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar blijft die uitdraai, VcheFR :huh:

 

Druk druk druk......ik vind het ook belangrijk om er bij te vermelden in hoeveel stappen alles gedaan is dus ik zal het even uit dat andere topic kopieren en aanpassen dan zet ik vanavond de grafiek erop die ik ook al gepost heb in dat andere topic.

 

Bij Paul Ritzen geweest. Wat een toffe gooser zeg ! Duidelijke uitleg en een absolute fanaat.

Over het algemeen stonden de instellingen redelijk goed maar:

 

Tijdens de eerste run bleek dat de VFR stationair veel te arm stond afgesteld en tijdens gasgeven te rijk.

Stationiairmengsel hebben we vrij goed kunnen krijgen door de mengselschroeven bij te stellen. Dit is lastig bij de VFR omdat dit niet per cylinder te meten is dus je bent altijd met 4 carbs een gemiddelde aan het zoeken. Tijdens de 2-de run bleek dit netjes bijgesteld te zijn.

Mbt de te rijke instelling bij gas geven zou ik twee dingen kunnen doen. Ipv 130 hoofdspoeiers 128 hoofdsproeiers monteren en/of de gasnaalden een halve ring laten zakken hetgeen betekent dat je de originele ring die je onder de eclip doet nu boven de eclip monteert.

Paul gaf aan dat ik het beste eerst de gasnaalden kon proberen want meteen 2 zaken veranderen zou wellicht teveel zijn maar dat kun je op voorhand niet zeggen.

Tijdens de 2-de run stond ie minder strak op de rollenbank waardoor de gegevens PK gegevens niet echt te vergelijken waren.

 

De motor liep daarna stationair als een tiet en reageerde nog beter op de gasrespons maar aangezien ik een perfectionist ben heb ik thuis toch weer alles eraf gehaald en de gasnaalden aangepast dus morgen weer terug voor nog een run.

 

PK's 109.1 bhp bij 10375.6 rpm >Maximum koppel 84.1 Nm bij 7656.3 rpm

 

Bijgevoegd de 2 runs waarbij je in de onderste tabel duidelijk ziet dat stationair afstelling bijgeregeld is (eerste stukje).

Daarna zie je in de onderste tabel dat de lijn steeds onder de middenlijn (13) ligt hetgeen een te arm mengsel betekent.

Dit ligt morgen hopelijk meer tegen de middenlijn aan.

De all gear run heb ik niet bijgevoegd.

De "kromme" heeft in het begin een rare vorm die Paul niet kon verklaren, wrschijnlijk iets met het blok te maken. De BHP vd tweede run is minder omdat toen de spanbanden slapper stonden (te slap).

 

Dag later teruggegaan voor een vervolg dat in 112 BPH resulteerde :

 

Ik had na de eerste dag het onderste ringetje bovenop de gasnaald gelegd hetgeen een verstelling van een half betekent.

Tijdens de run bleek dit nauwelijks van invloed dus ter plekke heb ik alles weer gedemonteerd (bij Paul) en heb de clip 1 standje hoger op de naald gezet waardoor ik nu een verstelling van 1,5 had en de gasnaalden dus lager in de mengbuizen komen te zitten.

Ook dit had maar matig invloed dus heb ik weer alles eraf en dit keer de 130 sproeiers eruit en 128 sproeiers erin.

Had al meer invloed maar het mengsel was nog te rijk dus weer alles eraf en uiteindelijk de 126 sproeiers erin.

Nu zie je in de grafiek dat de air/fuel meer rond die 13.2 lijn schommelt en in deze stand heb ik uiteindelijk alles laten staan.

Wil ik het helemaal perfect doen dan zou ik de gasnaalden weer een half of 1 stand hoger kunnen zetten en de stationair sproeiers zouden eigenlijk vervangen moeten worden voor grotere exemplaren.

 

Het apparaat loopt nou echt als een trein en de vermogenstoename is toch niet gering. Ben benieuwd wat ie nu in verbruik gaat doen.

Na de sync heb ik verbruik niet meer bijgehouden dus daar heb ik geen idee van.

Denk dat je hier wel iets aan hebt Bart waardoor je wellicht wat stappen kunt overslaan !!

 

Let op ik heb geen run gedaan vóór de montage:

 

Run 1 en 2 > de instellingen staan boven in de grafiek

 

24%20Run12naCOafstel.JPG

 

Allerlaatste run

 

25%20final%20run%2019%20oktober.JPG

 

All gear run op de eerste dag

 

26%20all%20gear%20run.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag ben ik weer bij MAD-Racing geweest voor een run.

Wat heb ik veranderd?:

 

Info:

 

-Hoofdsproeier veranderd naar D128

-Sproeiernaald setting terug naar clip 3

-Stationair mengsel schroef opnieuw afgesteld

-Kettingset vernieuwd!!!

 

Te doen:

 

-Hoofdsproeier veranderd naar D126

-Stationair mengsel schroef opnieuw afgestellen, iets rijker.

 

De dip rond de 5000rpm wordt dan wat minder, over de hele line wordt hij iets sterker.

 

Blijft opmerkelijk dat er bij 15pk verschil inzit tussen die van Ché en deze 'fiets'. Mijn fiets komt uit Duitsland maar is m.i niet mechanisch geknepen. Gas klep opent volledig. Dit ter info. Verder commentaar in DIT topic.

 

 

Afbeelding Run 2

post-725-1206023681_thumb.png

 

Afbeelding Run 1 & 2

post-725-1206023698_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag ben ik weer bij MAD-Racing geweest voor een run.

Wat heb ik veranderd?:

 

Info:

 

-Hoofdsproeier veranderd naar D126

-Sproeiernaald setting terug naar clip 3

-Stationair mengsel schroef opnieuw afgesteld

-Slowjet vervangen van #40 naar #42

 

Te doen:

 

-Sproeiernaald setting terug naar clip 4 of 3.5

 

 

Resultaat run:

 

Motor pak sneller op, en is sterker geworden in het gebied tussen 3000/6000rpm

 

post-725-1207402239_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vanwege de problemen vandaag weer een nieuwe run gedaan waarbij we ontdekten dat ik mijn K&N te nat had gemaakt.

 

De onderstaande grafiek is dus een run met een schoongemaakt maar nog nat filter 126 mainjets en 40 slowjets.

Het zijn 4 runs die dit keer per cylinder zijn gemaakt en je kunt dus zien dat ik daar nog veel winst kan behalen !!!

 

Planning:

 

K&N eruit en schoonmaken, drogen, inspuiten en terugplaatsen morgen of overmorgen

Slowjets 40 eruit en 42 erin.

carb 4 , rechtsvoor gasnaald 0,5 , andere 3 naalden ga ik op stand 2 zetten en dan vgl week weer een run.

 

78%20126_40%20nat%20filter%204cylinders%20apart.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij deze de mijne.

Spontaan naar de dealer gereden en daar in de 5de versnelling ff gas gegeven. Weet niet of het leesbaar overgekomen is, er staat 98.5 HP bij 9231RPM/ 85NM bij 5170 RPM.

Benzine/lucht verhouding was niet goed afgesteld (kreeg ik te horen).

 

B91C6E03bewerking.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week teruggeweest bij Paul en de waardes bleken nu slechter dan de keer daarvoor. Oorzaak.....de laatste keer bij hem hebben we de K&N ontvet en op basis daarvan aanpassingen gedaan. Nu heb ik echter de K&N licht ingespoten waardoor je natuurlijk heel andere waardes krijgt. Ik plaats ze toch even alle 4 want op basis hiervan heb ik aanpassing gedaan die uiteindelijk vandaag tevredenstellend resultaat hebben gebracht.

Je ziet dat ie hier in de meeste gevallen te rijk staat.

 

Rechtsvoor, mainjet 126, slowjet 42, gasnaald 0,5

 

50%20cyl%20RV.jpg

 

Linksachter, mainjets 126, slowjet 42, gasnaald 2

 

51%20cyl%20LA.jpg

 

Linksvoor, mainjet 126, slowjet 42, gasnaald 2

 

52%20cyl%20LV.jpg

 

Rechtsachter, mainjet 126, slowjet 42, gasnaald 2

 

53%20cyl%20RA.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus de laatste runs gedaan die voor mij goed genoeg zijn. Air/fuel is nu beter. Rechtsvoor kan de naald niet nog lager dus eigenlijk zou de gasnaaldbuis vervangen kunnen worden maar dan moet ik weer opnieuw beginnen en dat doe ik (dit jaar) niet meer. Bij de laatste run was Paul iets vergeten waardoor die carb 2 runs achter elkaar kreeg, gevolg..met de mislukte run werd de boel schoongeblazen en de run die daarop volgde liet natuurlijk een hoger vermogen zien.

Zoals je ziet is de sproeierbezetting en naaldenstand per carb erg verschillend hetgeen niet onlogisch is en hetgeen niet bereikt wordt wanneer je niet per carb meet.

 

Rechtsvoor, mainjet 128, slowjet 42, gasnaald 0,5

 

54%20cyl%20RV.jpg

 

Linksachter, mainjet 128, slowjet 42, gasnaald 3

 

55%20cyl%20LA.jpg

 

Linksvoor, mainjet 130, slowjet 42, gasnaald 3

 

56%20cyl%20LV.jpg

 

Rechtsachter, mainjet 130, slowjet 42, gasnaald 3

 

57%20cyl%20RA.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gisteren vuffer bij MAd op de bank gehad.

Mét lekke uitlaat en tropische warmte rtoch nog bijna 97 pk aan het achterwiel. Niet slekt voor een brommert uit 91.

post-951-1217147919_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...