Ga naar inhoud

superbike stuur


Gast zed1
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een VFR800FI (2000).

Nu wil ik een superbike stuur monteren ipv de clip-ons.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Is het nodig om kabels te veranderen/verlengen?

Mijn voorkeur gaat uit naar een "spiegler" of "ABM" superbike set.

Als er mensen zijn met positieve of negatieve ervaringen met een superbike stuur, dan hoor ik dat graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het bezit van een VFR800FI (2000).

Nu wil ik een superbike stuur monteren ipv de clip-ons.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Is het nodig om kabels te veranderen/verlengen?

Mijn voorkeur gaat uit naar een "spiegler" of "ABM" superbike set.

Als er mensen zijn met positieve of negatieve ervaringen met een superbike stuur, dan hoor ik dat graag

 

Een superbike stuur zorgt ervoor dat je wat rechterop komt te zitten maar je moet niet vergeten dat de gehele ergonomie van de motor gebaseerd is op een bepaalde zithouding. Het is dus niet denkbeeldig dat je last van je rug gaat krijgen en een verstelbare rem- schakelset noodzakelijk kan zijn om lekker te kunnen zitten.

 

Meestal zijn langere rem- en koppelingsleidingen nodig, maar bijv. LSL heeft ze in de set erbij zitten. Het grootste probleem is meestal het kuipwerk wat in de weg zit, ik weet niet of dit bij de 800FI het geval is. Verder kan het voorkomen dat de bedieningsunits op het stuur minder "lekker" passen dan op de standaard stuurhelften.

 

Spiegler en ABM zijn goede opties, maar LSL is ook een hele goede optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik graag wil weten of inderdaad de rem-gas en koppelingkabels veranderd moeten worden.

Als dit niet het geval is, hoe is dan de routing van de kabels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken en bij Spiegler, ABM en LSL worden geen rem- en koppelings leidingen genoemd. Alleen de claxon kabel :(

 

Er word wel aangegeven dat er een "flach" stuur gebruikt moet worden, en die zijn niet veel hoger dan de standaard stuurhelften.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
OK!!

Heel erg bedankt voor de info.

 

 

Hmmm....niet gelukt en nu toch maar te koop gezet om weer "thuis" te keren Yamaha ??????

 

klik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo? Zed1 ziet blijkbaar af van het ombouwen van de VFR en gaat kennelijk liever voor een fiets met een rechtere zit (TDM)... Dat is zijn goed recht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets vreemd aan.. misschien dat hij niet tevreden is met zn huidige zithouding en daarom zn motor verkoopt, omdat verbouwing geen zin heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...