Ga naar inhoud

"Slipperkoppeling" tegen wil en dank


Bullmoose
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik een motor moet aanduwen dan doe ik dat in zijn tweede versnelling. Koppeling in, vaart maken en in een keer laten schieten. Dat gaat prima met een 4 in lijn (CBR) en met een V4 (VFR 750 & 800). Zelfs met een koude motor en toen ik nog iets minder gewicht in de schaal legde.

 

Groetend,

 

 

HansM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanduwen inderdaad in de tweede versnelling. Bij motoren met hoge compressie of mij een gladde ondergrond is het handig om eerst te rennen. Daarna de koppeling op te laten komen op het moment dat je op het zadel springt, zodat er meer druk op het achterwiel staat.

 

Natuurlijk wel op het zadel blijven zitten of snel de koppeling weer inknijpen als de motor aanslaat. Het is niet de eerste keer dat ik een weerbarstige oude Indian of Harley zonder berijder langs heb zien komen rijden, een oude hijgende liefhebber verbijsterd achterlatend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor reacties t.a.v. aanduwen. Toch nog maar eens proberen, om het te leren, mocht het een keer nodig zijn.

 

 

Iemand hier nog een reactie op om de koppeling te testen?

 

Voorwiel tegen muur, in drie, en koppeling laten opkomen. Als ie afslaat koppeling ok. Zou deze test kunnen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk wel op het zadel blijven zitten of snel de koppeling weer inknijpen als de motor aanslaat. Het is niet de eerste keer dat ik een weerbarstige oude Indian of Harley zonder berijder langs heb zien komen rijden, een oude hijgende liefhebber verbijsterd achterlatend...

 

:357::schater:

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast vfrwannahave

hallo,

 

mijn vfr heeft "als hij koud is" ook wel eens de neiging om door te slippen, na een paar minuten warm rijden "olie is wat dunner" doet hij dit niet meer. Synthetische olie schijnt dit ook op te kunnen lossen.

 

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand hier misschien: "Een beschrijving aanduwen van motoren voor dummies?"

mss wel handig, bij mijn laatste aanduwpoging met bike en al omgelazerd. :pompomdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...